Αισιοδοξία για τα τουριστικά μεγέθη

Για πρώτη φορά στοχευμένη καμπάνια και ειδικός χωροταξιακός σχεδιασμός
Δευτέρα, 05 Φεβρουαρίου 2007 16:14
UPD:16:37

Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ είναι η κατ' εξοχήν βιομηχανία της ανάπτυξης και αποτελεί ισχυρό εργαλείο για την άρση των περιφερειακών ανισοτήτων, υπογράμμισε ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής από το βήμα του 1ου Φόρουμ για τον τουρισμό, στο οποίο παρουσιάζεται η «Τουριστική Χάρτα» για το 2007.

Είναι ανάγκη, συνέχισε ο πρωθυπουργός, η Ελλάδα να γίνει ανταγωνιστική και στον τομέα του τουρισμού, και επισήμανε ότι για πρώτη φορά η Ελλάδα αποκτά στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια και ειδικό χωροταξιακό σχεδιασμό για τον Τουρισμό. Για πρώτη φορά δηλαδή, ένας επενδυτής μπορεί να γνωρίζει με βεβαιότητα πού και σε ποιον τομέα μπορεί να επενδύσει.

Βάσει του αναπτυξιακού νόμου μέχρι το Δεκέμβριο του 2006 εγκρίθηκαν σε 12 περιφέρειες της χώρας 638 επενδύσεις τουριστικού ενδιαφέροντος, συνολικού προϋπολογισμού άνω του ενός δισ. ευρώ. Παράλληλα, με βάση στοιχεία του ΕΟΤ, κατά την περίοδο 2005-2006 εγκρίθηκαν αρχιτεκτονικά σχέδια τουριστικών εγκαταστάσεων για 22 συνεδριακά κέντρα, δύο γήπεδα γκολφ, ένα χιονοδρομικό κέντρο και οκτώ κέντρα θαλασσοθεραπείας.

«Η διοργάνωση του 1ου Πανελλήνιου Φόρουμ για τον Τουρισμό υπογραμμίζει την ιδιαίτερη σημασία που αποδίδουμε όλοι όσοι βρισκόμαστε σήμερα εδώ στον αποτελεσματικό συντονισμό των δράσεών μας για την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας... Ο ελληνικός τουρισμός μπορεί να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο. Και αυτό δεν μπορεί να γίνεται στη βάση της αντίληψης ότι μπορούμε να συνεχίσουμε αξιοποιώντας μόνο ήλιο και θάλασσα, δυο-τρεις μήνες το χρόνο. Σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, σ' ένα περιβάλλον στο οποίο κάθε τόσο αναδύονται νέες τουριστικές αγορές, είναι ανάγκη να γινόμαστε διαρκώς περισσότερο ανταγωνιστικοί. Να γίνεται η χώρα περισσότερο ελκυστική. Να ξεχωρίζει για την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει, για την φιλοξενία που παρέχει.

Η πολιτική μας παράγει, ήδη, απτά αποτελέσματα. Το επιβεβαιώνει ο μεγάλος αριθμός επενδυτικών σχεδίων που βρίσκονται στην τελική ευθεία. Το επιβεβαιώνει η σταθερή αύξηση των αφίξεων και των εσόδων. Το επιβεβαιώνει η κοινή πεποίθηση μιας νέας προοπτικής...

Η καλύτερη διαφήμιση για την Ελλάδα είναι η ίδια η Ελλάδα. Είμαστε οι ίδιοι οι Ελληνες».

Διαδρομή περιπάτου και ποδηλάτου

Τη δημιουργία μιας ενιαίας διαδρομής κατά μήκος της παραλίας, που θα συνδέει το ΣΕΦ με τη Βάρκιζα, με στόχο την ανάδειξη της αισθητικής του θαλάσσιου «μετώπου», ανακοίνωσε στο φόρουμ η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης Φάνη Πάλλη Πετραλιά.

Πρόκειται για μια διαδρομή περιπάτου και ποδηλάτου μήκους 35 χιλιομέτρων, που μεταξύ άλλων θα προβλέπει και συνδέσεις με όλες τις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις.

Η κα Πετραλιά εκτίμησε ότι το 2007 θα κλείσει με περισσότερες αφίξεις από ό,τι το 2006. Στόχος της νέας εθνικής τουριστικής στρατηγικής είναι η Ελλάδα να γίνει 12μηνος τουριστικός προορισμός, υπογράμμισε.

Ο υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρης Σιούφας ζήτησε από τους ξενοδόχους να αντιμετωπίζουν ισότιμα τους Ελληνες με τους ξένους τουρίστες, υπογραμμίζοντας ότι δεν είναι δυνατό να απολαμβάνουν οι τελευταίοι καλύτερες τιμές.

Mειονέκτημα οι τιμές τουριστικών υπηρεσιών

Καλή θεωρεί το 52% των ερωτώμενων την ποιότητα των τουριστικών υπηρεσιών στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η Marc για λογαριασμό του ΕΟΤ. Το 37,4% τη θεωρεί μέτρια, ενώ το 8,8% μη ικανοποιητική.

Συγκρίνοντας το επίπεδο των τουριστικών υπηρεσιών της Ελλάδας με το επίπεδο των άλλων χωρών της Ε.Ε., το 42% πιστεύει ότι είναι εφάμιλλο, το 10,1% ακόμα καλύτερο και το 30,5% χειρότερο.

Στα μειονεκτήματα της Ελλάδας σε σχέση με άλλους προορισμούς, αναφορές έγιναν στις τιμές, την αισχροκέρδεια, την έλλειψη τουριστικής συνείδησης, τη σχέση ποιότητας-τιμής, την καθαριότητα, κ.α.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα