Τη θέσπιση νέου μηχανισμού για την επιστροφή του ΦΠΑ στις επιχειρήσεις που τον δικαιούνται –κυρίως τις εξαγωγικές- εξήγγειλε ο γενικός γραμματέας φορολογικών εσόδων Χάρης Θεοχάρης, μιλώντας σε συνέδριο για τις εξαγωγές.
Ουσιαστικά, ο κ. Θεοχάρης υποστήριξε ότι θα λαμβάνεται υπόψη το προφίλ της κάθε επιχείρησης έτσι ώστε εταιρείες που ακολουθούν τον νόμο και είναι συνεπείς προς τις υποχρεώσεις τους, να λαμβάνουν ταχύτερα και τα χρήματα που δικαιούνται. Το ζήτημα με τις επιστροφές του ΦΠΑ είναι φλέγον ακόμη και για τη ρευστότητα της ελληνικής οικονομίας καθώς το ποσό που χρωστάει το δημόσιο, έχει ξεπεράσει ακόμη και το φράγμα των 800 εκατομμυρίων ευρώ.
Στο μέλλον θα λαμβάνεται υπόψη το προφίλ του φορολογούμενου ανεξαρτήτως του ύψους της συναλλαγής με τις εφορίες, για να κρίνεται βάσει και αυτού του κριτηρίου, πως θα συμπεριφέρονται κατά περίπτωση οι εφορίες. Δηλαδή, για παράδειγμα, να μπορεί να επιστρέφεται, χωρίς έλεγχο, ο ΦΠΑ σε επιχειρήσεις στις οποίες "όλα είναι εντάξει".
Αυτό ανέφερε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Χ. Θεοχάρης στο συνέδριο των εξαγωγέων απαντώντας στην έκκληση της προέδρου του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων Χριστίνας Σακελλαρίδη να επιστρέφεται ο ΦΠΑ των εξαγωγέων με μεγαλύτερες ταχύτητες.
Ο κ. Θεοχάρης συμπλήρωσε στην τοποθέτησή του ότι λαμβάνει η γραμματεία πολλά μηνύματα -και από εφοριακούς- ότι δίνουν λεφτά χωρίς να γίνεται σωστός έλεγχος "και μετά από πρόσφατο περιστατικό στη Θεσσαλονίκη είναι δύσκολο να πείσουμε τους εφοριακούς να δώσουν λεφτά με γρήγορες διαδικασίες. Επιμένουν να γίνεται πλήρης και λεπτομερής έλεγχος" όπως εξήγησε ο ίδιος.
Ο κ. Θεοχάρης συνέχισε ότι το θεσμικό μας πλαίσιο δεν είναι το πιο ευέλικτο "αλλά καλώς ή κακώς πρέπει να υπάρχουν μερικοί σταθεροί κανόνες, έστω κι αν είναι λίγο λάθος αλλά να είναι σταθεροί και σταδιακά θα βελτιώνεται το πλαίσιο".
Στην ομιλία του, ο γενικός γραμματέας σημείωσε ότι η έλλειψη ανθρωπίνων πόρων για τους ελέγχους και η ανάγκη για εκ των υστέρων ελέγχους δημιουργεί ένα προβληματισμό στο υπουργείο και γνωστοποίησε ότι παραλαμβάνει σήμερα κατάλογο με 250 αλλαγές σε προβλήματα που εντοπίστηκαν στη λειτουργία του ηλεκτρονικού τελωνείου, στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.
"Η γενική γραμματεία, έστω με λάθη και καθυστερήσεις, θέλουμε να γίνουμε συνεταίροι σας για την ταχύτητα και την αποτελεσματικότερη απόδοση στη δουλειά σας" είπε ο γενικός γραμματέας και ανέφερε ακόμη ότι από τον Ιούνιο ή Ιούλιο, με βάση τα πορίσματα των επιτροπών θα προχωρήσει η περαιτέρω αναδιοργάνωση των τελωνείων ενώ παράλληλα προχωρούν, αν και με καθυστερήσεις και η ηλεκτρονική πληρωμή και οι μεταρρυθμίσεις σε κανονιστικό πεδίο.
Ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών, Παναγιώτης Μίχαλος, υπογράμμισε ότι οι πρεσβείες μας έχουν εξελιχθεί σε "σημεία πώλησης" της επιχειρηματικότητας της χώρας και προσέκλυσης επενδύσεων ενώ η ενεργειακή διπλωματία έρχεται ακόμη περισσότερο στο προσκήνιο.
Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής εξωστρέφειας, η Γενική Γραμματεία καταργεί οκτώ Γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσων (ΟΕΥ) σε χώρες χαμηλού ενδιαφέροντος και ιδρύει οκτώ νέα σε αναπτυσσόμενες χώρες με τις καλύτερες προοπτικές εξαγωγών και επενδύσεων όπου οι Έλληνες εξαγωγείς έχουν μεγαλύτερη ανάγκη από υποστήριξη.
Συγκεκριμένα, ιδρύονται νέα γραφεία ΟΕΥ στο Ναϊρόμπι της Κένυας, στο Λάγος της Νιγηρίας, στην Αστάνα του Καζακστάν, στο Γκουανγζού της Κίνας καλύπτοντας και το Χονγκ Κονγκ, στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας καλύπτοντας και τις Βαλτικές χώρες, στην Ντόχα του Κατάρ, στο Κουβέιτ και στο Μεξικό.
Πηγή: ΑΜΠΕ