Η Intracom Holdings στοχεύει σε τέσσερις διεθνείς αγορές

Aνοιγμα σε Δυτική Eυρώπη, Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Βόρειο Αφρική
Τετάρτη, 03 Ιουνίου 2015 13:44
UPD:13:45
ΒΑΡΔΟΥΛΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

Σύμφωνα με την παρουσίαση της Intracom Holdings σε αναλυτές, η διεθνής δραστηριότητα του ομίλου ανέρχεται στο 31% των συνολικών ενοποιημένων πωλήσεων, που αντιστοιχεί σε εξαγωγική δραστηριότητα σε 70 χώρες και εγκαταστάσεις σε 22 χώρες.

Από την έντυπη έκδοση

Της Λέττας Καλαμαρά
[email protected]

Στην περαιτέρω εμβάθυνση των δραστηριοτήτων του ομίλου Intracom στη διεθνή αγορά στοχεύει η διοίκηση. Ο όμιλος δείχνει αντοχές στην οικονομική κρίση και την ύφεση της ελληνικής οικονομίας κατά την τελευταία εξαετία, ωστόσο η περαιτέρω ανάπτυξή του εξαρτάται από τη δυναμική της παρουσίας του στις αγορές του εξωτερικού.

Σύμφωνα με την παρουσίαση της Intracom Holdings σε αναλυτές, η διεθνής δραστηριότητα του ομίλου ανέρχεται στο 31% των συνολικών ενοποιημένων πωλήσεων που αντιστοιχεί σε εξαγωγική δραστηριότητα σε 70 χώρες και εγκαταστάσεις σε 22 χώρες. Στο στόχαστρο του ομίλου βρίσκονται οι αγορές της Δυτικής Ευρώπης, Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής.

Διεθνής δραστηριότητα

Κατά την τελευταία πενταετία της οικονομικής κρίσης 2010-2014, ο όμιλος διατήρησε σταθερή την παρουσία του στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις από διεθνή δραστηριότητα το 2010 έφταναν στο 29,3% του συνόλου των πωλήσεων, το 2011 στο 31,5%, το 2012 στο 26,6%, το 2013 στο 33,6% και το 2014 στο 31%.

Από το σύνολο του ομίλου Intracom, η Ιntrasoft International, με βασικό αντικείμενο τις υπηρεσίες πληροφορικής και επικοινωνιών, εστιάζει κατά κύριο λόγο στην αύξηση των πωλήσεών της στο εξωτερικό. Το 2014 οι ενοποιημένες πωλήσεις της εταιρείας στην Ελλάδα ανήλθαν στο 23,3% του συνόλου των πωλήσεών της και η διεθνής δραστηριότητα έφτασε στο 76,7%. Κατά την τελευταία πενταετία (2010-2014) η Intrasoft International διατήρησε τις θετικές της επιδόσεις, με εξαίρεση το 2011 που σημείωσε μείωση πωλήσεων κατά 13,6%.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η Intracom Defence με βασικό αντικείμενο τα αμυντικά ηλεκτρονικά, με το 2% των συνολικών της πωλήσεων να προέρχεται το 2014 από την ελληνική αγορά και το 98% από το εξωτερικό. Η εταιρεία κατά την πενταετία 2010-2014 εμφάνισε θετικό πρόσημο στα βασικά του μεγέθη.

Από την άλλη πλευρά, κατά το 2014 το 96% των ενοποιημένων πωλήσεων της Intrakat με βασικό αντικείμενο τις κατασκευές προήλθε από την Ελλάδα και μόλις το 4% από διεθνή δραστηριότητα. Η εταιρεία υπέστη τις συνέπειες της κρίσης στον τομέα των κατασκευών κατά την περίοδο 2010-2014. Εξαίρεση αποτέλεσε η οικονομική χρήση του 2014, οπότε σημειώθηκε αύξηση τζίρου (40%) και EBITDA.

Το 2014 οι ενοποιημένες πωλήσεις (συνεχιζόμενες και διακοπείσες) του ομίλου Intracom ανήλθαν στα 535,3 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 4,2% σε σύγκριση με πέρυσι, τα EBITDA στα 101,4 εκατ. ευρώ, επίσης αυξημένα σε σύγκριση με την προηγούμενη οικονομική χρήση, το περιθώριο EBITDA στο 18,9% και ο καθαρός δανεισμός στα 32,3 εκατ. ευρώ, σημαντικά μειωμένος σε σύγκριση τόσο με το 2014 όσο και με τις προηγούμενες οικονομικές χρήσεις. Τα ΕΒΙΤ ανήλθαν στα 55,4 εκατ. ευρώ από ζημιές, τα κέρδη προ φόρων στα 25,5 εκατ. ευρώ από ζημιές και τα καθαρά κέρδη στα 23,9 εκατ. ευρώ από ζημιές.

Οι νέες συμβάσεις

Το σύνολο του ανεκτέλεστου του ομίλου στο τέλος του 2014 έφτασε στα 860,3 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 460 αφορούν την Intrasoft International, τα 300 εκατ. ευρώ τον όμιλο Ιntrakat, τα 100,3 εκατ. ευρώ την Intracom Defence.

Το σύνολο των νέων συμβάσεων το 2014 έφτασε τα 488,1 εκατ. ευρώ, με την Intrasoft International να κατέχει το μεγαλύτερο μέρος με νέες συμβάσεις ύψους 240 εκατ. ευρώ, ακολουθεί η Intrakat με νέες συμβάσεις ύψους 180,5 εκατ. ευρώ και η Intracom Defence με νέες συμβάσεις που φτάνουν τα 67,6 εκατ. ευρώ.



Προτεινόμενα για εσάς


Σχετικά σύμβολα

  • ΙΝΤΚΑ



Σχολιασμένα