Η Microsoft ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει τις προσπάθειες για την εξαγορά της Yahoo, καθώς η δημοφιλής διαδικτυακή πύλη απέρριψε και την τελευταία, βελτιωμένη προσφορά της υπ΄ αριθμόν ένα εταιρείας λογισμικού στον κόσμο.
"Μετά από ενδελεχή μελέτη, θεωρούμε ότι οι οικονομικές απαιτήσεις της Yahoo δεν είναι λογικές. Το συμφέρον των μετόχων της Microsoft και των εργαζομένων στην εταιρεία μάς υπαγορεύει να αποσύρουμε την προσφορά", επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft, Στιβ Μπάλμερ.
"Παρά το ότι καταβάλαμε την καλύτερη δυνατή προσπάθεια, αυξάνοντας την προσφορά μας κατά 5 δισ. δολ., η Yahoo δεν αποδέχθηκε την πρόταση".
Η κορυφαία εταιρεία λογισμικού στον κόσμο είχε αυξήσει την προσφορά της για την εξαγορά της διαδικτυακής πύλης κατά 5 δισ. δολ., στα 47,5 δισ. δολ., ή 33 δολ. ανά μετοχή, ωστόσο η διοίκηση της τελευταίας εμφανιζόταν απρόθυμη να αποδεχθεί οιαδήποτε προσφορά χαμηλότερη των 37 δολ. ανά μετοχή ή 53 δισ. δολαρίων.
Ο κ. Μπάλμερ διεμήνυσε παράλληλα ότι η Microsoft δεν προτίθεται να ενεργοποιήσει το σχέδιο B, το οποίο προέβλεπε την υποβολή επιθετικής προσφοράς για την εξαγορά της Yahoo.
Υπενθυμίζεται ότι η Microsoft είχε προβεί την 1η Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους στην πιο τολμηρή κίνηση εξαγοράς στην ιστορία της υποβάλλοντας προσφορά για την απόκτηση της Yahoo αντί 44,6 δισ. δολαρίων σε μετρητά και μετοχές. Εάν οι διαπραγματεύσεις κατέληγαν σε συμφωνία, θα επρόκειτο για τη μεγαλύτερη συμφωνία στο internet μετά τη συγχώνευση Time - Warner - AOL το 2001.
Ο αμερικανικός κολοσσός λογισμικού εκτιμούσε ότι μία ένωση με τη Yahoo θα μπορούσε να δημιουργήσει μεγαλύτερο ανταγωνισμό για την Google, την κορυφαία μηχανή αναζήτησης στο Διαδίκτυο, τη στιγμή που η τελευταία έχει γίνει πιο ισχυρή από κάθε άλλη φορά. Σύμφωνα με στοιχεία της οnline εταιρείας ερευνών comScore, το παγκόσμιο μερίδιο αγοράς της Google έχει ανέλθει στο 77%, με τη Yahoo στη δεύτερη θέση με 16% και τη Microsoft στην τρίτη θέση σε μεγάλη απόσταση με 3,7%.
Η Yahoo θα μπορούσε να δώσει στη Microsoft κυριαρχία στις online διαφημίσεις τύπου banner, τη στιγμή που προσελκύει περισσότερα από 500 εκατομμύρια χρήστες μηνιαίως στο δίκτυό της, το οποίο αποτελείται από ιστοσελίδες για ποικιλία νέων, οικονομικά και αθλητικά θέματα καθώς και το Yahoo Mail, τη νούμερο ένα υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για καταναλωτές.