Ιαπωνία: Μείωση των λιανικών πωλήσεων τον Αύγουστο

Τετάρτη, 29 Σεπτεμβρίου 2004 07:37

ΠΤΩΤΙΚΑ κινήθηκαν οι λιανικές πωλήσεις στην Ιαπωνία τον Αύγουστο, μετά την άνοδό τους τον Ιούλιο, καθώς οι καταναλωτές δαπάνησαν λιγότερα για ταξίδια, συνδέσεις στο Internet και για άλλες υπηρεσίες, μετά το κύμα καύσωνα που έπληξε τη χώρα και τόνωσε τη ζήτηση για προϊόντα αντιμετώπισης της ζέστης.

Οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 0,1% - εποχιακώς προσαρμοσμένες – έναντι του Ιουλίου, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, Εμπορίου και Βιομηχανίας στο Τόκυο. Εξι οικονομικοί αναλυτές του Bloomberg News, προέβλεπαν κατά μέσον όρο, ότι οι λιανικές πωλήσεις θα μειωθούν σε ποσοστό 0,3%. Εναντι του προηγούμενου έτους, οι λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν σε ποσοστό 1,8%.

Τα πολυκαταστήματα, συμπεριλαμβανομένων των Takashimaya Co. και των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, όπως της Aeon Co., που ευνοήθηκαν τον Ιούλιο από την αύξηση της ζήτησης air condition, ψυγείων και καλοκαιρινών ρούχων, μειώθηκαν τον Αύγουστο για τα γραφεία ταξιδίων, τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών Internet και άλλες εταιρείες, καθώς η θερμοκρασία επανήλθε στα φυσιολογικά επίπεδα.

«Φαίνεται να υπάρχει διαφοροποίηση των δαπανών των καταναλωτών, οι οποίοι απομακρύνονται από τις λιανικές πωλήσεις και ξοδεύουν για την αγορά υπηρεσιών», ανέφερε ο Richard Jerram, οικονομικός αναλυτής της Macquarie Securities Ltd., συμπληρώνοντας: «Οι ηλεκτρικές οικιακές συσκευές είχαν καλές πωλήσεις για περίπου ένα δίμηνο, αλλά υποχώρησαν τον Αύγουστο».

Η δραστηριότητα των ιαπωνικών εταιρειών παροχής υπηρεσιών, οι οποίες κατάφεραν να αναζωογονήσουν τη ζήτηση εις βάρος των παραδοσιακών καταναλωτών, της δεύτερης σε μέγεθος οικονομίας στον κόσμο, αυξήθηκε για πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο και για τρεις τους μήνες το τελευταίο εξάμηνο.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα