Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις μέρος του τουρισμού

Ο νέος υπουργός παρουσίασε τους 5 άξονες της τουριστικής πολιτικής
Δευτέρα, 22 Ιουλίου 2019 20:05
UPD:20:05
INTIME NEWS/ΝΤΟΥΝΤΟΥΜΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Από την έντυπη έκδοση

Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις είναι μέρος της τουριστικής βιομηχανίας, αλλά παρανομία και φοροδιαφυγή δεν είναι ανεκτές.

Αυτό είναι το δόγμα της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Τουρισμού όπως το περιέγραψε χθες, μιλώντας στη Βουλή κατά τη διαδικασία της ανάγνωσης των προγραμματικών δηλώσεων της νέας κυβέρνησης, ο υπουργός Χάρης Θεοχάρης.

«Για εμάς, το υπουργείο Τουρισμού, οι βραχυχρόνιες μισθώσεις είναι μέρος της τουριστικής βιομηχανίας. Αυτό δεν ίσχυε παλιότερα και γι’ αυτό υπήρχε μια σχετικά εχθρική στάση του υπουργείου απέναντί τους. Για εμάς -γι’ αυτό εξάλλου συναντήθηκα ήδη με τον ΠΑΣΥΔΑ που εκπροσωπεί όσους μισθώνουν ακίνητα μέσω των πλατφορμών- οι βραχυχρόνιες μισθώσεις έχουν θέση στο τραπέζι των συζητήσεων για τον τουρισμό» είπε αναλυτικά ο κ. Θεοχάρης και πρόσθεσε: «Από τη θέση αυτή μπορούν να προτείνουν και να διεκδικούν, αλλά πρέπει να διαφυλάξουμε τόσο την ποιότητα της τουριστικής εμπειρίας όσο και το κοινωνικό της αποτύπωμα. Παρανομία και φοροδιαφυγή δεν είναι ανεκτές».

HELLENIC PARLIAMENT TV

Ο νέος υπουργός Τουρισμού περιέγραψε τους πέντε άξονες γύρω από τους οποίους θα κινηθεί η νέα τουριστική πολιτική, οι οποίοι είναι:

1 Η δημιουργία υποδομών, η βελτίωση του αδειοδοτικού πλαισίου και η χωροθέτηση του τουρισμού, αξιοποιώντας την ολοκλήρωση του χωροταξικού πλαισίου, δημιουργώντας one shop stop για την ταχύτερη αδειοδότηση τουριστικών επενδύσεων. Επίσης σχεδιάζεται προτυποποίηση των περιβαλλοντικών μελετών για νέες τουριστικές εγκαταστάσεις, ενώ θα παρασχεθούν κίνητρα για τη νηολόγηση επαγγελματικών και ιδιωτικών σκαφών.

2 Η προσβασιμότητα και η διασυνδεσιμότητα της χώρας, με  προσπάθεια ενίσχυσης των αεροπορικών και άλλων διασυνδέσεων της χώρας όπως για παράδειγμα απευθείας πτήσεις στις ΗΠΑ και τον χειμώνα.

  • Με ένα φιλόδοξο σχέδιο επέκτασης και αναβάθμισης των μαρινών για τη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών.
  • Με τη σύνδεση όλων των τουριστικών μονάδων και επιχειρήσεων στο διαδίκτυο και την ενίσχυση της ενεργής ψηφιακής παρουσίας τους.

3 Η διαχείριση της εμπειρίας ώστε αυτή να είναι ποιοτική και ελκυστική. 
Το υπουργείο στοχεύει στην ενίσχυση του ρόλου της τουριστικής Αστυνομίας με παρουσία καθημερινή για τη μετάδοση του αισθήματος ασφάλειας σε τουρίστες και επιχειρηματίες. Επίσης θα αναβαθμίσει την τεχνική τουριστική εκπαίδευση και τις ανώτερες σχολές.

4 Ο επανασχεδιασμός του τουριστικού προϊόντος και ο επαναπροσδιορισμός της εικόνας του. Για να συμβεί αυτό, όπως είπε ο κ. Θεοχάρης, «χρειαζόμαστε στοιχεία. Είμαστε η μόνη χώρα που δεν έχει υλοποιήσει τους “δορυφόρους” λογαριασμούς τουρισμού στα στατιστικά της. Αυτό θα αλλάξει».

Επιπλέον θα προωθηθεί η άμεση επαναφορά της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού, μέσω της μείωσης του ΦΠΑ στο τουριστικό πακέτο στο 13% από 24%. Και στο 11% στο τέλος της τετραετίας. Για να πετύχουμε την επέκταση της τουριστικής περιόδου θα καλέσουμε όλους τους φορείς ανά Περιφέρεια ώστε με συντονισμένες ενέργειες να δημιουργηθούν ειδικά χειμερινά προϊόντα, θα ανοίξουμε τον τουρισμό μας στις πέντε αισθήσεις και όχι μόνο στον ήλιο και τη θάλασσα όπως είναι σήμερα, ανέφερε ακόμη ο κ. Θεοχάρης. Αυτό μπορεί να γίνει με στροφή σε σύνθετα ή εναλλακτικά προϊόντα όπως το city break, τον ιατρικό, ευεξίας, αθλητικό, εκπαιδευτικό, θρησκευτικό, γαστρονομικό, συνεδριακό, αγροτουρισμό κ.ά.

5 Η κοινωνική και περιβαλλοντική ευαισθησία.
 Η αναβάθμιση της ποιότητας δεν μπορεί να σταματάει στο μέγεθος του δωματίου ή του κρεβατιού, πρέπει να αγκαλιάζει το ενεργειακό αποτύπωμα, τη φροντίδα για όσους έχουν ανάγκη, την επιστροφή μέρους της αξίας στην τοπική κοινωνία. Αυτό θα είναι το όχημα της βιωσιμότητας του ελληνικού τουρισμού, έτσι θα χτίσουμε το συγκριτικό μας πλεονέκτημα για τις δεκαετίες που έρχονται, είπε ο κ. Θεοχάρης.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα