«Ανθεκτικές» στην ύφεση οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων

Τρίτη, 08 Σεπτεμβρίου 2009 12:22
UPD:12:27

Ισχυρότερες αντοχές στη διεθνή οικονομική κρίση σε σχέση με τις επιχειρήσεις άλλων κλάδων φαίνονται να εμφανίζουν οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων, όπως διαπιστώνεται σε έρευνα της Ernst & Young.

Παρότι η επιβράδυνση της καταναλωτικής ζήτησης δημιουργεί σκληρές προκλήσεις για τις εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων (ΚΠ), πολλές έχουν επιδείξει εξαιρετική ανταπόκριση στους τομείς τιμολόγησης, διαχείρισης κόστους, αλυσίδας προμηθειών, διαχείρισης πελατών και κεφαλαίων κίνησης, προκειμένου να δημιουργήσουν ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις τους.

Περισσότερα από τα δύο τρίτα των παγκόσμιων εταιρειών ΚΠ αναφέρουν ότι πέτυχαν τη μείωση κόστους που είχαν θέσει ως στόχο κατά τη διάρκεια της ύφεσης. Οι εταιρείες ΚΠ διαβλέπουν επίσης μεγαλύτερες ευκαιρίες για περαιτέρω μείωση του κόστους σε σύγκριση με τις εταιρείες των άλλων κλάδων, ειδικότερα σε ό,τι αφορά την αλυσίδα προμηθειών.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το 62% των επιχειρήσεων προβλέπει πρόσθετα κέρδη έναντι 48% των ερωτηθέντων από όλους τους κλάδους.

«Συνολικά, οι εταιρείες ΚΠ επέζησαν της ύφεσης με σχετικά ικανοποιητικά αποτελέσματα. Αυτό οφείλεται εν μέρει στη φυσική ανθεκτικότητα που επιδεικνύει σημαντικό τμήμα του κλάδου στην οικονομική ύφεση. Αντικατοπτρίζει επίσης την ικανότητα αυτών των εταιρειών να εφαρμόζουν γρηγορότερα και πιο αποφασιστικά πολλές πρωτοβουλίες βελτίωσης της απόδοσης, οι οποίες βρίσκονταν ήδη σε εξέλιξη προτού “χτυπήσει” η ύφεση», δήλωσε ο Howard Martin, Global Consumer Products Leader στην Ernst & Young.

Η διαχείριση των κεφαλαίων κίνησης αποτέλεσε βασικό τομέα εστίασης. Το 80% των ερωτηθέντων από εταιρείες ΚΠ προέβη σε εκ των άνω αναθεώρηση της υφιστάμενης διαχείρισης διαθεσίμων και ταμειακών ροών, σε σύγκριση με το 73% των ερωτηθέντων από όλους τους κλάδους.

Εντούτοις, το 62% των εταιρειών ΚΠ που συμμετείχε στην έρευνα πιστεύει επίσης ότι το έργο του απέχει παρασάγγας από την ολοκλήρωσή του και εξετάζει ήδη περαιτέρω ευκαιρίες μείωσης κόστους για τους επόμενους 12 μήνες.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα σχέδια δράσης των εταιρειών ΚΠ συμπεριλαμβάνουν τις ενέργειες που απαιτούνται προκειμένου να βγουν από την ύφεση πιο ενισχυμένες από τους ανταγωνιστές τους και, ειδικότερα, την επιτάχυνση του χρόνου διάθεσης στην αγορά (56%) και την επέκταση της παρουσίας τους στις αναδυόμενες αγορές – όχι μόνο στις μεγαλύτερες αναπτυσσόμενες χώρες όπως η Κίνα, η Ρωσία και η Ινδία, αλλά και σε λιγότερο εδραιωμένες αγορές της Ασίας, της Λατινικής Αμερικής και της Αφρικής (41%).



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα