Στο «μικροσκόπιο» της Κομισιόν η κρατική στήριξη στη Cyprus Airways

Τετάρτη, 06 Μαρτίου 2013 13:41
EPA/Katia Christodoulou

Σε βάθος έρευνα σχετικά με ορισμένα δημόσια μέτρα στήριξης υπέρ της Cyprus Airways κίνησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αμφιβάλλοντας κατά πόσο τα μέτρα αυτά είναι σύμφωνα με τους κανόνες της Ε.Ε. περί κρατικών ενισχύσεων.

Υπογραμμίζει, παράλληλα, ότι κανένα πρόσθετο μέτρο κρατικής ενίσχυσης υπέρ της Cyprus Airways δεν πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή χωρίς την προηγούμενη έγκριση της Επιτροπής.

Υπενθυμίζεται ότι η Κομισιόν κίνησε προκαταρκτική έρευνα τον Φεβρουάριο του 2012, όταν πληροφορήθηκε από δημοσιεύματα του Τύπου ότι προβλεπόταν αύξηση κεφαλαίου για την Cyprus Airways. Η αύξηση κεφαλαίου πραγματοποιήθηκε στις αρχές του 2013 και φαίνεται ότι το κυπριακό δημόσιο συνεισέφερε ποσό ύψους 31,3 εκατ. ευρώ, ενώ η ιδιωτική συμμετοχή ήταν ελάχιστη.

Όπως διευκρινίζει η Κομισιόν, ένα μέτρο δημόσιας στήριξης συνιστά κρατική ενίσχυση κατά την έννοια των κανόνων της Ε.Ε. εάν δεν θα είχε πραγματοποιηθεί υπό όρους που θα ήταν αποδεκτοί για έναν ιδιωτικό φορέα που ενεργεί βάσει των κανόνων της αγοράς. Κατά το παρόν στάδιο, η Επιτροπή αμφιβάλλει κατά πόσον η αύξηση κεφαλαίου πραγματοποιήθηκε υπό όρους της αγοράς. Μάλιστα, λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομικές δυσχέρειες και τις προοπτικές βιωσιμότητας της εταιρείας, η πλειονότητα των ιδιωτών μετόχων αποφάσισε να μη συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου.

Επιπλέον, η Κομισιόν σημειώνει πως τον Δεκέμβριο του 2012 οι κυπριακές αρχές κοινοποίησαν στην Επιτροπή ενίσχυση διάσωσης με τη χορήγηση δανείου ύψους 73 εκατ. ευρώ υπέρ της Cyprus Airways. Φαίνεται ότι το 2013 εκταμιεύτηκαν ήδη πληρωμές στο πλαίσιο του εν λόγω δανείου. Κάτι τέτοιο θα αντέβαινε στη λεγόμενη «υποχρέωση αναμονής» που προβλέπουν οι κανόνες της Ε.Ε. περί κρατικών ενισχύσεων, σύμφωνα με την οποία κρατικές ενισχύσεις χορηγούνται μόνο κατόπιν έγκρισης της Επιτροπής. Επιπλέον, η Cyprus Airways είχε ήδη λάβει ενισχύσεις διάσωσης και αναδιάρθρωσης το 2007.
 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα