Την τοποθέτηση της Ελλάδας στο φιλόδοξο πρόγραμμα της ΕΕ για τις μεταφορές διερεύνησε μεταξύ άλλων το συνέδριο του Economist στη Θεσσαλονίκη, με αντικείμενο την ελληνική προεδρία της ΕΕ
Τον σχεδιασμό της κυβέρνησης πάνω στους άξονες: Σύγχρονες υποδομές – Μεταφορές - Ανταγωνιστικότητα διατύπωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Ο κ. Παπαδόπουλος έκανε λόγο για μεγάλα έργα υψηλής ποιότητας τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από τα κοινοτικά ταμεία, εκφράζοντας την άποψη ότι η ολοκλήρωση του πανευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών θα καταστήσει τις μεταφορές «εξυπνότερες».
Ο υφυπουργός Μεταφορών στάθηκε στις προοπτικές οι οποίες -κατά τη γνώμη του- διανοίγονται για την Ελλάδα στον τομέα των logistics, ιδίως μέσα από την εκμετάλλευση της γεωγραφικής της θέσης («μόνιμη επιτροπή με τη συμμετοχή φορέων της αγοράς προετοιμάζει αντίστοιχο σχέδιο νόμου το οποίο θα προωθεί τις συνδυασμένες μεταφορές»).
Ο ίδιος αναφέρθηκε στους στόχους του υπουργείου για τον εκσυγχρονισμό των λιμανιών, για συνέργειες μεταξύ της ναυτιλίας και των logistics αλλά και για την ανάπτυξη εμπορευματικών σταθμών (π.χ. Θριάσιο) σε σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Παράλληλα, προανήγγειλε ότι την ερχόμενη Παρασκευή θα χορηγηθούν οι πρώτες άδειες για τη χρήση υδροπλάνων, με στόχο να έχουν αρχίσει οι πρώτες πτήσεις έως την αρχή του καλοκαιριού.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος.
«Να συνδέσουμε κάθε γωνιά της Ευρώπης»
Την πεποίθηση ότι η Ευρώπη έχει συμφωνήσει στο πιο φιλόδοξο πρόγραμμα μεταφορών, το οποίο αφορά ένα καλύτερα διασυνδεδεμένο και βιώσιμο σύστημα, εξέφρασε σε ομιλία του στο συνέδριο του Economist στη Θεσσαλονίκη ο Ευρωβουλευτής Γιώργος Κουμουτσάκος, ο οποίος έχει αναδειχθεί ως «ο ευρωβουλευτής του 2013 για τον τομέα των μεταφορών».
«Σήμερα είμαστε σε θέση να συνδέσουμε κάθε γωνιά της Ευρώπης», ανέφερε ο κ. Κουμουτσάκος, ο οποίος μεταξύ άλλων μίλησε για 9 διαδρόμους και 328 λιμάνια που εντάσσονται στο ευρωπαϊκό δίκτυο ως βασικό εργαλείο ανταγωνιστικότητας (η Ελλάδα συμμετέχει με 25 λιμάνια, 5 από τα οποία διαδραματίζουν κομβικό ρόλο).
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ο Εισηγητής και Μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Ευρωβουλευτής της ΝΔ Γιώργος Κουμουτσάκος.
Ο ίδιος μίλησε, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού σχεδιασμού, για καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία με στόχο στρατηγικές επενδύσεις.
«Ευκαιρίες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ»
«Η συμφωνία μεταξύ των HP-COSCO-ΤΡΑΙΝΟΣΕ μειώνει τον χρόνο από την Κίνα προς την Ευρώπη κατά 10 ημέρες για ακόμη λιγότερα δολάρια...», ανέφερε χαρακτηριστικά στην ομιλία του στο συνέδριο του Economist στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος,μιλώντας για «το πρώτο success story» στη νέα εποχή για τη σιδηροδρομική εταιρεία.
Όπως είπε, μετά την αναδιάρθρωσή της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσίασε κέρδη 1,2 εκατ. ευρώ (EBITA) το 2012 και σχεδόν 2 εκατ. (ΕΒΙΤΑ) το 2013, εκτελώντας 330 δρομολόγια την ημέρα (2.500 χλμ στην ελληνική επικράτεια) και απασχολώντας 800 υπαλλήλους (το 45% του προσωπικού μετατάχθηκε στον δημόσιο τομέα).
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος.
Ο κ. Ζηλιασκόπουλος σημείωσε ότι διαβλέπει ευκαιρίες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι οποίες κατά τη γνώμη του προκύπτουν από τους εξής 3 παράγοντες:
• «Την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης στο λιμάνι του Πειραιά και στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων».
• «Την ολοκλήρωση της διπλής γραμμής και της ηλεκτροκίνησης/σηματοδότησης/τηλεχειρισμού (ETCS Level 3) στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη έως το 2016 (η πρώτη φάση ολοκληρώθηκε, απομένουν άλλες δύο)».
• «Το γεγονός ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει περάσει όλες τις δοκιμές και έλαβε την ευρεία ευρωπαϊκή άδεια σιδηροδρομικού χειριστή, που επιτρέπει στην εταιρεία να εισέλθει στην σιδηροδρομική αγορά της κεντρικής Ευρώπης μέσω Βουλγαρίας και Ρουμανίας, όπως και Τουρκίας».
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ο γενικός διευθυντής της Ναυτεμπορικής Γιάννης Περλεπές.
«Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια βραδυπορίας»
Την ανάγκη να προσδιοριστούν οι στόχοι και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες αναφορικά με τη δημιουργία υποδομών σε επίπεδο οδικών αξόνων, σιδηροδρομικού δικτύου, αεροδρομίων και θαλάσσιων μεταφορών επισήμανε στο πλαίσιο του συνεδρίου του Economist για την Ελληνική Προεδρία στη Θεσσαλονίκη ο γενικός διευθυντής της Ναυτεμπορικής Γιάννης Περλεπές.
«Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια βραδυπορίας. Αν δεν κάνουμε κάτι εμείς, θα προλάβουν κάποιοι άλλοι, περισσότερο έτοιμοι και δραστήριοι και θα πείσουν τις Βρυξέλλες ότι είναι περισσότερο αναγκαία τα έργα που πρέπει να γίνουν στη χώρα τους και θα διεκδικήσουν περισσότερα κονδύλια», είπε ο κ. Περλεπές, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι ακόμη και σήμερα κατασκευάζονται οδικοί άξονες οι οποίοι «έπρεπε να είχαν γίνει χθες».
newsroom naftemporiki.gr