Παράταση της σύμβασης με ΟΑ για τις άγονες γραμμές

Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2009 10:29
UPD:11:25

Την παράταση των υφιστάμενων συμβάσεων με τις «Ολυμπιακές Αερογραμμές» για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, έως ότου επαναπροκηρυχθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την επιλογή αερομεταφορέων, αποφάσισε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Ευριπίδης Στυλιανίδης.

Έως το τέλος Νοεμβρίου 2009, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, οι «Ολυμπιακές Αερογραμμές» αναλαμβάνουν τη διασφάλιση, με κάθε πρόσφορο μέτρο και μηχανισμό, της απρόσκοπτης συνέχειας των πτήσεων στο σύνολο των άγονων αεροπορικών γραμμών.

Η χρονική αυτή περίοδος θα είναι δυνατό να παραταθεί μέχρι το τέλος του 2009, ημερομηνία που αποτελεί και το απώτατο όριο λειτουργίας των «Ολυμπιακών Αερογραμμών», σύμφωνα με σχετικές αποφάσεις της Ευρ. Επιτροπής.

Το υπουργείο Μεταφορών κάνει λόγο για «μεταβατική λύση» η οποία διασφαλίζει «αφενός μεν αξιόπιστες πτήσεις για το σύνολο των άγονων αεροπορικών γραμμών, αφετέρου δε τη μη επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου, αφού κατά τη μεταβατική περίοδο το Ελληνικό Δημόσιο δεν θα καταβάλει επιδότηση στις "Ολυμπιακές Αερογραμμές"».

Για την απόφαση αυτή, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ελήφθησαν υπόψη οι παρακάτω παράγοντες:

- Η συνεχής, πέραν των 50 ετών, και αδιάκοπη προϋπηρεσία της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» και των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» στις ελληνικές άγονες γραμμές.

- Το γεγονός ότι οι «Ολυμπιακές Αερογραμμές» μπορούν να αξιοποιήσουν την επιχειρησιακή προετοιμασία και το στόλο της «Olympic Air», της θυγατρικής εταιρείας που συστάθηκε για τις ανάγκες της αποκρατικοποίησης. Υπογράφοντας τη σύμβαση αποκρατικοποίησης με το Ελληνικό Δημόσιο, σύμβαση που κυρώθηκε με νόμο από τη Βουλή των Ελλήνων, η «Olympic Air» έχει αναλάβει την υποχρέωση να προετοιμαστεί επιχειρησιακά και να διαθέτει τα κατάλληλα αεροσκάφη για συμμετοχή στο διαγωνισμό για όλες τις άγονες γραμμές.

- Την πρόταση της «Olympic Air» προς τις «Ολυμπιακές Αερογραμμές» να συνδράμουν στη διασφάλιση της απρόσκοπτης συνέχειας των πτήσεων στο σύνολο των άγονων αεροπορικών γραμμών, χωρίς καμία κρατική οικονομική επιδότηση για τη μεταβατική περίοδο.

Η πρόταση της MIG

Χθες, η Marfin Investment Group γνωστοποίησε πως θα προτείνει στη διοίκηση της θυγατρικής της Olympic Air την προσωρινή εξυπηρέτηση και των 24 άγονων γραμμών, χωρίς καμία κρατική επιδότηση, έως ότου ολοκληρωθεί μία «διαφανής και ορθή διαγωνιστική διαδικασία».

Πιο αναλυτικά, στην ανακοίνωσή της η MIG ανέφερε ότι η διαγωνιστική διαδικασία για τις άγονες αεροπορικές γραμμές ακυρώθηκε και πρόκειται να επαναπροκηρυχθεί από την επόμενη κυβέρνηση. Ως εκ τούτου το Υπουργείο Μεταφορών και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) πρέπει να αποφασίσουν με ποιον τρόπο θα καλυφθούν οι ανάγκες των άγονων γραμμών στο μεσοδιάστημα.

Η Aegean «προτάσσοντας το κοινωνικό συμφέρον» έχει προτείνει προς την ΥΠΑ να αναλάβει με ανάθεση τις πτήσεις 17 δρομολογίων με το «συμβολικό» αντιστάθμισμα του 50% της υφισταμένης σήμερα επιδότησης, τόνιζε η MIG, σημειώνοντας πως η ίδια, βάσει των αρχών πάνω στις οποίες έχει δομηθεί και λειτουργεί ο Όμιλος, δεν επιθυμεί ούτε ένα ευρώ κρατικής επιδότησης με ανάθεση.

«Κατόπιν αυτού η MIG θα προτείνει στην Διοίκηση της θυγατρικής της OlyLYMPIC AIR, η οποία είναι και η μόνη εταιρεία που μπορεί να εξυπηρετήσει και τις 24 άγονες γραμμές, να το πράξει, έως ότου ολοκληρωθεί μια διαφανής και ορθή διαγωνιστική διαδικασία, χωρίς καμία κρατική επιδότηση», υπογράμμιζε στη χθεσινή ανακοίνωσή της.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα