Ανακοινώθηκε η επιλογή του TAP

Παρασκευή, 28 Ιουνίου 2013 09:34
UPD:12:58
REUTERS/GLEB GARANICH

Η κοινοπραξία Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν (SDC) επέλεξε τον διαδριατικό αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου από την Κασπία στην Ε.Ε. (TAP),  έναντι του Nabucco West, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος της BP στο Αζερμπαϊτζάν, την Γεωργία και την Τουρκία, Γκόρντον Μπιρέλ.

«Η εξέλιξη αυτή δείχνει πως όταν λειτουργούμε συστηματικά και οργανωμένα μπορούμε να πετύχουμε σημαντικά πράγματα για τη χώρα», δήλωσε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Ασημάκης Παπαγεωργίου, σχολιάζοντας από το βήμα της Βουλής την ανακοίνωση της επιλογής του αγωγού ΤΑP.

Προχθές, «έπεσαν» οι υπογραφές για τη συμφωνία φιλοξενούσας χώρας (Ηοst Government Agreement) μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και του TAP, ήτοι η τελική διαδικασία, η οποία χαρακτηρίζει το καθεστώς, που θα διέπει τη λειτουργία του αγωγού.

Η συμφωνία υπεγράφη από τον υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, τον υφυπουργό Ενέργειας, Ασημάκη Παπαγεωργίου, και από τον επικεφαλής του TAP, Κετίλ Τούνγλαντ.

«Είμαι πολύ ευχαριστημένος που επελέγη ο αγωγός TAP για την μεταφορά του αερίου από το Σαχ Ντενίζ II στην Ευρώπη», δήλωσε σήμερα ο Τούνγκλαντ. «Αυτό είναι το πρώτο και σημαντικό βήμα στο άνοιγμα του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου και, κοιτάζοντας μπροστά, ο Νότιος Διάδρομος Φυσικού Αερίου θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης και στη διασφάλιση της διαφοροποίησης των προμηθειών αερίου στις αγορές της δυτικής και της νοτιοανατολικής Ευρώπης», πρόσθεσε.

Ο Τούνγκλαντ δήλωσε «εντυπωσιασμένος» από τα αποτελέσματα που έχει πετύχει ο TAP και «περήφανος» που υπήρξε μέλος της συγκεκριμένης ομάδας τα τελευταία τρία χρόνια. «Τους επόμενους μήνες, θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε σκληρά με την SDC για να διασφαλίσουμε ότι θα είναι σε θέση να λάβουν μια επιτυχή τελική επενδυτική απόφαση αργότερα φέτος», πρόσθεσε.

Στην κοινοπραξία μετέχουν η βρετανική BP και η νορβηγική Statoil με ποσοστά από 25,5% καθώς και οι SOCAR (Αζερμπαϊτζάν, 10%), Total (Γαλλία, 10%), LukAgip (ιταλική Eni και ρωσική LUKoil, 10%), ΝIOC (Ιράν, 10%) και TPAO (Τουρκία, 9%).

O αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν μέσω Ελλάδας και Αλβανίας προς την Ευρώπη.

Η SDC ανακοίνωσε την επιλογή του ΤΑΡ

Η κοινοπραξία Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν (Shah Deniz Consortium - SDC) επέλεξε τον διαδριατικό αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου από την Κασπία στην Ε.Ε. (TAP),  έναντι του Nabucco West, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος της BP στο Αζερμπαϊτζάν, την Γεωργία και την Τουρκία, Γκόρντον Μπιρέλ.

Ο υφυπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Κούρκουλας, δήλωσε χθες ότι οι εργασίες κατασκευής θα αρχίσουν πολύ σύντομα, μέσα στο 2014.
Πέραν των οικονομικών ωφελειών -πρόσθεσε- οι οποίες είναι πρόδηλες, από τα 800 χιλιόμετρα που θα έχει συνολικά ο TAP, τα 478 θα είναι στο ελληνικό έδαφος, άρα θα έχει μεγάλη γεωπολιτική σημασία, αφού το 60% του συνολικού μήκους θα περνάει από το έδαφός μας.

«Η Ελλάδα, λοιπόν», σημείωσε, «καθίσταται όχι στα λόγια, αλλά αυτή τη φορά στα έργα ενεργειακός κόμβος και άξονας στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Διότι αυτός ο αγωγός θα διαφοροποιεί για πρώτη φορά τις πηγές προέλευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω αγωγών σε φυσικό αέριο».

