Η ανταγωνιστικότητα πρώτη στην ατζέντα

Οι προτεραιότητες της ελληνικής προεδρίας
Παρασκευή, 06 Δεκεμβρίου 2013 07:00
UPD:13:57
EUROKINISSI/ΜΠΟΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Τους άξονες της ελληνικής προεδρίας παρουσίασε χθες στις Βρυξέλλες ο υπ. Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική»

Nα διαφυλάξει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας έναντι των ανταγωνιστών της εκτός της Ευρωπαϊκής Ενωσης και, κυρίως, αυτών που προέρχονται από την Απω Ανατολή θα είναι βασική επιδίωξη της ελληνικής προεδρίας, ξεκαθάρισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, παρουσιάζοντας τις προτεραιότητες της χώρας μας ως προεδρεύουσας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ενωσης για το επόμενο εξάμηνο, στο Κολέγιο των Επιτρόπων στις Βρυξέλλες.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης αρχικά τόνισε ότι η στρατηγική αυτή προωθείται σε δύο άξονες: αφενός στη στήριξη των θετικών μέτρων προς όφελος της ναυτιλίας στον τομέα της οικονομικής προοπτικής, αφετέρου στην προώθηση, υιοθέτηση και εφαρμογή παγκόσμιων κανόνων μέσω του ΙΜΟ.

Στο δεύτερο αυτό σκέλος, ο κ. Βαρβιτσιώτης προέτρεψε την Ε.Ε. να αξιοποιήσει τη θετική εμπειρία που προκύπτει από το βελτιωμένο πλαίσιο συνεργασίας των κρατών-μελών του ΙΜΟ, ώστε να αξιοποιηθεί προς όφελος όλων.

Εξηγώντας γιατί η Ελλάδα αποφάσισε να κάνει τη «θάλασσα» έναν από τους πυλώνες της προεδρίας της, σημείωσε ότι η Ελλάδα είναι μία χώρα που ζει στη θάλασσα και από τη θάλασσα και έχει τη μεγαλύτερη ακτογραμμή καθώς και το μεγαλύτερο αριθμό νησιών μεταξύ των εταίρων της στην Ε.Ε. Επίσης, η ελληνική ναυτιλία ηγείται παγκοσμίως και εξασφαλίζει συνεχή και αδιάλειπτη ροή εμπορίου από και προς την Ε.Ε., διότι αποτελεί το 15% της παγκόσμιας ναυτιλίας και το 40% της ευρωπαϊκής.

Ο ναυτιλιακός πυλώνας της ελληνικής προεδρίας θα περιλάβει ένα σύνολο οριζόντιων και επί μέρους τομέων πολιτικής. Ειδικότερα, η Ελλάδα ως παραδοσιακά ναυτική χώρα, θα δώσει ιδιαίτερη σημασία στο φάκελο των ναυτιλιακών μεταφορών και στις κατευθύνσεις τόνωσης της ανάπτυξης, καταπολέμησης της ανεργίας και προώθησης της ασφάλειας και της περιβαλλοντικής αποτελεσματικότητας στον τομέα αυτόν.

ΑΠΕ - ΜΠΕ/ΑΛΈΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΕΛΤΈΣ

Ο κ. Βαρβιτσιώτης προέτρεψε την Ε.Ε. να αξιοποιήσει τη θετική εμπειρία που προκύπτει από το βελτιωμένο πλαίσιο συνεργασίας των κρατών-μελών του ΙΜΟ, ώστε να αξιοποιηθεί προς όφελος όλων (φωτογραφία αρχείου).

Η Ενιαία Ναυτιλιακή Πολιτική της Ε.Ε. (ΙΜΡ) θα αποτελέσει δεύτερη κύρια γραμμή δράσης της ελληνικής προεδρίας. Μετά το ορόσημο της Δήλωσης της Λεμεσού, θα προωθήσουμε σχέδια συμπερασμάτων του Συμβουλίου στο Συμβούλιο του Ιουνίου 2014.

Σ’ αυτό το κείμενο πολιτικής, όπως είπε ο κ. Βαρβιτσιώτης, «θα παρέχουμε κατευθυντήριες οδηγίες για τις πρωτοβουλίες της ευρωπαϊκής επιτροπής στους τομείς δράσης της ΙΜΡ, όπως τη "Γαλάζια Ανάπτυξη" που περιλαμβάνει θαλάσσιο και παράκτιο τουρισμό, γαλάζια ενέργεια, υδατοκαλλιέργειες και αξιοποίηση θαλάσσιων μεταλλευτικών πόρων».

Στρατηγικές θαλάσσιων λεκανών, όπως το Ναυτιλιακό Σχέδιο Δράσης της Στρατηγικής για την Αδριατική και το Ιόνιο (EUSAIR) θα προωθηθούν μόλις υιοθετηθούν.

Η γραμμή συνεργασίας θα περιλαμβάνει επίσης προώθηση του Forum Καθηκόντων Ευρωπαϊκής Ακτοφυλακής, που αντιστοιχεί στη στήριξη που οφείλει η Ευρώπη στους επιχειρησιακούς παράγοντες στη θάλασσα.

Η ασφάλεια του ναυτιλιακού τομέα στην Ε.Ε. είναι η τρίτη γραμμή του ναυτιλιακού φακέλου της ελληνικής προεδρείας.

Τέλος, η τέταρτη γραμμή του ναυτιλιακού φακέλου της ελληνικής προεδρίας είναι η ασφάλεια και το «καυτό» θέμα της μετανάστευσης διά θαλάσσης.

Οι μεταφορές

Στο μεταξύ, χθες, ο κ. Βαρβιτσιώτης παρευρέθη στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών όπου τόνισε ότι η ελληνική προεδρία θα κινηθεί στις κατευθύνσεις της αποτελεσματικότερης λειτουργίας του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και της δημιουργίας ενός κατάλληλου θεσμικού πλαισίου για τη βελτίωση της απόδοσης των λιμένων.

Παράλληλα, θα επιδιώξει την επίτευξη συμφωνίας με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την πρόταση Οδηγίας σχετικά με τον εξοπλισμό των πλοίων (Marine Equipment Directive).

Τέλος, να σημειωθεί ότι ο κ. Βαρβιτσιώτης ζήτησε τη στήριξη των επιτρόπων στην υπόθεση αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ, ενώ ανακοίνωσε ότι η ελληνική προεδρία θα πραγματοποιήσει άτυπη υπουργική συνάντηση για τη ναυτιλία στις 7 Μαΐου 2014 στην Αθήνα, για την ενδιάμεση αναθεώρηση της ευρωπαϊκής στρατηγικής για τις θαλάσσιες μεταφορές μέχρι το 2018.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - [email protected]



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα