Ενισχυμένο ρόλο αποκτά η ΕΡΓΟΣΕ, η οποία αναλαμβάνει πλέον τη διαχείριση, εκμετάλλευση και αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, παράλληλα με τη δραστηριότητα της εκτέλεσης σιδηροδρομικών έργων.
Αυτό προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών, η οποία ενσωματώνεται στο σχέδιο νόμου για τη «ρύθμιση θεμάτων μεταφορών» και αναμένεται να ψηφισθεί την Πέμπτη από τη Βουλή.
Η εν λόγω τροπολογία κινείται στο πνεύμα του σχεδίου ανασυγκρότησης του ελληνικού σιδηροδρόμου που ανακοινώθηκε τον Αύγουστο, υλοποιείται σταδιακά και προβλέπει ότι η ΕΡΓΟΣΕ θα απορροφήσει τη ΓΑΙΑΟΣΕ, τη θυγατρική του οργανισμού που έχει έως σήμερα την αρμοδιότητα αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ.
Με την κίνηση αυτή θεωρείται ότι θα καταστεί αποτελεσματικότερη η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, ενώ υπολογίζεται πως θα προκύψουν και σημαντικές οικονομίες κλίμακας.
Ο ΟΣΕ είναι ο δεύτερος, μετά την Εκκλησία, μεγαλύτερος ιδιοκτήτης ακινήτων στην Ελλάδα, αφού υπολογίζεται ότι διαθέτει σε όλη τη χώρα περισσότερα από 3.500 οικόπεδα, αγροτεμάχια με έκταση άνω των 125.000 στρεμμάτων αλλά και περισσότερα από 4.500 κτήρια.