Από την έντυπη έκδοση
Νέα πλοία τύπου Capesize βάζουν ρότα για τα διαλυτήρια λόγω της πολύ κακής κατάστασης που επικρατεί στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα στους ναύλους των capes.
Μία από τις τελευταίες κινήσεις που έγιναν γνωστές είναι η πώληση για σκραπ του cape Star Yandi, μεταφορικής ικανότητας 170.000 dwt και έτους ναυπήγησης το 1996, της εταιρείας Chartworld του Ελληνα εφοπλιστή Λου Κολλάκη.
Το πλοίο πουλήθηκε στο Πακιστάν αντί 397 δολαρίων/ldt, γεγονός που σημαίνει ένα τίμημα ύψους 8,15 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με διεθνείς brokers, έχει και 1.000 τόνους καυσίμου στις δεξαμενές του. Η Chartworld αγόρασε το πλοίο το 2013 έναντι 9,7 εκατ. δολαρίων, όπως αναφέρει το Tradewidns.
Ρότα προς τα διαλυτήρια έβαλε και το Cape Flora της K Line, μεταφορικής ικανότητας 164.000 dwt και έτους ναυπήγησης το 2000. Το πλοίο πουλήθηκε αντί 7,84 εκατ. δολαρίων (365 δολ./ldt).
Σύμφωνα με αναλυτές, το 2015 έχουν πουληθεί για σκραπ 21 πλοία τύπου capesize, ενώ για άλλα τέσσερα γίνονται διαπραγματεύσεις. Επισημαίνεται ότι ο μέσος ημερήσιος ναύλος στα capes ανέρχεται στα 4.500 δολάρια.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο G. Moundreas, o συνολικός αριθμός των διαλύσεων την προτελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου ήταν 861.403 dwt εκ των οποίων το 97% (838.878 dwt) αφορούσε πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου και το 3% (22.525 dwt) πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Αντιθέτως δεν σημειώθηκε ούτε μία πώληση δεξαμενόπλοιου για σκραπ.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν στην Ινδία από 365 δολάρια μέχρι 385 δολάρια αντιστοίχως, στο Πακιστάν από 360 έως 380 δολάρια, στο Μπαγκλαντές από 350 έως 370 δολάρια και στην Κίνα από 200 έως 215 δολάρια.