Έντονες διεργασίες στην ακτοπλοΐα

Οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες σπεύδουν να ενδυναμώσουν τη θέση τους σε εσωτερική αγορά και διεθνείς γραμμές
Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2016 07:43
UPD:07:44
INTIME NEWS/ΜΠΑΜΠΟΥΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Στη ρότα του ανταγωνισμού για τις τρεις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες της χώρας, εκτός από το Αιγαίο και την Αδριατική τώρα «μπαίνει» και η Δυτική Μεσόγειος.

Από την έντυπη έκδοση 

Του Λάμπρου Καραγεώργου 
 [email protected]

Σε περίοδο έντονων διεργασιών βρίσκονται οι τρεις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες της χώρας, καθώς επιδιώκουν να ενδυναμώσουν τη θέση τους τόσο στην εσωτερική αγορά όσο και στις διεθνείς γραμμές.

Οι στρατηγικοί στόχοι της κάθε εταιρείας μπορεί επιφανειακά να μη συνδέονται μεταξύ τους, στον «βυθό» όμως αυτό που είναι κοινό είναι η μάχη για την επικράτηση της μιας επί της άλλης στο πεδίο του ανταγωνισμού, που περιλαμβάνει τώρα και τη Δυτική Μεσόγειο εκτός από το Αιγαίο και την Αδριατική.

Η Attica Group ενισχύει την παρουσία της στις διεθνείς γραμμές στις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπη με τον όμιλο Grimaldi που ελέγχει τις

Μινωικές Γραμμές, οι οποίες δίνουν μάχη για την απόκτηση του ελέγχου της Hellenic Seaways, στην οποία μετοχικό ενδιαφέρον έχει και η ΑΝΕΚ, που βρίσκεται σε περίοδο συζητήσεων για την αναδιάρθρωση των δανείων της. Σε όλο αυτό το κουβάρι, καθοριστικός είναι ο ρόλος της Τράπεζας Πειραιώς, μεγαλομέτοχος της Hellenic Seaways και βασικός πιστωτής της ΑΝΕΚ.

Η Attica Group

H Attica Group, ύστερα από μια περίοδο «εσωστρέφειας», έβαλε και πάλι ρότα για διεθνείς γραμμές, επενδύοντας αυτή τη φορά στις γραμμές Μαρόκου-Ισπανίας. Παράλληλα και όσο η διοίκηση της εταιρείας εργάζεται προκειμένου να επιτύχει τη μέγιστη δυνατή απόδοση στις συγκεκριμένες γραμμές, όπου δέχεται πολύ έντονο ανταγωνισμό, σχεδιάζει την περαιτέρω επέκτασή της στη Δυτική Μεσόγειο σε πρώτη φάση, ενώ περιμένει και την άρση γραφειοκρατικών εμποδίων για την έναρξη των δραστηριοτήτων της στην Κούβα.

Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζει την περαιτέρω ανάπτυξή της σε γραμμές μεταξύ Ισπανίας και Γαλλίας και γενικότερα τη Δυτική Μεσόγειο, σε μία προσπάθεια να αντεπεξέλθει με καλύτερες προοπτικές και στον ανταγωνισμό που αναπτύσσεται στις γραμμές της Αδριατικής με τον Όμιλο Grimaldi.

Τα σχέδια αυτά συνδυάζονται και με τη ναυπήγηση πλοίων. Σημειώνεται ότι η εταιρεία ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2016 σε συνεργασία με την BMCE Bank Of Africa Group (BMCE) τη δρομολόγηση δύο επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων στη γραμμή Tanger Med (Μαρόκο) - Algeciras (Ισπανία) μέσω της Africa Morocco Links (AML).

Η Attica Group ανακοίνωσε για το πρώτο εξάμηνο έσοδα ύψους 109,63 εκατ. ευρώ έναντι 108,87 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2015 και ζημίες μετά φόρων μειωμένες στα  2,20 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 5,84 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Μινωικές Γραμμές: Στρατηγικός στόχος ο έλεγχος της HSW

Η απόκτηση της πλειοψηφίας των μετοχών της Hellenic Seaways παραμένει βασικός στρατηγικός στόχος των Μινωικών Γραμμών, οι οποίες εκδήλωσαν ήδη το ενδιαφέρον τους για την αγορά των μετοχών που κατέχει η Τράπεζα Πειραιώς.

Επισημαίνεται ότι η Τράπεζα Πειραιώς έχει ξεκινήσει διαγωνισμό με τη βοήθεια της Lazard αναζητώντας επενδυτή για το 40,4% των μετοχών της Hellenic Seaways που έχει στα χέρια της. Η Minoan Lines μόλις έλαβε τον σχετικό φάκελο εκδήλωσε αμέσως ενδιαφέρον για την αγορά των μετοχών, ωστόσο μέχρι στιγμής όπως σημειώνεται από την πλευρά της, όπως και από την πλευρά του μητρικού Ομίλου Grimaldi, δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη.

