Το «πράσινο φως» στη δεύτερη προσπάθεια της Aegean Airlines να αποκτήσει την Olympic Air αναμένεται να δώσει εντός των επόμενων ημερών η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Όπως γράφει σήμερα η «Ναυτεμπορική», η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. εκτιμάται ότι θα έχει αποφανθεί για την εξαγορά έως το τέλος της επόμενης εβδομάδας και σε κάθε περίπτωση το αργότερο έως τις 16 Οκτωβρίου. Η αγορά φαίνεται να έχει προεξοφλήσει τη θετική κατάληξη της απόφασης της Κομισιόν για το θέμα της κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης και την τελική συγχώνευση των δύο εταιρειών.
Σύμφωνα με τη «Ν», σε αυτό συντελεί και η πληροφορία ότι το «πράσινο φως» για τη συγχώνευση έδωσε ο επίτροπος Ανταγωνισμού της Ε.Ε. Χοακίμ Αλμούνια, μετά τις μακροχρόνιες συζητήσεις και προσπάθειες που κατέβαλαν οι διοικήσεις των δύο εταιρειών να πείσουν την αρμόδια Επιτροπή να αποδεχθεί το αίτημά τους.
Πάντως, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι, επί της ουσίας, οι αιτιάσεις περί μονοπωλίου που προέβαλε η Επιτροπή την προηγούμενη φορά που επιχειρήθηκε η συγχώνευση και την απέρριψε δεν έχουν εκλείψει. Ωστόσο, αυτή τη φορά οι διοικήσεις των δύο ν εταιρειών προέταξαν το ενδεχόμενο λουκέτο στο οποίο θα οδηγηθούν αν και εφόσον δεν προχωρήσει η συγχώνευση, λόγω των δυσκολιών εξεύρεσης ρευστότητας και κάλυψης των αναγκών τους.
Εξάλλου, και το Reuters αναφέρει σήμερα, επικαλούμενο πηγές με γνώση του θέματος, ότι οι ευρωπαϊκές αρχές ανταγωνισμού θα εγκρίνουν τη συγχώνευση των δύο αερομεταφορέων, αποδεχόμενες τον ισχυρισμό της Aegean για πιθανό λουκέτο στην Ολυμπιακή εάν δεν ολοκληρωθεί η συμφωνία.
Η Aegean έχει προειδοποιήσει ότι η προτεινόμενη εξαγορά των 72 εκατ. ευρώ είναι ουσιαστικής σημασίας για τη βιωσιμότητα και των δύο εταιρειών.
«Η Ολυμπιακή μάλλον θα κλείσει χωρίς τη συγχώνευση», ανέφερε η μία εκ των πηγών, σημειώνοντας πως ο Χοακίν Αλμούνια αναμένεται να ανακοινώσει την απόφασή του σε συνέντευξη Τύπου στις 9 Οκτωβρίου. Ο εκπρόσωπος του ευρωπαίου επιτρόπου δήλωσε, πάντως, πως «η Κομισιόν δεν έχει ακόμη λάβει απόφαση επί του θέματος».
Υπενθυμίζεται ότι το 2011 η Κομισιόν απέρριψε την πρώτη πρόταση εξαγοράς της Aegean, με το επιχείρημα ότι θα δημιουργούσε μονοπώλιο στην ελληνική αγορά αερομεταφορών.