Διπλασιασμό των ζημιών της εμφάνισε η αεροπορική εταιρεία της Ελβετίας, Swiss International Air Lines Ltd., μετά τη μείωση του προσωπικού της κατά το 1/3, σε μια προσπάθεια αναδιοργάνωσής της.
Οι καθαρές ζημίες της εταιρείας, διευρύνθηκαν στα 276 εκατ. ελβετικά φράγκα (208 εκατ. δολ.), σύμφωνα με τον επικεφαλής της, Andre Dose σε συνέντευξη που παρεχώρησε στους δημοσιογράφους. Οι πωλήσεις της μειώθηκαν σε 1,04 δισ. ελβετικά φράγκα, από 1,38 δισ. ελβετικά φράγκα.
Ο Dose προχώρησε στη μείωση της τιμής των εισιτηρίων αλλά και στη μείωση του στόλου της εταιρείας κατά 40% το έτος που πέρασε, προσπαθώντας να αντισταθεί στον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, μετά την ύφεση των οικονομιών, η οποία οδήγησε στη μείωση της ζήτησης για ταξίδια.
«Η κερδοφορία της εταιρείας αργοπορεί ακόμη εξ αιτίας του ανταγωνισμού», ανέφερε ο Patrik Schwendimann, αναλυτής στην Zuercher Kantonalbank, ο οποίος κατατάσσει τη μετοχή της στο «market underperform», συμπληρώνοντας : «Ακόμη εξωγενείς παράγοντες επηρεάζουν την πληρότητα, η οποία θα φανεί κυρίως από τον Νοέμβριο».
Εκτός από τη ζημία της Swiss International, ζημία 17 εκατ. ευρώ (20 εκατ. δολ.), εμφάνισε το τρίτο τρίμηνο και η γερμανική Lufthansa AG, η τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, ενώ η μεγαλύτερη, βρετανική British Airways, ανακοίνωσε την εβδομάδα που πέρασε ότι τα καθαρά κέρδη του δευτέρου τριμήνου της χρήσης, μειώθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 36%, φθάνοντας στα 98 εκατ. λίρες Αγγλίας (166 εκατ. δολ.).
Ο Dose έχει καθυστερήσει να επιτύχει τον στόχο του ισοσκελισμού στον ισολογισμό της εταιρείας μέχρι το 2005 από την προηγούμενη προθεσμία που είχε θέσει γι αυτό, καθώς διογκώθηκαν οι ζημίες. Η αεροπορική εταιρεία προσπαθεί να εμφανίσει κέρδη μετά τη δημιουργία της, από τον Μάρτιο του 2002 που η κρατική Swissair κατέρρευσε.
Το εννεάμηνο της χρήσης οι ζημίες διευρύνθηκαν στα 609 εκατ. ελβετικά φράγκα, από ζημίες 582 εκατ. ελβετικών φράγκων κατά την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο. Οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 1,1%, φθάνοντας στα 3,1 δισ. ελβετικά φράγκα από 3,13 δισ. ελβετικά φράγκα.
Η εταιρεία μειώνει το προσωπικό της κατά 3.000 εργαζομένους και περισσότερο από το ¼ των δρομολογίων της, προκειμένου να εξοικονομήσει 1,6 δισ. ελβετικά φράγκα. Τον Αύγουστο, ανακοίνωσε ότι το κόστος της μείωσης των θέσεων εργασίας το δεύτερο εξάμηνο του έτους θα ανέλθει σε 200 εκατ. ελβετικά φράγκα. Ο στόλος της μειώθηκε κατά 81 αεροσκάφη από τα 133 που διέθετε τον Σεπτέμβριο του 2002.
«Δεν υπάρχουν σχέδια για περαιτέρω μείωση του προσωπικού, τουλάχιστον προς το παρόν», ανέφερε ο Dose, σε τηλεφωνική του δήλωση.
Τα κεφάλαια της εταιρείας μειώθηκαν στο 1,08 δισ. ελβετικά φράγκα στα τέλη του Σεπτεμβρίου, από 1,36 δισ. ελβετικά φράγκα που ήταν στα τέλη του Ιουνίου. Η ρευστότητά της στα τέλη Σεπτεμβρίου ήταν 654 εκατ. ελβετικά φράγκα, από 811 εκατ. ελβετικά φράγκα που ήταν στα τέλη Ιουνίου. Στα τέλη του 2002 η ρευστότητά της ήταν 1,26 δισ. ελβετικά φράγκα.