Περασμένα μεγαλεία για τους Ιάπωνες καταναλωτές

Δευτέρα, 21 Σεπτεμβρίου 2009 13:37

Ενδεικτική της νέας τάσης είναι η μείωση πωλήσεων 20% το πρώτο εξάμηνο του 2009 για τον οίκο LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, δημιούργημα του οποίου είναι οι δημοφιλείς τσάντες που ήταν «must» μέχρι πρότινος στην Ιαπωνία.

Πιο φειδωλοί εμφανίζονται τους τελευταίους μήνες οι Ιάπωνες καταναλωτές, οι οποίοι φαίνεται να έχουν εγκαταλείψει τις σχεδόν «προκλητικής πολυτέλειας» αγοραστικές τους συνήθειες εξαιτίας της διεθνούς ύφεσης. Ο κλάδος ειδών πολυτελείας στην Ιαπωνία –η μοναδική χώρα όπου τα πολυτελή προϊόντα θεωρούνται μαζική αγορά– έχει δεχθεί ένα από τα μεγαλύτερα πλήγματα παγκοσμίως, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία McKinsey & Company.

Αρκετοί αναλυτές του κλάδου λιανικής, οικονομολόγοι και καταναλωτές πιστεύουν ότι οι νέες τάσεις που κυριαρχούν σήμερα στην ιαπωνική αγορά θα μονιμοποιηθούν, βάζοντας τέλος στην αλόγιστη δαπάνη χρημάτων για την αγορά πολυτελών αγαθών. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια στην Ιαπωνία, η αγορά μιας τσάντας προς 1000 δολάρια ή ενός πεπονιού προς 100 δολάρια δεν θεωρούνταν καθόλου εξεζητημένη.

Η νέα γενιά των Ιαπώνων fashion-victims, ωστόσο, στρέφεται πως πιο συνετές επιλογές που δεν φέρουν απαραίτητα διάσημη υπογραφή: προτιμούν να μπερδεύουν διάφορα στιλ, ακόμη και να αγοράζουν ρούχα από δεύτερο χέρι στα καταστήματα που έχουν βρει μεγάλη απήχηση σε όλη τη χώρα.

Ενδεικτική της νέας τάσης είναι η μείωση πωλήσεων 20% το πρώτο εξάμηνο του 2009 για τον οίκο LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, δημιούργημα του οποίου είναι οι δημοφιλείς τσάντες που ήταν «must» μέχρι πρότινος στην Ιαπωνία.

Ωστόσο, ακόμη και η λιτότητα έχει τις επιπτώσεις της: την ιαπωνική οικονομία σκιάζει ένα «αποπληθωριστικό κενό» 40 τρισ. γεν εξαιτίας της μείωσης της ζήτησης κάτω από τα επίπεδα της προσφοράς. Σε αυτή την περίπτωση, οι επιχειρήσεις προβαίνουν σε μείωση τιμών, παρότι εξακολουθούν να μην καταγράφουν κέρδη, με αποτέλεσμα να προχωρούν σε απολύσεις. Περισσότεροι άνεργοι σημαίνει χαμηλότερη ζήτηση, γεγονός που οδηγεί σε φαύλο (αποπληθωριστικό) κύκλο.

Πηγή: The New York Times



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα