Εσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολαρίων σε έσοδα η Dryships

Στα 2,185 δισ. δολ. αυξήθηκε ο τζίρος - Στήριγμα στην κερδοφορία από την Ocean Rig
Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2015 11:38
UPD:11:38

Φωτογραφία αρχείου.

Από την έντυπη έκδοση

Έσπασαν το φράγμα των 2 δισ. δολαρίων τα ετήσια έσοδα της Dryships του κ. Γιώργου Οικονόμου, φθάνοντας στη χρήση του 2014 στα 2,185 δισ. δολάρια έναντι 1,492 δισ. δολαρίων στη χρήση 2013.

Η θυγατρική της Dryships, η Ocean Rig, που δραστηριοποιείται στον τομέα των θαλασσίων γεωτρήσεων, συνεισέφερε τα περισσότερα έσοδα, ήτοι 1,817 δισ. δολ., έναντι 1,180 δισ. δολ. στη χρήση 2013, ενώ τα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου και τα δεξαμενόπλοια συνεισέφεραν τα υπόλοιπα (368,4 εκατ. δολ., έναντι 311,7 εκατ. δολ στη χρήση 2013).

Ωστόσο, η πολύ «καθαρή» εικόνα του κλάδου των θαλάσσιων γεωτρήσεων έχει αρχίσει να θολώνει καθώς συνεχίζεται η πτωτική τάση στις τιμές του πετρελαίου, με αποτέλεσμα πολλά επενδυτικά σχέδια θαλάσσιων γεωτρήσεων να μην είναι πλέον αποδοτικά και να αναμένεται πίεση στους ναύλους των drillships. Ομως ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Dryships Γιώργος Οικονόμου παραμένει μεσοπρόθεσμα αισιόδοξος για την πορεία της Ocean Rig.

Η Ocean Rig αξίζει να σημειωθεί ότι για το σύνολο της χρήσης του 2014 εκτός από σημαντικά αυξημένα έσοδα ανακοίνωσε και κέρδη ύψους 259,8 εκατ. δολ., έναντι 63,3 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν. Η υψηλή κερδοφορία όμως της Ocean Rig δεν επέστρεψε στην Dryships, που ελέγχει το 60% αυτής, να αποφύγει το «κόκκινο» στα αποτελέσματα της.

Η Dryships ανακοίνωσε για το 2014 ζημίες ύψους 47,5 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 223,1 εκατ. δολ. στη χρήση 2013. Ωστόσο, εάν αφαιρεθούν έκτακτες λογιστικές επιβαρύνσεις που αφορούν τις αποτιμήσεις των πλοίων ξηρού φορτίου ύψους 38,1 εκατ. δολ. και άλλες επιβαρύνσεις που αφορούν σε έξοδα συνολικού ύψους 54,6 εκατ. δολ. για αναχρηματοδοτήσεις δανείων της Ocean Rig ύψους 1,8 δισ. δολ., τότε η εταιρεία εμφανίζει κέρδη ύψους 23 εκατ. δολ.

Πορεία στο δ’ τρίμηνο

Για το τέταρτο τρίμηνο του 2014 η εταιρεία ανακοίνωσε έσοδα ύψους 598,4 εκατ. δολ., έναντι 431,3 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2013. Τα έσοδα από την Ocean Rig ανέρχονται στα 499,3 εκατ. δολ. έναντι 345, 4 εκατ. δολ. το τέταρτο τρίμηνο του 2013 και από τα πλοία ξηρού φορτίου και τα δεξαμενόπλοια τα έσοδα ανήλθαν στα 99 εκατ. δολ. για το τέταρτο τρίμηνο του 2014 έναντι 86,9 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2013. Στο τελευταίο τρίμηνο του 2014 η Dryships ανακοίνωσε ζημιές ύψους 23,9 εκατ. δολ., έναντι ζημιών 24,4 εκατ. δολ. το τέταρτο τρίμηνο του 2013.

Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Dryhsips Γιώργος Οικονόμου αρχικά εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα αποτελέσματα της εταιρείας, τα οποία, όπως υποστήριξε, σηματοδοτούν την επιστροφή τηε κερδοφορίας εξαιρουμένων των έκτακτων λογιστικών επιβαρύνσεων.

Αναφερόμενος σε κάθε τομέα ξεχωριστά σημείωσε ότι η Ocean Rig συνεχίζει με επιτυχία το επιχειρηματικό της πλάνο, ενώ εμφανίζει πολύ υψηλό βαθμό αξιοποίησης του στόλου της των drillships και των θαλάσσιων εξεδρών.

Αν και οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές του κλάδου δεν είναι τόσο φωτεινές όσο έναν χρόνο πριν, η Ocean Rig διαθέτει έναν πολύ σύγχρονο στόλο, σταθερές συμβάσεις και ισχυρό ισολογισμό, γεγονός που της επιτρέπει να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματά της στις ευκαιρίες που δημιουργούνται σε συνθήκες distressed, τόνισε ο κ. Οικονόμου.

Για τον κλάδο μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου υπογράμμισε ότι εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα, ωστόσο φαίνεται να βρίσκεται κάθε ημέρα που περνά στο χαμηλότερο σημείο του κύκλου, όπως δείχνει και η αυξημένη δραστηριότητα στα διαλυτήρια. Χωρίς το βάρος παραγγελιών για νεότευκτα, η Dryships είναι, σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου, πολύ καλύτερα τοποθετημένη στην αγορά από τους ανταγωνιστές της και έχοντας ένα πολύ μεγάλο μέρος του στόλου στη spot αγορά θα επωφεληθεί άμεσα από μία ανάκαμψη των ναύλων.

Τέλος, στα δεξαμενόπλοια ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Dryships εκτιμά ότι η καλή εικόνα που εμφανίζει ο κλάδος θα συνεχιστεί όχι μόνο το 2015 αλλά και το 2016.

Η Dryships ελέγχει εκτός της Ocean Rig και έναν στόλο από 39 bulkers και 10 δεξαμενόπλοια.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - [email protected]



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα