Μειωμένες κατά 8,2% εμφανίστηκαν σε ετήσια βάση το Σεπτέμβριο οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη, καθώς η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση έπληξε σοβαρά την αυτοκινητοβιομηχανία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Ευρώπης (ACEA).
Όπως επισημαίνει η ACEA, η πιστωτική κρίση έχει «ψαλιδίσει» την ικανότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας να χρηματοδοτήσει τις ημερήσιες δραστηριότητές της και να επενδύσει σε νέες τεχνολογίες για «πράσινα» οχήματα.
Παράλληλα, η ζήτηση για νέα αυτοκίνητα εξασθενεί, με τους πελάτες να εμφανίζονται όλο και πιο διστακτικοί να προχωρήσουν σε μεγάλες αγορές και τις τράπεζες επιφυλακτικές να τους χρηματοδοτήσουν.
Ειδικότερα, για το μήνα Σεπτέμβριο, οι ταξινομήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εξαιρουμένης της Κύπρου και της Μάλτας και συμπεριλαμβανομένων των χωρών της EFTA (Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία και Λίχνενσταϊν), διαμορφώθηκαν σε 1.304.583. Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο από το 1998.
Στη δυτική Ευρώπη, οι νέες ταξινομήσεις υποχώρησαν κατά 9,3% έναντι του Σεπτεμβρίου του 2007, στις 1.211.308. Σημειώνεται ότι τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα επέδειξαν οι αγορές της Γερμανίας και της Γαλλίας. Η μεγαλύτερη μείωση κατεγράφη στη Βρετανία και την Ισπανία.
Στα νέα κράτη μέλη της Ε.Ε., οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 7,8% στις 93.275.