Να επουλώσει τις πληγές που της προκάλεσε η τραπεζική κρίση, προσπαθεί η κυπριακή ναυτιλία, ενώ κυβέρνηση και Κύπριοι πλοιοκτήτες επιμένουν στην εκτίμηση ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν θα αποχωρήσουν από τη Μεγαλόνησο.
Πολλές διαχειρίστριες εταιρείες, αλλά και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον παραναυτιλιακό τομέα, αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας και αδυνατούν να ανταποκριθούν ακόμη και στις καθημερινές τους υποχρεώσεις, λόγω των περιορισμών στη διακίνηση χρήματος, αλλά και του κουρέματος των καταθέσεων.
Συναντήσεις
Τα προβλήματα αυτά αναγνώρισε και ο υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων της Κυπριακής Δημοκρατίας, Τάσος Μητσόπουλος στη διάρκεια συναντήσεων που είχε τις προηγούμενες ημέρες με εκπροσώπους της Κυπριακής Ενωσης Πλοιοκτητών και του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου. «Τα προβλήματα αυτά θα τα συζητήσουμε περαιτέρω και με τον υπουργό Οικονομικών και με την Κεντρική Τράπεζα, προκειμένου να υπάρξουν άμεσες λύσεις ώστε η κυπριακή ναυτιλία να παραμείνει ισχυρή», δήλωσε ο κ. Μητσόπουλος.
Παράλληλα ο Κύπριος υπουργός εκτίμησε ότι η τραπεζική κρίση δεν θα έχει καμία άμεση ή έμμεση επίδραση στο σύστημα φόρου χωρητικότητας, ενώ ανακοίνωσε μία παράταση στην καταβολή από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες του tonnage Tax από την 31η Μαρτίου στις 15 Απριλίου.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων κατά πόσον υπάρχουν ενδείξεις ότι ορισμένοι ξένοι που ασχολούνται με τη ναυτιλία προτίθενται να φύγουν από την Κύπρο, ο υπουργός είπε ότι δεν προκύπτει τέτοια πρόθεση από τις επαφές που είχαμε.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, Eugen Abami στάθηκε ιδιαίτερα στις προσπάθειες που καταβάλλει η κυπριακή κυβέρνηση ώστε να ξεπεραστούν τα πρακτικά προβλήματα που έχουν προκύψει τις τελευταίες τρεις εβδομάδες σε σχέση με την καταβολή των μισθών των ναυτικών. Η συνεργασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας με την κυβέρνηση, πρόσθεσε, θα συνεχιστεί έτσι ώστε η Κύπρος να παραμείνει ως ένα σημαντικό ναυτιλιακό κέντρο.
Ο γενικός διευθυντής του Επιμελητηρίου, Θωμάς Καζάκος, διαπίστωσε ότι η ανταπόκριση του υπουργού ήταν πολύ θετική.
Σε αντίθεση με τις διαχειρίστριες εταιρείες, οι πλοιοκτήτριες αντιμετωπίζουν πολύ λιγότερα προβλήματα, καθώς οι περισσότερες έχουν κυπριακή σημαία στα πλοία τους ωστόσο η έδρα τους είναι, είτε στην Ελλάδα, είτε στο Λονδίνο. Οι εταιρείες μας αντιμετωπίζουν πολύ λιγότερα προβλήματα λόγω της κυπριακής τραπεζικής κρίσης σημειώνει στη «Ν» ο πρόεδρος της Κυπριακής Ενωσης Πλοιοκτητών, Γιώργος Μούσκας, προσθέτοντας ότι δεν βλέπει κίνδυνο για το μέλλον της Κύπρου ως διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου. Το κρίσιμο θέμα για εμάς είναι από εδώ και πέρα να στηρίξουμε την κυπριακή σημαία και την οικονομία του νησιού τόνισε ο κ. Μούσκας.
Την ίδια στιγμή ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρείας Safe Bulkers και αντιπρόεδρος της Ενωσης Πλοιοκτητών Κύπρου, Πόλυς Χατζηιωάννου κάλεσε τους συμπατριώτες του εφοπλιστές να συνεχίσουν να στηρίζουν την κυπριακή σημαία.
Ο κ. Χατζηιωάννου σε δηλώσεις του στη Βρετανική εφημερίδα Lloyds List τόνισε ότι τα χειρότερα έχουν περάσει και εκτίμησε ότι δεν υπάρχει κίνδυνος αποχώρησης ναυτιλιακών εταιρειών από την Κύπρο. Τι θα ήταν πιο χειρότερο από ένα κούρεμα στις καταθέσεις αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε ότι δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος για να φύγουν από το νησί τώρα. Οι Κύπριοι πλοιοκτήτες υποστηρίζουν, πλήρως, τη χώρα και τη σημαία τόνισε.
«Ο πραγματικός κίνδυνος», πιστεύει ο κ. Χατζηιωάννου «αφορά στο μέλλον του ευρώ ως νομίσματος, και ακόμη και της ίδιας της ευρωπαϊκής ενότητας, και σημείωσε ότι η πρόθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν να μετατρέψει τη Γερμανία σε μια ευρωπαϊκή Γερμανία και όχι την Ευρώπη σε μια γερμανική Ευρώπη».
Τέλος, να σημειωθεί ότι το Τμήμα ναυτιλίας της Κύπρου σχεδιάζει μια «Θετική εκστρατεία για την Κυπριακή Ναυτιλία» τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό.
Λιγότερα προβλήματα
Οι εταιρείες μας αντιμετωπίζουν πολύ λιγότερα προβλήματα λόγω της κυπριακής τραπεζικής κρίσης σημειώνει στη «Ν» ο πρόεδρος της Κυπριακής Ενωσης Πλοιοκτητών, Γιώργος Μούσκας, προσθέτοντας ότι δεν βλέπει κίνδυνο για το μέλλον της Κύπρου ως διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου. Το κρίσιμο θέμα για εμάς είναι από εδώ και πέρα να στηρίξουμε την κυπριακή σημαία και την οικονομία του νησιού, τόνισε ο κ. Μούσκας.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - [email protected]