Σημειώνεται ότι οι Μινωικές Γραμμές έχουν επενδύσει έως τώρα 30 εκατ. ευρώ τουλάχιστον για να αποκτήσουν τον έλεγχο της HSW χωρίς επιτυχία ακόμη. Όπως οι ίδιες ανακοίνωσαν απέκτησαν μέχρι την 30ή Ιουνίου 2016 το 14,3% των μετοχών της HSW, καταβάλλοντας 29,866 εκατ. ευρώ, που σημαίνει μία μέση τιμή περί τα 2,7 ευρώ ανά μετοχή.

Ωστόσο από την πλευρά τους σημειώνεται ότι δεν μπορεί να είναι τόσο υψηλή η τιμή αγοράς ανά μετοχή του πακέτου που κατέχει η Τράπεζα Πειραιώς. Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου των Μινωικών Γραμμών, Αντώνη Μανιαδάκη, που σημείωσε πρόσφατα ότι «ακόμα και κατά τη χρονιά που διανύουμε, παρά το όφελος από τη σημαντική πτώση των διεθνών τιμών στις τιμές των καυσίμων, εκτιμούμε ότι η όποια βελτίωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων (σ.σ.: της HSW) δεν θα είναι ικανή να αναστρέψει τη συνολικά αρνητική οικονομική εικόνα που παρουσιάζει και να μεταβάλει ουσιαστικά έναν από τους πιο αξιόπιστους δείκτες για την πραγματική οικονομική κατάσταση της εταιρείας, που είναι η λογιστική της αξία και η οποία ήταν 0,92 ευρώ ανά μετοχή, σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας την 31/12/2015».

Η Minoan Lines είναι πάντως η μοναδική από τις τρεις εταιρείες που εμφάνισε κέρδη ρεκόρ στο πρώτο εξάμηνο του 2016, ένα χρονικό διάστημα που παραδοσιακά οι ακτοπλοϊκές παρουσιάζουν ζημιές λόγω εποχικότητας. Τα κέρδη ανήλθαν στα 12,20 εκατ. ευρώ έναντι 5,83 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ ένα μέρος εξ αυτών (3,5 εκατ. ευρώ) οφείλονται στην πώληση του Ίκαρος Παλάς στην εταιρεία Grimaldi Euromed SpA. Τα έσοδα των Μινωικών μειώθηκαν στα 72,4 εκατ. ευρώ έναντι 78,6 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2015.

ΑΝΕΚ: Ενέργειες ενίσχυσης κεφαλαίου κίνησης  

Η διοίκηση της ΑΝΕΚ εκτιμά ότι εντός της τρέχουσας χρήσης θα ολοκληρωθεί η διαδικασία της αναδιάρθρωσης των μακροπρόθεσμων δανείων της, γεγονός που θα έχει άμεσα θετική επίπτωση στο κεφάλαιο κίνησης, στα αποτελέσματα και στην καθαρή θέση λόγω μείωσης του χρηματοοικονομικού κόστους.

Στην εξαμηνιαία έκθεση του διοικητικού συμβουλίου αναφέρεται ότι η διοίκηση του Ομίλου βρίσκεται σε συζητήσεις με τις δανείστριες τράπεζες για την αναδιάρθρωση του συνόλου του μακροπρόθεσμου δανεισμού της μητρικής.

Επιπλέον, η διοίκηση του Ομίλου έχει ήδη προβεί σε μια σειρά ενεργειών για την ενίσχυση του κεφαλαίου κίνησης, όπως ο περαιτέρω περιορισμός του λειτουργικού κόστους μέσω αναδιάταξης του στόλου, η ρύθμιση φορολογικών και εμπορικών υποχρεώσεων σε μεταγενέστερο χρόνο και η πώληση πλοίων, ενώ η τακτική Γενική Συνέλευση τον Ιούνιο του 2016 έκανε δεκτή την εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου για τη σύγκληση έκτακτης Γενικής Συνέλευσης με θέμα ημερήσιας διάταξης την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου.

Ο χρόνος σύγκλησής της θα αποφασιστεί από το Διοικητικό Συμβούλιο μετά την ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης του μακροπρόθεσμου δανεισμού της εταιρείας. Επίσης σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια του α’ εξαμήνου του 2016 ο Όμιλος της ΑΝΕΚ προχώρησε σε απόκτηση μετοχών μη εισηγμένης ακτοπλοϊκής εταιρείας, ενώ κατά την ημερομηνία έγκρισης της εξαμηνιαίας οικονομικής έκθεσης η αξία των διακρατούμενων μετοχών ανέρχεται σε 2,4 εκατ. ευρώ.

Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε το πρώτο εξάμηνο του 2016 στα 65 εκατ. ευρώ έναντι 62,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο και οι ζημιές μετά φόρων μειώθηκαν στα 9,1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 13,1 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2015.



Προτεινόμενα για εσάς


Σχετικά σύμβολα

  • ΑΝΕΚ
  • ΑΤΤΙΚΑ



Σχολιασμένα