Τον Ιανουάριο του 2007 ο δείκτης οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα, σύμφωνα με την μηνιαία έρευνα του ΙΟΒΕ, σε αντίθεση με τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς, αυξάνεται στις 107,6 μονάδες (107,1 μονάδες το Δεκέμβριο), καταγράφοντας την πέμπτη σημαντικότερη άνοδο στην ευρωζώνη.
Όπως αναφέρεται στην μελέτη του ΙΟΒΕ, από τα μέσα του 2005 η συνεχής και σταθερή βελτίωση έχει οδηγήσει τον δείκτη σε υψηλά επίπεδα - αντίστοιχα του μετεκλογικού και προολυμπιακού Μάιου του 2004 - ξεπερνώντας τον μακροχρόνιο μέσο.
Η άνοδος του Ιανουαρίου είναι αποτέλεσμα της βελτίωσης του επιχειρηματικού κλίματος σε όλους τους τομείς, λόγω θετικότερων εκτιμήσεων για την τρέχουσα δραστηριότητα και ακόμα πιο αισιόδοξων προβλέψεων για τους επόμενους μήνες.
Αντίθετα οι καταναλωτές, μετά τη βελτίωση του Δεκεμβρίου, επανέρχονται σε δυσμενέστερες εκτιμήσεις, εξαιτίας απαισιόδοξων προβλέψεων για την οικονομική κατάσταση της χώρας, αλλά και του ίδιου του νοικοκυριού τους.
Οι εκτιμήσεις για τους επιμέρους κλάδους της οικονομίας είναι:
* Βιομηχανία: Βελτιώνεται ο Δείκτης Επιχειρηματικών Προσδοκιών στη Βιομηχανία τον Ιανουάριο, καθώς οι επιχειρήσεις αναμένουν ικανοποιητική δραστηριότητα στο επόμενο διάστημα. Έτσι ο δείκτης διαμορφώνεται στις 104,5 μονάδες έναντι 102 μονάδων τον Δεκέμβριο, ενώ είναι ενισχυμένος και σε σχέση και με τον Ιανουάριο του 2006 (99,3 μονάδες). Η άνοδος αυτή που φέρνει το δείκτη σε επίπεδο ανώτερο του μακροχρόνιου μέσου.
* Κατασκευές: Ο Δείκτης Επιχειρηματικών Προσδοκιών στις Κατασκευές επανέρχεται σε αυξητική πορεία μετά από τρεις διαδοχικούς μήνες υποχώρησης και διαμορφώνεται στις 106 μονάδες (από 104,5 τον Δεκέμβριο). Είναι σημαντικά ενισχυμένος σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2006 (87,9).
* Λιανικό εμπόριο: Τον Ιανουάριο ο Δείκτης Επιχειρηματικών Προσδοκιών στο Λιανικό Εμπόριο αυξάνεται στις 127,2 μονάδες (έναντι 120,9 τον Δεκέμβριο). Πρόκειται για την υψηλότερη μηνιαία επίδοση από το 1999 και μετά. Η εντυπωσιακή αυτή επίδοση είναι αποτέλεσμα των πολύ θετικότερων εκτιμήσεων τόσο για την τρέχουσα εξέλιξη των πωλήσεων, όσο και των αντίστοιχων προβλέψεων για το αμέσως επόμενο διάστημα.
* Υπηρεσίες: Ο Δείκτης Επιχειρηματικών Προσδοκιών στις Υπηρεσίες αυξάνεται στις 111,4 μονάδες (109,2 το Δεκέμβριο), πάντα σε επίπεδα υψηλότερα του μακροχρόνιου μέσου, αλλά και υψηλότερα του Ιανουαρίου του 2006. Η αύξηση του δείκτη οφείλεται κυρίως στις βελτιωμένες εκτιμήσεις για την τρέχουσα ζήτηση, καθώς τα άλλα δύο συστατικά μεγέθη του δείκτη δεν διαφοροποιούνται σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Έτσι οι εκτιμήσεις για την επιχειρηματική δραστηριότητα κατά το τελευταίο τρίμηνο, αλλά και οι προβλέψεις για τη ζήτηση στο επόμενο τρίμηνο παραμένουν θετικές.
Αναφορικά με την έρευνα καταναλωτών, τον Ιανουάριο του 2007 ο Δείκτης Εμπιστοσύνης Καταναλωτών υποχωρεί μετά την βελτίωση του προηγούμενου μήνα και προσδιορίζεται στις -31 μονάδες (-28 το Δεκέμβριο). Οι καταναλωτές εμμένουν στις απαισιόδοξες προβλέψεις που φέρνουν την Ελλάδα σε μία από τις χαμηλότερες θέσεις στην ΕΕ-27, μαζί με την Κύπρο: μόνο ο δείκτης εμπιστοσύνης της Ουγγαρίας βρίσκεται χαμηλότερα από αυτές τις δύο χώρες. Η επιδείνωση του δείκτη εμπιστοσύνης οφείλεται στις περισσότερο απαισιόδοξες προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση τόσο γενικά της χώρας, όσο και την κατάσταση του νοικοκυριού τους. Αντίθετα οι απόψεις για την ανεργία και την αποταμίευση στους επόμενους 12 μήνες παραμένουν αμετάβλητες.