ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ αύξηση των κερδών το πρώτο τρίμηνο, εμφάνισε η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ν. Κορέας, Hyundai Motor Co., μετά τη συρρίκνωση των καταναλωτικών δαπανών, οι οποίες επηρέασαν αρνητικά τις πωλήσεις του μοντέλου της Sonata και του Santa Fe, εντός της χώρας.
Τα καθαρά κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 11%, φθάνοντας στα 463 δισ. γουόν (397 εκατ. δολ.) από 417,6 δισ. γουόν πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με ανακοίνωση της Hyundai που διενεμήθη στους δημοσιογράφους στη Σεούλ. Τα αποτελέσματα ήταν υψηλότερα από τις προβλέψεις οκτώ οικονομικών αναλυτών του Bloomberg News, οι οποίοι εκτιμούσαν ότι αυτά θα ανήρχοντο σε 457 δισ. γουόν. Το τέταρτο τρίμηνο του 2003 τα καθαρά κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 81%.
Η Hyundai Motor και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ν. Κορέας, επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στις πωλήσεις τους στο εξωτερικό, μετά την έκρηξη της δανειοδότησης εντός χώρας, η οποία είχε ως αποτέλεσμα ένας σε κάθε 13 Κορεάτες να μην μπορούν να πληρώσουν τις δόσεις τους το πρώτο τρίμηνο. Οι πωλήσεις εντός χώρας, οι οποίες μειώθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 30% το τρίμηνο, ενδέχεται να ανακάμψουν φέτος, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα παρουσιάσουν νέα μοντέλα.
«Τα πράγματα μπορεί να πάνε καλύτερα από το τρίτο τρίμηνο, φέτος, καθώς ανακάμπτει η εσωτερική ζήτηση», ανέφερε ο Yang You Sik, ο οποίος διαχειρίζεται 400 δισ. γουόν σε μετοχές, συμπεριλαμβανομένων και μετοχών της Hyundai Motor, με την LG Investment Trust Management Co., στη Σεούλ, συμπληρώνοντας : «Η εταιρεία θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, τόσο εντός όσο και εκτός χώρας».
Οι μετοχές της Hyundai Motor, υποχωρούσαν κατά 5,6% και διαπραγματεύθηκαν 3,4% χαμηλότερα, φθάνοντας στις 44.800 γουόν η μία στις 11:16' π.μ. στη Σεούλ, τοπική ώρα. Συνολικά φέτος έχασαν ποσοστό 11%.