Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική»
Η ελληνική κυβέρνηση δεν επιθυμεί να αλλάξει σε καμία περίπτωση το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο φορολόγησης της ελληνόκτητης ναυτιλίας, το οποίο άλλωστε την κατέστησε ανταγωνιστική όλα αυτά τα χρόνια, διαβεβαίωσε για μία ακόμη φορά την εφοπλιστική κοινότητα ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Ο υπουργός, μιλώντας χθες στο 5ο Ετήσιο Ελληνικό Ναυτιλιακό Φόρουμ Capital Link, στο οποίο χορηγός επικοινωνίας ήταν η «Ν», αναφέρθηκε στην τελευταία νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης, που προβλέπει τον τριπλασιασμό για τρία χρόνια της φορολογίας που καταβάλλει το ελληνόκτητο πλοίο.
«Συμφωνήσαμε», είπε, «με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα στη βάση ενός Συνυποσχετικού Συμφώνου Οικειοθελούς Προσφοράς προς το ελληνικό Δημόσιο, το οποίο και επισφράγισε την επιθυμία της ναυτιλιακής κοινότητας να συνδράμει οικειοθελώς, με ορίζοντα τριετίας, στην εθνική προσπάθεια σταθεροποίησης της οικονομίας της χώρας.
Η υποχρεωτική, πλέον, εισφορά για τα επόμενα χρόνια δεν αλλάζει και δεν επιθυμούμε να αλλάξει σε καμία περίπτωση το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, που προστατεύεται άλλωστε από συνταγματικές διατάξεις».
«Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το θεσμικό πλαίσιο κατέστησε ανταγωνιστική και πρωταθλήτρια την ελληνική ναυτιλία διεθνώς όλα αυτά τα χρόνια» πρόσθεσε ο υπουργός σε μία προσπάθεια να καθησυχάσει τις συνεχώς διογκούμενες αντιδράσεις των Ελλήνων εφοπλιστών.
Πάντως, όπως έχει αναφέρει ήδη η «Ν», γίνονται συζητήσεις μεταξύ του υπουργείου Οικονομικών και της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών προκειμένου σύντομα να τροποποιηθεί το ψηφισθέν προσφάτως καθεστώς.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στην εικόνα της ελληνικής ναυτιλίας, σημειώνοντας ότι η ελληνική ναυτιλία είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό επίτευγμα της σύγχρονης Ελλάδας!
Ο ελληνικός στόλος μετρά 1.551 πλοία. Ο ελληνόκτητος στόλος διατήρησε την πρώτη θέση σε χωρητικότητα και αριθμεί 3.428 πλοία, αντιπροσωπεύοντας το 15,56% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Η ελληνική σημαία κατατάσσεται στην έκτη θέση διεθνώς και δεύτερη στην Ευρώπη, ενώ ο ελληνόκτητος στόλος εκπροσωπεί το 42,72% της Ενωσης.
Η ελληνόκτητη ναυτιλία συμμετέχει στην εθνική οικονομία με 13,5 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 6% του ΑΕΠ, απασχολεί άμεσα 165.000 ανθρώπους και λειτουργεί επ’ ωφελεία 500.000 ανθρώπων. Ειδικότερα, η άμεση συνεισφορά του βασικού ναυτιλιακού κλάδου υπολογίζεται στα περίπου 7,6 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε 3,5% του ελληνικού ΑΕΠ.
Στη συνέχεια ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου σημείωσε ότι η ναυτοσύνη είναι από τις αναλλοίωτες και πιο διαχρονικές αξίες του Ελληνα, μαζί με την εξωστρέφεια και την προσαρμοστικότητα της ελληνικής ναυτιλιακής επιχείρησης. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις προτεραιότητες της ελληνικής προεδρίας πάνω στις οποίες κάλεσε και τις άλλες χώρες να συνεργαστούν.
«Είπαμε ξεκάθαρα σε όλους τους τόνους», τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης, «ότι περιφερειακές πολιτικές και λογικές υπερφορολόγησης, που πηγάζουν από γραφειοκρατικές αντιλήψεις των Βρυξελλών και ανταγωνιστριών χωρών, βλάπτουν τα συμφέροντα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και στρέφουν τα κεφάλαια σε χώρες της Ασίας. Στο Ατυπο Συμβούλιο των Υπουργών το Μάιο έχουμε καλέσει και το γενικό γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, για να σηματοδοτήσουμε την ουσιαστική συνεργασία που πρέπει να υπάρχει μεταξύ Ενωσης και Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας».
Το εθνικό νηολόγιο
Επιπλέον ο υπουργός κάλεσε τους εφοπλιστές να ενισχύσουν το εθνικό νηολόγιο. «Σε κάθε ευκαιρία και με κάθε τρόπο ζητάμε την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία.
Το ζητάμε γιατί αυξάνεται το εθνικό κεφάλαιο, η συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στην εθνική οικονομία και η διεθνής μας διαπραγματευτική θέση» υπογράμμισε ο κ. Βαρβιτσιώτης.
Τέλος, τόνισε ότι η κυβέρνηση πιστεύει στον Ελληνα ναυτικό γι’ αυτό και αναβαθμίζει τη ναυτική εκπαίδευση, εξισώθηκαν οι ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλουν οι σπουδαστές ΑΕΝ κατά την εκτέλεση των εκπαιδευτικών τους ταξιδιών.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - [email protected]