Από την έντυπη έκδοση
Μείωση εσόδων και κατάρρευση κερδοφορίας παρουσιάζουν τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2016 του ΟΛΠ.
Σύμφωνα με την εξαμηνιαία έκθεση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ, που για πρώτη φορά φέρει τις υπογραφές τριών Κινέζων αξιωματούχων του Οργανισμού, τα κέρδη της εταιρείας μειώθηκαν σημαντικά λόγω ανάληψης υποχρεώσεων που δεν θα επαναληφθούν, ενώ τα έσοδα μειώθηκαν ως αποτέλεσμα των απεργιακών κινητοποιήσεων και της μετακίνησης φορτίου από την MSC σε άλλο λιμάνι στην Τουρκία. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του δ.σ. της ΟΛΠ Α.Ε., σημαντικότερο στοιχείο είναι η διατήρηση της κερδοφορίας της εταιρείας, παρά τις μεγάλες σε διάρκεια απεργιακές κινητοποιήσεις του προσωπικού (συνολικά 28 ημέρες την περίοδο Μαΐου - Ιουνίου).
Τα εξαμηνιαία αποτελέσματα
Το μικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 5,6%, σε 12,7 εκατ. ευρώ από 12,04 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2015. Η βελτίωση αυτή σημειώθηκε παρά τη μείωση των συνολικών εσόδων κατά 5,2% (από 48,7 εκατ. ευρώ το 2015 σε 46,2 εκατ. ευρώ το 2016), η οποία οφείλεται στις απεργιακές κινητοποιήσεις που επηρέασαν το σύνολο των δραστηριοτήτων του Οργανισμού και ανέκοψαν τη μέχρι τότε θετική πορεία των μεγεθών της εταιρείας. Παρ’ όλα αυτά, τα οικονομικά αποτελέσματα εμφανίζονται βελτιωμένα σχεδόν σε όλες τις επιμέρους δραστηριότητες, προστίθεται στην ανακοίνωση.
Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα, την ίδια περίοδο, σημείωσαν μείωση κατά 4,8% (από 45,2 εκατ. ευρώ σε 43,1 εκατ. ευρώ). Η μεταβολή αυτή προήλθε από τη μείωση κατά 8,7% των αμοιβών προσωπικού λόγω των απεργιών.
Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 1,6 εκατ. ευρώ, έναντι 7.626 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2015, αλλά έχουν επιβαρυνθεί σημαντικά από το αποτέλεσμα επίδικων υποθέσεων, οι οποίες δεν αναμένεται να επηρεάσουν τα αποτελέσματα επομένων χρήσεων.
Τα συνολικά έσοδα του πρώτου εξαμήνου ανήλθαν σε 46,2 εκατ. ευρώ όπου σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2015 (48,7 εκατ. ευρώ) παρουσίασαν μείωση 2,5 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 5,1%. H μεταβολή αυτή, εφόσον ληφθεί υπ’ όψιν και η απεργία των υπαλλήλων και εργατών διάρκειας ενός μηνός περίπου, οφείλεται κυρίως στη σημαντική μείωση των εσόδων από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, των εσόδων δεξαμενών - προσόρμισης και των εσόδων από το αντάλλαγμα παραχώρησης της ΣΕΠ κατά 18,2%, 22,9% και 4,1% ή κατά 1,3 εκατ. ευρώ, 1,2 εκατ. ευρώ και 0,8 εκατ. ευρώ περίπου αντίστοιχα.
Η παραπάνω μείωση αντισταθμίστηκε από την αύξηση των εσόδων στον τομέα ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας κατά 7,4% και 9,6% ή 0,3 εκατ. ευρώ και 0,4 εκατ. ευρώ περίπου αντίστοιχα. Τα έσοδα από τη διακίνηση αυτοκινήτων κυμάνθηκαν περίπου στα περσινά επίπεδα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση της διοίκησης για το πρώτο εξάμηνο, που υπογράφεται από τους Wan Min (πρόεδρο του δ.δ.), Fu Chengqiu (διευθύνοντα σύμβουλο) και Zhu Jianhui (μέλος του δ.σ.), τα έσοδα του ΣΕΜΠΟ μειώθηκαν στα 5,62 εκατ. ευρώ από 6,87 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν, του car terminal αυξήθηκαν ελαφρώς στα 5,63 εκατ. ευρώ έναντι 5,62 εκατ. ευρώ πέρυσι, της ακτοπλοΐας επίσης είναι ελαφρώς αυξημένα στα 4,64 εκατ. ευρώ έναντι 4,32 εκατ. ευρώ πέρυσι και της κρουαζιέρας αυξήθηκαν στα 4,607 εκατ. ευρώ έναντι 4,203 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2015. Μικρή μείωση εμφανίζουν τα έσοδα από τις ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες, στα 4,206 εκατ. ευρώ έναντι 5,45 εκατ. ευρώ πέρυσι, και τα έσοδα από την παραχώρηση προβλητών, στα 19,42 εκατ. ευρώ έναντι 20,25 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν.
Όπως τονίζεται στην έκθεση, η κίνηση στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε σημαντική μείωση και εξαιτίας της μεταφοράς φορτίου transshipment της εταιρείας MSC στον δικό της τερματικό σταθμό στην Τουρκία (ASYAPORT). Για την ουσιαστική αυτή μεταβολή, η οποία έγινε χωρίς προειδοποίηση από την εταιρεία τακτικών γραμμών, η διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. δεν είχε δυνατότητα αντίδρασης.
Θετικές προοπτικές
Σε ό,τι αφορά το δεύτερο εξάμηνο, η διοίκηση σημειώνει μεταξύ άλλων ότι πέραν της αύξησης του κύκλου εργασιών των επιμέρους δραστηριοτήτων του λιμένα ως αποτέλεσμα των υποχρεωτικών επενδύσεων που προβλέπονται στη νέα σύμβαση παραχώρησης, εκτιμάται πως η ιδιωτικοποίηση του λιμένα και η σταδιακή λειτουργία του σε όρους βέλτιστης παραγωγικότητας, σε συνδυασμό με την υιοθέτηση μιας πιο πελατοκεντρικής και ευέλικτης πολιτικής στον τομέα του marketing, θα προσελκύσουν επιπλέον εμπορευματικό και επιβατικό έργο.