Απαντώντας αν αυτό θα οδηγεί και σε μία σταδιακή απεξάρτηση από το ρωσικό μονοπώλιο, ο κ. Κούρκουλας απάντησε πως δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. «Δεν πρέπει να το δει κανείς ανταγωνιστικά. Γενικώς, το να έχεις διαφορετικές πηγές προέλευσης, είναι πάντα καλό, διότι ενισχύει την ενεργειακή ασφάλεια.

Τα πλεονεκτήματα του πρότζεκτ για την Ελλάδα

Πρόσφατη έκθεση του υπουργείου Εξωτερικών για το ζήτημα των αγωγών, καταγράφει σειρά πλεονεκτημάτων για τη χώρα μας από την επιλογή του αγωγού TAP:

1. Γεωστρατηγική σημασία

Η ολοκλήρωση του αγωγού TAP θα είναι μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που έχουν γίνει ποτέ στην χώρα μας και θα σηματοδοτήσει την δυναμική επανατοποθέτηση της Ελλάδας στο γεωστρατηγικό περιβάλλον και στον ενεργειακό χάρτη της περιοχής.

2. Αύξηση πολιτικής βαρύτητας

Η ύπαρξη του αγωγού προβάλλει θετικά πολιτικά μηνύματα τόσο στην περιοχή όσο και στην Ευρώπη για τη βαρύτητα της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή της. Επίσης, ενισχύει την ταυτότητά της ως παράγοντα σταθερότητας. Η Ελλάδα, συμμετέχοντας στον Νότιο Διάδρομο Αερίου, είναι παρούσα στις εξελίξεις που αφορούν την εκμετάλλευση των μεγάλων κοιτασμάτων φυσικού αερίου της Κασπίας.

3. H Ελλάδα καθίσταται ενεργειακός κόμβος και άξονας στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης

Πέραν της μεταφοράς τράνζιτ αερίου προς την δυτική Ευρώπη θα υπάρχει η δυνατότητα διανομής ποσοτήτων στα Βαλκάνια μέσω διασυνδετηρίων αγωγών. Η αγορά της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας θα μπορεί να τροφοδοτείται μέσω του σχεδιαζόμενου αγωγού IGB και τα Δυτικά Βαλκάνια μέσω του σχεδιαζόμενου αγωγού Ιονίου Αδριατικής (Ionian Adriatic Pipeline-IAP).

4. Διαφοροποίηση πηγών φυσικού αερίου για την ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά

H δυνατότητα προμήθειας της ελληνικής αγοράς με φυσικό αέριο μέσω του αγωγού TAP σημαίνει μία πρόσθετη πηγή, άρα αύξηση των επιλογών και της διαπραγματευτικής δύναμης της χώρας μας έναντι των προμηθευτών της. Συνεπώς, ενισχύεται η ενεργειακή ασφάλεια της χώρας μας και της ευρωπαϊκής αγοράς.

5. Σημαντική άμεση ξένη επένδυση

Ο TAP αποτελεί άμεση ξένη επένδυση στην Ελλάδα ύψους 1,5 δισ. ευρώ.

6. Αύξηση απασχόλησης

Δημιουργία 2.000 άμεσων και 10.000 έμμεσων νέων θέσεων εργασίας.

7. Πολλαπλασιαστικά οφέλη στην ελληνική οικονομία

Η κατασκευή και λειτουργία του έργου θα απαιτήσει την προμήθεια πλειάδας προϊόντων και υπηρεσιών από ελληνικές εταιρείες.

8. Επενδυτική εμπιστοσύνη

Η ολοκλήρωση του έργου δείχνει την εμπιστοσύνη της διεθνούς επενδυτικής κοινότητας στη δυναμική και την προοπτική της ελληνικής οικονομίας.

Η «ταυτότητα» του αγωγού TAP

Μέτοχοι:

TAP AXPO(EGL) (Ελβετία — 42,5%) Statoil (Νορβηγία — 42,5%) ΕΟΝ (Γερμανία—15%)

Μεταφορική ικανότητα:

10 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως - με δυνατότητα επέκτασης σε 20 δις. με την προσθήκη δύο σταθμών συμπίεσης στις Σέρρες και τα ελληνοαλβανικά σύνορα.

