Επιθεώρηση στη νέα εργολαβία για την κατασκευή της διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων του ΟΣΕ στο τμήμα Λιανοκλάδι - Δομοκός, έκανε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Μιχάλης Λιάπης. Με τη νέα γραμμή, μήκους 52 χιλιομέτρων, θα μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού Αθήνα - Θεσσαλονίκη κατά ακόμη μισή ώρα (θα έχει διάρκεια 3,5 ώρες).
Η νέα χάραξη διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6.380 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας, ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Το έργο έχει συνολικό κόστος 702 εκατομμύρια ευρώ και αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία ολοκληρωμένο με την ηλεκτροκίνηση το Σεπτέμβριο του 2013.
Σε δηλώσεις του ο κ. Λιάπης επεσήμανε ότι έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή του τελευταίου και πιο δύσκολου τμήματος του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, το οποίο παρακάμπτει την παλιά χάραξη στο ορεινό τμήμα της διαδρομής, προκειμένου να δημιουργηθεί μια διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή υψηλών ταχυτήτων.
«Η δημιουργία ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού άξονα εφάμιλλου των υπολοίπων ευρωπαϊκών ήταν βασική μου προτεραιότητα από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα το Υπουργείο Μεταφορών. Το όραμα μας για την ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου γίνεται πράξη με μεγάλα έργα υποδομής τα οποία αλλάζουν τα δεδομένα στις μεταφορές και βελτιώνουν ουσιαστικά την καθημερινότητα του πολίτη. Ξεπερνώντας εμπόδια και εμπλοκές του παρελθόντος προχωράμε στην υλοποίηση ενός εκ των πιο δύσκολων τεχνικά σιδηροδρομικών έργων στη χώρα μας, με σεβασμό προς το περιβάλλον καθώς έχει υπάρξει ειδική μέριμνα για να μην επηρεαστεί η πανίδα στην περιοχή. Έχει προγραμματιστεί μια σειρά από συμπληρωματικά έργα με τη διευθέτηση χειμάρρων και άλλες αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις, ενώ θα δημιουργηθεί κι ένα μεγάλο δευτερεύον οδικό δίκτυο στην περιοχή για τη διευκόλυνση των κατοίκων» τόνισε ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών.