Ιαπωνία : Αύξηση λιανικών πωλήσεων-καταναλωτικών δαπανών

Παρασκευή, 26 Μαρτίου 2004 07:07

ΑΥΞΗΣΗ, για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, σημείωσαν οι λιανικές πωλήσεις στην Ιαπωνία, όπως και οι δαπάνες των καταναλωτών τον Φεβρουάριο, ωθώντας τις μετοχές ανοδικά και τα ομόλογα πτωτικά, καθώς υπάρχουν σημάδια ότι οι καταναλωτές, μαζί με τους εξαγωγείς θα οδηγήσουν την οικονομική ανάκαμψη της χώρας.

Οι πωλήσεις στα πολυκαταστήματα, τα σούπερ μάρκετ, τα εστιατόρια και τις άλλες εταιρείες λιανικής πώλησης αυξήθηκαν κατά 1,7% έναντι του Ιανουαρίου (εποχιακώς προσαρμοσμένες), σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών Εμπορίου και Βιομηχανίας της χώρας. Οι δαπάνες των καταναλωτών αυξήθηκαν σε ποσοστό 2,5%, έδειξε άλλη κυβερνητική έκθεση.

Οι Ιάπωνες καταναλωτές ξοδεύουν περισσότερα σε καταστήματα, συμπεριλαμβανομένων των καταστημάτων της Ito-Yokado Co., καθώς η ταχύτερη οικονομική ανάπτυξη σε χρονικό διάστημα 13 ετών και η άνοδος των μετοχών, τους καθιστούν περισσότερο αισιόδοξους. Οι καταναλωτικές δαπάνες οι οποίες αποτελούν περισσότερο από το ήμισυ της δεύτερης σε μέγεθος οικονομίας στον κόσμο, της ιαπωνικής, συνέβαλαν κατά το 1/4 στην ανάπτυξη με ρυθμό 6,4% σε ετήσια βάση, το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου.

«Αυτά είναι πολύ καλά νέα για την οικονομία της Ιαπωνίας, η οποία περιμένει την ανάκαμψη από τις δαπάνες των καταναλωτών», ανέφερε ο Takuji Aida, οικονομολόγος στη Merrill Lynch Japan Securities.

Ο δείκτης Nikkei κέρδιζε ποσοστό 1,7%, φθάνοντας στις 11.723,36 μονάδες στις 11 π.μ. στο Τόκυο, τοπική ώρα.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα