Το αργότερο έως και αύριο, πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή, η τροπολογία για τη μείωση των τελών ταξινόμησης εισαγόμενων Ι.Χ. αυτοκινήτων, που περιλαμβάνεται στο κοινωνικό πακέτο μέτρων που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός.
Η τροπολογία, θα προβλέπει νέους μειωμένους συντελεστές τέλους ταξινόμησης για τα καινούργια και μεταχειρισμένα εισαγόμενα Ι.Χ. αυτοκίνητα.
Για τα καινούργια εισαγόμενα, καθώς και για τα μεταχειρισμένα έως τεσσάρων ετών η μείωση του τέλους είναι κατά μέσο όρο 20%, ενώ φθάνει, σε ό,τι αφορά στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, έως το 43%.
Για τα μεταχειρισμένα ηλικίας τεσσάρων ετών και περισσότερο η μείωση του τέλους κυμαίνεται μεταξύ 10-11%.
Αναλυτικότερα το κείμενο της τροπολογίας έχει ως εξής:
Με τις προτεινόμενες διατάξεις μειώνονται οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών με στόχο τη μείωση των τιμών λιανικής πώλησής τους για την ταχύτερη ανανέωση του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων, τη μείωση των εκπομπών ρύπων για την προστασία του περιβάλλοντος, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα και τη βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας.
Παράλληλα λαμβάνεται μέριμνα ώστε τα αυτοκίνητα τα οποία είχαν υποβληθεί στο τέλος ταξινόμησης πλην όμως δεν έχουν ταξινομηθεί και πωληθεί απο τις εμπορικές επιχειρήσεις να υπαχθούν στο νέο μειωμένο τέλος.
Ρυθμίσεις στη φορολογία αυτοκινήτων οχημάτων και μοτοσικλετών.
1. Στο ν.2960/2001 (ΦΕΚ 265 Α) επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:
α) Οι περιπτώσεις α), β), γ) και δ) της παραγράφου 2 του άρθρου 121 αντικαθίστανται ως εξής:
2. Οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της προηγούμενης παραγράφου ορίζονται ως ακολούθως:
α) Για αυτοκίνητα που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της Οδηγίας 98/69 ΕΚ ή μεταγενέστερης:
ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ
Μέχρι 900 Κυβικά εκατοστά 5%
Από 901-1400 '' '' 12%
Από 1401-1600 '' '' 20%
Από 1601-1800 '' '' 30%
Από 1801-2000 '' '' 40%
Από 2001 κυβικά εκατοστά και πάνω 50%
β) Για αυτοκίνητα που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της Οδηγίας 94/12 ΕΚ:
ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ
Μέχρι 900 Κυβικά εκατοστά 14%
Από 901-1400 '' '' 27%
Από 1401-1600 '' '' 45%
Από 1601-1800 '' '' 56%
Από 1801-2000 '' '' 83%
Από 2001 κυβικά εκατοστά και πάνω 142%
γ) Για αυτοκίνητα που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές των Οδηγιών 91/441 ΕΟΚ, 89/458 ΕΟΚ και 88/76 ΕΟΚ.
ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ
Μέχρι 900 Κυβικά εκατοστά 24%
Από 901-1400 ''¨ '' 49%
Από 1401-1600 '' '' 95%
Από 1601-1800 '' '' 129%
Από 1801-2000 '' '' 216%
Από 2001 κυβικά εκατοστά και πάνω 334%
δ) Για αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας:
ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ
Μέχρι 900 Κυβικά εκατοστά 37%
Από 901-1400 '' '' 66%
Από 1401-1600 '' '' 128%
Από 1601-1800 '' '' 148%
Από 1801-2000 '' '' 266%
Από 2001 κυβικά εκατοστά και πάνω 346%
β) Η παράγραφος 1 του άρθρου 124 αντικαθίσταται ως εξής:
1. Οι μοτοσικλέτες κυλινδρισμού κινητήρα 126 κυβικών εκατοστών και πάνω, της δασμολογικής κλάσης 87.11 της συνδυασμένης Ονοματολογίας, υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης, ως ακολούθως:
ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ
Από 126-249 Κυβικά εκατοστά 2%
Από 250-900 '' '' 7%
Από 901-1400 '' '' 12%
Από 1401-1600 '' '' 14%
Από 1601-1800 '' '' 17%
Από 1801 κυβικά εκατοστά και πάνω 25%
2. Επιβατικά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες για τα οποία μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος άρθρου είχαν κατατατεθεί παραστατικά τελωνισμού και δεν έχουν εκδοθεί αποδεικτικά είσπραξης ή είχαν παραληφθεί κατ'εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 3 του άρθρου 11 του ν. 1477/1984 (ΦΕΚ 144/Α) ή της παραγράφου 3 του άρθρου 133 του ν. 2960/01 διέπονται απο τις διατάξεις του άρθρου αυτού.