Σημαντική ανάπτυξη του Outsourcing τόσο των χρηματοοικονομικών και λογιστικών υπηρεσιών όσο και των υπηρεσιών ανθρωπίνου δυναμικού προβλέπει η PricewaterhouseCoopers (PwC) σε νέα μελέτη της, η οποία δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.
Όπως επισημαίνεται στη μελέτη, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Offshoring Research Network του Duke University, παγκοσμίως οι εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες Outsourcing προβλέπουν ότι η ζήτηση των υπηρεσιών επεκτείνεται ταχύτατα, ενώ δηλώνουν ότι προσλαμβάνουν προσωπικό και αναζητούν νέες υπηρεσίες, έτσι ώστε να ανταποκριθούν στην αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης.
Από την έρευνα, η οποία βασίστηκε σε δείγμα 514 εταιρειών Οutsourcing από 50 χώρες, προκύπτει ότι ο κλάδος μεταμορφώνεται λόγω της εμφάνισης νέων παρόχων σε όλο τον κόσμο, καθώς και της προσπάθειας των υφιστάμενων εταιρειών Outsourcing να επεκταθούν σε νέες αγορές.
Οι εταιρείες Outsourcing στη Βόρειο Αμερική και στην Ινδία, που εδώ και καιρό κυριαρχούν στον κλάδο, αντιμετωπίζουν ανταγωνισμό από τη Λατινική Αμερική, την Ανατολική Ευρώπη και την Ασία σε τομείς υπηρεσιών που ξεκινούν από την ανάθεση της εταιρικής επικοινωνίας (contact centers) και των υπηρεσιών πληροφορικής και καταλήγουν σε ολοκληρωμένες υπηρεσίες εξωτερικής ανάθεσης (business process outsourcing).
Αν και η Ινδία παραμένει κορυφαία χώρα στον κλάδο του Outsourcing, άλλες αναδυόμενες οικονομίες θέλουν να επεκταθούν στον κλάδο, σημειώνεται στη μελέτη.
Σύμφωνα με τη μελέτη, ένας μεγάλος αριθμός εταιρειών Outsourcing αναμένει την υπογραφή συμβολαίων ανάπτυξης νέου λογισμικού και παροχής υπηρεσιών πληροφορικής μέσα στους επόμενους 18 με 36 μήνες. Ταυτόχρονα, ο αριθμός των εταιρειών Outsourcing που πρόκειται να προσφέρουν χρηματοοικονομικές και λογιστικές υπηρεσίες, αλλά και υπηρεσίες ανθρωπίνων πόρων διπλασιάστηκε σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Συνολικά, το 62% των εταιρειών Outsourcing δήλωσε ότι σχεδιάζει να διευρύνει τη γκάμα των παρεχόμενων υπηρεσιών τους.
Μεταξύ άλλων, από τη μελέτη προκύπτει ότι το 70% των συμφωνιών Outsourcing το 2008 ανανεώθηκαν με τη λήξη του πρώτου συμβολαίου, σε σχέση με το 72% το 2007, ότι οι κυριότεροι λόγοι για τη λύση των συμβολαίων Outsourcing αποτέλεσαν οι μη ρεαλιστικές προσδοκίες των πελατών και η εν γένει έλλειψη στρατηγικής Outsourcing καθώς και ότι η έννοια του "near-shoring" αρχίζει να απασχολεί σημαντικά την παγκόσμια οικονομία, ως η προσέγγιση του Outsourcing για την αποτελεσματικότερη διοίκηση και έλεγχο παραδοσιακά απομακρυσμένων επενδύσεων.
«Ο αυξανόμενος ανταγωνισμός έχει μετατρέψει τον κλάδο του Outsourcing σε έναν παγκόσμιο αγώνα ταχύτητας για την απόκτηση μεριδίου αγοράς,» δήλωσε ο Κωνσταντίνος Καρύδης, Partner, Head of Accounting and Tax Compliance της PricewaterhouseCoopers στην Ελλάδα.
«Στην Ελλάδα, η δαιδαλώδης και διαρκώς μεταβαλλόμενη νομοθεσία οδηγούν τις επιχειρήσεις στη λύση του Outsourcing των χρηματοοικονομικών και λογιστικών λειτουργιών τους προκειμένου να εξασφαλίσουν φορολογική και λογιστική συμμόρφωση με τη βοήθεια εξειδικευμένων στελεχών της αγοράς. Ταυτόχρονα, οι Ελληνικές εταιρείες αναγνωρίζουν πλέον την αξία του Outsourcing και το υιοθετούν για τις μη κύριες λειτουργίες τους, προκειμένου να αποκτήσουν ταχύτερη και ακριβέστερη πρόσβαση στη πληροφορία και να βελτιώσουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων.»
«Τα οικονομικά οφέλη του Outsourcing είναι αναμφισβήτητα, καθώς προσφέρει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στις εταιρείες αφού αυτές πλέον επικεντρώνονται απερίσπαστες στην κύρια δραστηριότητά τους και βεβαίως συνεισφέρει στη μείωση των δαπανών τους μεσοπρόθεσμα με παράλληλη αύξηση της προστιθέμενης αξίας», συνέχισε ο κ. Καρύδης.