Η ΠΤΩΣΗ των τιμών του πετρελαίου απέτυχε να πυροδοτήσει ράλι στη Wall Street, καθώς οι επενδυτές παρέμειναν στο περιθώριο μετά τα πρόσφατα σημαντικά κέρδη, ενώ στο κόκκινο κινήθηκαν και τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια με αιχμή τις πετρελαϊκές μετοχές.
Η πτώση των βασικών χρηματιστηριακών δεικτών στα αμερικανικά χρηματιστήρια καθοδηγήθηκε από μετοχές εταιρειών του χρηματοοικονομικού τομέα εν μέσω ανησυχιών ότι το ράλι του τετάρτου τριμήνου μπορεί να ήταν υπερβολικό δεδομένης της προοπτικής υψηλότερων επιτοκίων. Η Φέντεραλ Ριζέρβ αναμένεται να αυξήσει τα επιτόκια την επόμενη εβδομάδα.
Μερικοί επενδυτές δεν ελπίζουν σε κάποιο ράλι στις μετοχές. Οι μετοχές ενισχύθηκαν το τρέχον τρίμηνο, λόγω της αισιοδοξίας ότι η Φέντεραλ Ριζέρβ θα κλείσει τον κύκλο μιας σειράς επιτοκιακών αυξήσεων.
Η οπισθοχώρηση των τιμών του πετρελαίου από το υψηλό ρεκόρ των 70,85 δολαρίων του Αυγούστου επίσης βοήθησε το ράλι. Ο δείκτης Standard & Poor΄s 500 και ο Dow Jones είναι υψηλότερα 2,6% το τρέχον τρίμηνο και ο Nasdaq ενισχύθηκε 4,8%. Χθες, ο Dow Jones Industrial Average (DJIA), έχασε συνολικά 45,95 μονάδες, ποσοστό 0,42%, φθάνοντας στις 10.810,91 μονάδςε. Με απώλειες 8,75 μονάδων, ποσοστό 0,39%, έκλεισε ο δείκτης των μετοχών υψηλής τεχνολογίας, Nasdaq, φθάνοντας στις 2.252,01 μονάδες.
Τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια κινήθηκαν πτωτικά με επίκεντρο των ρευστοποιήσεων τις ενεργειακές μετοχές, μετά την πτώση της τιμής του αργού στην προθεσμιακή αγορά της Νέας Υόρκης.
Στη Φραγκφούρτη ο DAX έκλεισε στις 5.266,75 μονάδες με πτώση 0,64%, στο Παρίσι ο CAC έκλεισε στις 4.660,58 μονάδες με απώλειες 0,36% και στο Λονδίνο ο FTSE 100 έκλεισε στις 5.528,80 μονάδες χαμηλότερα κατά 0,18%.
«Η πτώση της τιμής αργού επηρεάζει αρνητικά τους τίτλους των ενεργειακών εταιρειών, οι οποίοι με τη σειρά τους ωθούν σε χαμηλότερα επίπεδα τις αγορές» τόνισε ο κ. Kilian de Kertanguy, διαχειριστής της Cholet-Dupont Gestion στο Παρίσι.
Από τον κλάδο των ενεργειακών εταιρειών, η BP υποχώρησε κατά 2% και η Shell κατά 1,5%. Σημαντικές απώλειες που έφτασαν το 4,7% σημείωσε η μετοχή της Porsche, λόγω του αυξημένου κόστους παραγωγής κάποιων νέων μοντέλων τα οποία θα επηρεάσουν αρνητικά τα κέρδη του 2005.
ΝΑΝΣΥ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