Διάμετρος αγωγού:

στο χερσαίο (onshore) τμήμα 48 ίντσες (1,2 μέτρα)
στο υποθαλάσσιο (offshore) τμήμα 36 ίντσες (0,91 μέτρα)

Μήκος:

870 χιλιόμετρα συνολικά. Ελλάδα 550 χλμ. Αλβανία 205 χλμ. Αδριατική Θάλασσα 110 χλμ. Ιταλία 5 χλμ.

Υψομετρικές διαφορές:

Υψηλότερο σημείο στα 1800 μέτρα στην Αλβανία
Χαμηλότερο σημείο σε βάθος 810 μέτρων στην Αδριατική Θάλασσα



Σχολιάστε το άρθρο

Απομένουν 3000 χαρακτήρες αποστολή
Τα πιο πρόσφατα σχόλια
Χρήστος[46.246.1xx.xxx]
29/06/2013 21:45

Άκουσα τον κο Βορίδη..........
Μετά από όσα είπε να θεωρήσω ότι η επόμενη ατάκα του θα είναι για τον παρα φύσει ή ομοφυλοφιλικό γάμο ΝΔ-ΠΑΣΟΚ για να σωθεί η χώρα? Τι έκτρωμα θα βγει από τούτη τη συνεύρεση?

Γιαννης[178.128.6xx.xxx]
29/06/2013 21:16

Οπως με τον αλλο τον αγωγο επι ΚΟΥΡΑΣΜΕΝΟΥ λες να ειναι? Ε ρε λογια παχια για να αφιονιζομαστε.Τελικα η τεχνη της επικοινωνιας της προπαγανδας ειναι μεγαλο τεχνημα

Aggelos[88.251.1xx.xxx]
29/06/2013 19:31

Πέρα από τα παραπάνω, ειλικρινώς δεν δίνω δεκάρα τσακιστή για τους ανόητους διαξιφισμούς που λαμβάνουν χώρα εδώ ανάμεσα σε οπαδούς των διαφόρων γελοίων ανδρεικέλων δήθεν κυβερνητών της χώρας, όπως Σαμαράς, Βενιζέλος, Κουβέλης και προηγούμενοι και σε οπαδούς των φαιδρών αντιπολιτευόμενων όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ, οι φασίστες της ΧΑ και δεν συμμαζεύεται. Πλέον δεν μου προξενεί καν εντύπωση η απύθμενη βλακεία όσων συνεχίζουν να τους υποστηρίζουν, ενώ έχουν διαλύσει οι μεν την χώρα και οι δε προετοιμάζονται για να την αποτελειώσουν, υιοθετώντας με τα βρακιά κατεβασμένα ΟΛΟΙ τις υποδείξεις που λαμβάνουν άνωθεν. Η βλακεία είναι ανίκητη προφανώς. Μόνο το γέλιο μου προξενεί, αλλά και αυτό πια στερεύει, δεν μπορείς συνέχεια να γελάς με τα ίδια. Όμως οφείλω να αναφερθώ σε ένα προηγούμενο σχόλιο και να παρατηρήσω ότι μπορείτε να υποστηρίζετε όποιον θέλετε. Μπορείτε να διαφωνείτε με όποιον θέλετε σε ιδεολογικό-πολιτικό επίπεδο, δικαίωμα σας. Όμως το να βάζει κανείς στο ίδιο τσουβάλι, ΑΓΑΠΗΤΕ DimitrisX, την υποστολή της γερμανικής σημαίας από τον Γλέζο εν καιρώ πολέμου με τους Γερμανούς πριν από πολλές δεκαετίες (για την τότε πράξη μιλάς, όχι για το τι κάνει τώρα στα γεράματα που ουδόλως με απασχολεί και μένα) με την Εξεταστική και τις όποιες γελοίες αντιπαραθέσεις πολιτικών ή με την χάραξη και κατασκευή ενός αγωγού, ε αυτό είναι παντελής έλλειψη της δυνατότητας ιεράρχησης αξιών σε βαθμό κακουργήματος. Λυπάμαι φίλε μου, αλλά αυτό ΗΤΑΝ σημαντικό γεγονός, ότι και να κάνει τώρα στην ζωή του ο Γλέζος. Αν δεν το καταλαβαίνεις, λυπάμαι ειλικρινά για σένα και για τους ομοίους σου. Όποια πολιτική παράταξη και αν υποστηρίζετε. Προφανώς σου είναι αδιάφορα αυτά που λέω, αλλά δεν πειράζει, ίσως κάποτε να πήξει λίγο το μυαλό σου και να καταλάβεις τι λέω και γιατί το λέω.

περισσότερα
διαβάστε όλα τα σχόλια (29)

Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα