Η Ε.Ε. αποφασίζει για το μέλλον της Ολυμπιακής

Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου 2008 11:24

Βρυξέλλες,

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να εγκρίνει στην αυριανή συνεδρίασή της το σχέδιο της κυβέρνησης για την επόμενη μέρα της Ολυμπιακής, το οποίο προβλέπει το κλείσιμο της σημερινής εταιρείας και τη δημιουργία μιας νέας, μικρότερης σε μέγεθος, που θα προκύψει έπειτα από διεθνή διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίησή της.

Σύμφωνα με κοινοτικές πηγές, η συμφωνία που θα ανακοινώσει την Τετάρτη ο αρμόδιος επίτροπος Αντόνιο Ταγιάνι προβλέπει την απόλυση όλου του προσωπικού των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της Ολυμπιακής Αεροπορίας-Υπηρεσίες. Ενα μέρος του ενεργητικού των Ολυμπιακών Αερογραμμών, το οποίο θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το όνομα, το σήμα και τα slots (χρονοθυρίδες) θα μεταβιβαστεί στην Pantheon Airways.

Διεθνής διαγωνισμός

Η Pantheon Airways, που θα αποτελέσει το κέλυφος της νέας Ολυμπιακής, θα προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό, απευθύνοντας πρόσκληση σε ενδιαφερόμενους επενδυτές, ιδιώτες επιχειρηματίες και αεροπορικές εταιρείες. Η νέα εταιρεία θα επαναπροσλάβει ένα μέρος του σημερινού προσωπικού των Ολυμπιακών Αερογραμμών ανάλογα με τις ανάγκες της. Τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας Ολυμπιακή Αεροπορία Υπηρεσίες, που καλύπτει και τις υπηρεσίες εδάφους, θα εκποιηθούν.

Η νέα εταιρεία θα είναι στην αρχική της μορφή μικρότερη κατά περίπου 35% σε σχέση με τη σημερινή, ενώ θα καταργηθούν, μεταξύ άλλων, αρκετές πτήσεις του εξωτερικού.

Η διαδικασία θα ξεκινήσει αμέσως μετά την έγκριση της συμφωνίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι όλα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Απρίλιο του 2009.

Η ανακοίνωση της συμφωνίας στην ουσία θα σημάνει και το τέλος μιας δικαστικής διαμάχης που στοίχισε στη χώρα μας δύο καταδίκες, ενώ εκκρεμεί και μια τρίτη, καθώς επίσης και την καταβολή ενός προστίμου, το ύψος του οποίου αναμένεται να κυμανθεί στα 10 εκατ. ευρώ.

Το πρόστιμο θα καταβληθεί γιατί η χώρα μας δεν συμμορφώθηκε με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (Μάιος 2005), το οποίο καλούσε την κυβέρνηση να ανακτήσει κρατικές ενισχύσεις ύψους 141 εκατ. ευρώ, που είχαν δοθεί στην εταιρεία την περίοδο 1998-2002. Στη συνέχεια η Ελλάδα καταδικάστηκε και για τις κρατικές ενισχύσεις που δόθηκαν την περίοδο 2002-2004, ενώ το συνολικό ποσό που όφειλε η κυβέρνηση να ανακτήσει έφτασε τα περίπου 700 εκατ. ευρώ.

Πρόσθετο μέσο πίεσης

Παράλληλα με την έγκριση της συμφωνίας η Επιτροπή αναμένεται να κηρύξει παράνομες την Τετάρτη και τις κρατικές ενισχύσεις που δόθηκαν στην εταιρεία την περίοδο 2005-2007. Είναι προφανές ότι η απόφαση αυτή θα ληφθεί ως πρόσθετο μέσο πίεσης της Κομισιόν προς την κυβέρνηση σε περίπτωση που η παρούσα συμφωνία για την ιδιωτικοποίηση δεν υλοποιηθεί.

Η Επιτροπή ξεκίνησε την έρευνα για την περίοδο 2005-2007 τον περασμένο Δεκέμβριο και αφορούσε, μεταξύ άλλων, τη χορήγηση κρατικών ενισχύσεων με τη μορφή της μη καταβολής φορολογικών οφειλών και ασφαλιστικών εισφορών και τη μίσθωση αεροσκαφών.

ΝΙΚΟΣ ΜΠΕΛΛΟΣ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα