Οργισμένοι εργαζόμενοι σε αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ διαδήλωσαν έξω από την έκθεση αυτοκινήτου στο Ντιτρόιτ ξεκαθαρίζοντας ότι δεν πρόκειται να δεχθούν τη μείωση μισθών και παροχών που έχει απαιτήσει η αμερικανική κυβέρνηση.
Στους όρους του πακέτου διάσωσης αξίας 17 δισ. δολαρίων περιλαμβάνεται η αξίωση για μείωση των παροχών των εργαζομένων της General Motors και της Chrysler στα επίπεδα των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών, κλείνοντας έτσι την «ψαλίδα» των 10 δολαρίων την ώρα.
Η Ford, η οποία δεν έχει λάβει κεφάλαια διάσωσης, σκοπεύει και αυτή να προβεί σε περικοπές μισθών για να παραμείνει ενεργός παίκτης στην αγορά αυτοκινήτων. Αυτή την εβδομάδα αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι συνομιλίες μεταξύ της GM και του συνδικάτου εργαζομένων στις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ (UAW).
Όταν το UAW κάτσει στο τραπέζι με τα αφεντικά των αυτοκινητοβιομηχανιών, η διαπραγματευτική του ισχύς θα είναι πολύ μικρότερη εξαιτίας μιας ρήτρας που πέρασε στα ψιλά γράμματα των πακέτων διάσωσης, η οποία προειδοποιεί ότι σε περίπτωση απεργίας των εργαζομένων τα δάνεια θα γίνουν άμεσα απαιτητά.
Με κίνδυνο μείωσης των απολαβών και ιατροφαρμακευτικών παροχών απειλούνται ακόμη και οι συνταξιούχοι των αυτοκινητοβιομηχανιών, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα Guardian.
Εκτός από το οικονομικό κόστος, ωστόσο, η οικονομική στενότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών του Ντιτρότ έχει αντίκτυπο και στην πολιτιστική ζωή του τόπου. Με τα ταμεία της GM άδεια, το ίδρυμα της εταιρείας έκοψε τις χρηματοδοτήσεις του προς διάφορους κοινωνικούς και καλλιτεχνικούς φορείς, μεταξύ των οποίων η Συμφωνική Ορχήστρα του Ντιτρόιτ, το Μέγαρο Μουσικής της πόλης και το μουσείο Detroit Institute of Arts. Με τα έσοδα από τους φόρους να βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση, το Ντιτρόιτ βρίσκεται στο χείλος της καταστροφής, ενώ ένα τοπικό σχολείο έχει ήδη ζητήσει τη συνδρομή των γονέων για αγορά των βασικών αναλώσιμων ειδών, καταλήγει ο Guardian.