Μ. Δαμανάκη: Η «μπλε οικονομία» μπορεί να διασφαλίσει εκατομμύρια θέσεις εργασίας

Συνέδριο Economist στη Θεσσαλονίκη
Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου 2014 18:15
UPD:19:17
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗ

Η  κ. Δαμανάκη ανέφερε ότι  το 75% του εξωτερικού εμπορίου της Ε.Ε. και το 37% των εμπορικών συναλλαγών εντός της Ε.Ε. γίνονται δια θαλάσσης.

Στις προοπτικές που μπορεί να προσφέρει η θάλασσα στην ευρωπαϊκή οικονομία και αλλά και στη δημιουργία θέσεων εργασίας, μέσω των μεταφορών, του τουρισμού της ενέργειας, αλλά και της αλιείας επικεντρώθηκε κατά τη διάρκεια της ομιλίας της από το βήμα του Συνεδρίου του Economist για την Ελληνική Προεδρία, στη Θεσσαλονίκη, η αρμόδια Επίτροπος Θαλασσίων Υποθέσεων και Αλιείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαρία Δαμανάκη.

Η «μπλε οικονομία» μπορεί να διασφαλίσει επτά εκατομμύρια θέσεις εργασίας και να προσφέρει 600 εκατομμύρια ακαθάριστη προστιθέμενη αξία έως το 2020 τόνισε η κ. Δαμανάκη.

Η ίδια υπογράμμισε ότι σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης,  η οικονομία που σχετίζεται με τη θάλασσα αντιστοιχεί σήμερα σε 5,4 εκατ. θέσεις εργασίας και σε 500 εκατ. ευρώ ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας.

Το ποσό αυτό σύμφωνα με την αρμόδια επίτροπο προκύπτει από τα εξής:

  • Μεταφορές/κατασκευή πλοίων: 182,9 δισ. ευρώ
  • Τουρισμός: 159 δισ. ευρώ
  • Ενέργεια/πρώτες ύλες: 124 δισ. ευρώ
  • Αλιευτικά/θαλασσινά προϊόντα: 10,6 δισ. ευρώ
  • Άλλα: 12 δισ. ευρώ

Ακόμη η  κ. Δαμανάκη ανέφερε ότι  το 75% του εξωτερικού εμπορίου της Ε.Ε. και το 37% των εμπορικών συναλλαγών εντός της Ε.Ε. γίνονται δια θαλάσσης.

Υπεράκτια αιολική ενέργεια

Μάλιστα  εκτίμησε ότι έως το 2020 η υπεράκτια αιολική ενέργεια μπορεί να καλύψει το 4% της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας στην Ε.Ε και να διασφαλίσει 170.000 θέσεις εργασίας , ενώ επεσήμανε ότι την περίοδο 2005-11 η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων χορήγησε 3,3 δις ευρώ δάνεια για υπεράκτια αιολικά έργα.

Θαλάσσιος τουρισμός

Όσον αφορά στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού έκανε λόγο για 2,6 εκατ. θέσεις εργασίας (1,1% της συνολικής ευρωπαϊκής απασχόλησης) και επισήμανε ότι οι πιο δημοφιλείς προορισμοί κρουαζιέρας στην Ευρώπη είναι η Ιταλία, η Ισπανία και η Ελλάδα με 2-2,5 εκατ. άτομα ετησίως (3,7% η απασχόληση στον ελληνικό τουρισμό ακτών).

Επιπλέον η κ Δαμανάκη σημείωσε την ανάγκη δημιουργίας θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού, όπως επίσης την ανάγκη προώθησης της έρευνας για την καινοτομία,  τη βελτίωση των δεξιοτήτων, γνώσεις για τη θάλασσα.

Έμφαση έδωσε και στην στρατηγική για την ασφάλεια στη θάλασσα,  τις θαλάσσιες ζώνες, ενώ έκανε αναφορά και στην «μπλε καινοτομία». 

«Η Ευρώπη καλείται να κάνει ένα μεγάλο βήμα μπροστά. Αλλά αυτή η προοπτική δεν είναι εξασφαλισμένη. Χρειάζονται γενναίες επιλογές που θα έχουν και κόστος και συνέπειες», είπε η Επίτροπος Αλιείας και Θαλάσσιων Υποθέσεων, αναφερόμενη στο ευρύτερο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον.

«Χρειάζεται περισσότερη Ευρώπη»

Στο ίδιο πλαίσιο, χαρακτήρισε τις ευρωεκλογές ως ένα πολύ κρίσιμο σταυροδρόμι και εξέφρασε την ελπίδα οι ψηφοφόροι «να ψηφίσουν για περισσότερη και όχι για λιγότερη Ευρώπη, γιατί αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος να επιβιώσει η Ευρώπη στο διεθνές περιβάλλον». Η ίδια προέταξε το τρίπτυχο: δημοσιονομική σταθερότητα, διαρθρωτικές αλλαγές, κινητοποίηση όλων των αναξιοποίητων πηγών ανάπτυξης. 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα