Ζημίες για το πρώτο εξάμηνο της χρήσης ενδέχεται να ανακοινώσει αύριο η τρίτη σε μέγεθος δισκογραφική εταιρεία στον κόσμο, EMI Group Plc, εξ αιτίας της μείωσης των πωλήσεων, πιέζοντας έτσι τον επικεφαλής της Eric Nicoli, να προχωρήσει στην εξαγορά του τμήματος μουσικής της Time Warner Inc.
O Nicoli, 53 ετών, προσέφερε ένα δισ. δολ. μετρητά για το τμήμα δισκογραφίας της Warner Music και μερίδιο 25%, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, προσπαθεί να επιτύχει μια συμφωνία, μετά την αντίστοιχη στην οποία προχώρησαν Sony Corp. και Bertelsmann AG αυτόν τον μήνα, για συνεργασία στον τομέα της δισκογραφίας, διευρύνοντας έτσι το χάσμα του μεριδίου της αγοράς που κατέχει η EMI.
«Αποτελεί δοκιμασία για τη διοίκηση. Δεν υπάρχει αμφιβολία», ανέφερε ο Paul Kavanagh, συνεργάτης της Killick & Co., η οποία διαχειρίζεται 2,4 δισ. δολ. σε μετοχές, συμπεριλαμβανομένων και μετοχών της EMI, συμπληρώνοντας : «Είναι μία καλή ευκαιρία για την ΕΜΙ να προχωρήσει στη μείωση του κόστους, με το να συνδυάσει κάποιους τομείς εργασιών».
Η εταιρεία, η οποία έχει τα δικαιώματα παραγωγής δίσκων για καλλιτέχνες όπως η Norah Jones και η Janet Jackson, ενδέχεται να ανακοινώσει ζημίες 4,75 εκατ. λίρες Αγγλίες (οκτώ εκατ. δολ.) το εξάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου από κέρδη 138,4 εκατ. λίρες κατά την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών του Bloomberg News. H EMI απώλεσε έσοδα μετά τη μείωση των πωλήσεών της κατά περίπου 4,8% (σύμφωνα με τις εκτιμήσεις) και δεν εμφάνισε έσοδα 210 εκατ. λίρες που είχε πέρυσι από την πώληση περιουσιακών της στοιχείων.
Η ΕΜΙ συμπεριλαμβανομένων και των τμημάτων μουσικής των ανταγωνιστριών της, Vivendi Universal SA και Bertelsmann BMG, αντιμετωπίζουν προβλήματα εξ αιτίας της μείωσης των πωλήσεων CD διεθνώς κατά 20%, στα 31 δισ. δολ. την τριετία μέχρι το 2002, καθώς οι καταναλωτές ξοδεύουν τα χρήματά τους αλλού, όπως για την αγορά κινητών τηλεφώνων, και παιχνιδιών, αλλά και της πειρατείας.
Χθες, οι μετοχές της εταιρείας έχασαν 6,25 πένες, ποσοστό 3,6%, φθάνοντας στις 165,25 πένες η μία στο Λονδίνο, με αποτέλεσμα η χρηματιστηριακή της αξία να φθάσει στα 2,2 δισ. δολάρια. Η μετοχή, πρότυπο κέρδους μεταξύ των μετοχών της βιομηχανίας μουσικής, καθώς είναι η μόνη εισηγμένη εταιρεία που επικεντρώνει το ενδιαφέρον της μόνο στην παραγωγή μουσικής, έχασε περισσότερο από τα 2/3 της αξίας την τελευταία τριετία στο Λονδίνο.