Από την έντυπη έκδοση
Κρίσιμη είναι η κατάσταση στον τομέα της κρουαζιέρας όσο περνούν οι μέρες και δεν λειτουργεί το τραπεζικό σύστημα.
Μέχρι τώρα δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για ακύρωση προσεγγίσεων, ωστόσο ήδη οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν αρχίσει να θέτουν ερωτήματα επάρκειας σε βασικά αγαθά όπως νερό και ρεύμα προς τα ελληνικά λιμάνια.
Επίσης τα πρακτορεία των εταιρειών κρουαζιέρας δεν έχουν καταφέρει να λύσουν τα προβλήματα πληρωμών προς το εξωτερικό, αλλά ούτε και τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν σχετικά με την καταβολή των μισθών.
Για παράδειγμα, μεγάλη ξένη εταιρεία κρουαζιέρας έστειλε τις προηγούμενες ημέρες τη μισθοδοσία πληρώματος πλοίου που θα έπιανε ελληνικά λιμάνια, αλλά τα χρήματα εγκλωβίστηκαν λόγω των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων, με αποτέλεσμα να έχει μείνει απλήρωτο το πλήρωμα.
Οπως σημείωναν στη «Ν» κύκλοι της αγοράς, όλα δείχνουν ότι η φετινή χρονιά θα είναι ακόμα χειρότερη από το 2014 όταν και μειώθηκαν κατά 500.000, σε σχέση με το 2013, οι αποβιβάσεις επιβατών κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια.
Πάντως, χθες ο ΟΛΘ ανακοίνωσε ότι το Σαββατοκύριακο θα καταπλεύσουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης δύο κρουαζιερόπλοια.
Πιο συγκεκριμένα το Σάββατο 4 Ιουλίου, στις 7:00 το πρωί, θα καταπλεύσει το «Salamis Filoxenia», προερχόμενο από τη Σκιάθο.
Το πλοίο, στο οποίο επιβαίνουν 559 επιβάτες, στην πλειονότητά τους από την Κύπρο, θα παραμείνει στη Θεσσαλονίκη για 13 ώρες και θα αναχωρήσει στις 20 το βράδυ με προορισμό το Αγιον Ορος.
Επίσης την Κυριακή 5 Ιουλίου, στις 7 το πρωί θα καταπλεύσει από την Κωνσταντινούπολη το «Rhapsody of the Seas» με 2.300 επιβάτες από την Ευρώπη και την Αμερική.
Το κρουαζιερόπλοιο θα παραμείνει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για 10 ώρες και στη συνέχεια, στις 17 το απόγευμα, θα αναχωρήσει για Μύκονο.