Τρία σενάρια για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορικού στόλου

Σε 79.282 εκτιμώνται τα πλοία έως το τέλος του 2025, σύμφωνα με την έκθεση της Bimcο
Δευτέρα, 28 Ιουνίου 2021 23:54

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Τρία σενάρια ανάπτυξης του παγκόσμιου στόλου επεξεργάστηκε η έκθεση Bimco ICS Seafarer Workforce 2021. Όπως αναφέρεται στην έκθεση, στις αρχές του 2021 ο εμπορικός παγκόσμιος στόλος αποτελούνταν από 74.505 πλοία σε 11 κύριους κλάδους. Στο βασικό σενάριο, ο συνολικός στόλος αναμένεται να φτάσει τα 79.282 πλοία έως το τέλος του 2025.

Από το 2021 και μετά, η Bimco προβλέπει ότι ο στόλος θα έχει σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 1,25% σε ένα βασικό σενάριο έως τις αρχές του 2026. Το CAGR για τα προηγούμενα πέντε χρόνια είναι 1,44%. Εκτός από το βασικό, περιγράφονται επίσης ένα λιγότερο και ένα πιο αισιόδοξο σενάριο αναλόγως των πιθανών εξελίξεων.

Η Bimco αναφέρει ότι η πορεία του στόλου εξαρτάται και από την πορεία του παγκόσμιου εμπορίου. Σε ένα σενάριο στο οποίο εξετάζεται μια πιο αδύναμη από την αρχική προοπτική του παγκόσμιου εμπορίου, ο στόλος θα αναπτυχθεί με βραδύτερο ρυθμό και αναμένεται να έχει σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 0,75%.

Στο σενάριο χαμηλής ανάπτυξης, θα υπάρχουν κατά μέσο όρο 567 πλοία που εισέρχονται στον στόλο κάθε χρόνο, μια σημαντική μείωση από τον μέσο όρο των 955 πλοίων στο βασικό σενάριο.

Σε περίπτωση καλύτερης πορείας του παγκόσμιου εμπορίου ο παγκόσμιος στόλος αναμένεται να υπερβεί τα 80.000 πλοία το 2025, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 1,75%

Σε κάθε περίπτωση ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος αναμένεται να αναπτυχθεί και στα τρία σενάρια τα επόμενα χρόνια, σημειώνει η Bimco και αναφέρεται στη συνέχεια στους επιμέρους ναυτιλιακούς κλάδους.

Πρωτιά των LNG Carriers

Όπως αναφέρει, ο στόλος πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) είναι πιθανό να ξεπεράσει σε ανάπτυξη οποιονδήποτε άλλο κλάδο κατά τη διάρκεια των ετών 2020-2025.

Ο στόλος των LNG Carriers αριθμεί επί του παρόντος 593 πλοία, και το 85% του στόλου μπορεί να βρεθεί εντός του εύρους μεταφορικής ικανότητας των 100.000-200.000 κυβικών μέτρων.

Η BIMCO αναμένει ότι αυτός ο στόλος στο βασικό σενάριο θα έχει σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 6,7% και θα φτάσει σε έναν στόλο 819 πλοίων στο τέλος του 2025. Ανάλογα με το σενάριο, ο στόλος μπορεί να κυμαίνεται μεταξύ 799 πλοίων (σενάριο χαμηλής ανάπτυξης) και 839 πλοίων (σενάριο υψηλής ανάπτυξης).

Τα κρουαζιερόπλοια

Ένας άλλος κλάδος που αναμένεται να έχει ισχυρή ανάπτυξη είναι ο κλάδος των κρουαζιερόπλοιων. Όπως τονίζει η Bimco, τα κρουαζιερόπλοια αναμένεται επίσης να σημειώσουν σημαντική αύξηση στόλου έως το 2026. Παρά το γεγονός ότι είναι το δεύτερο μικρότερο τμήμα του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, με έναν στόλο από συνολικά 621 πλοία στο τέλος του έτους 2020, οι κρουαζιέρες αναμένεται να αυξηθούν με μια σύνθετη ετήσια ανάπτυξη 4,2% στο βασικό σενάριο. Ανεξάρτητα από το σενάριο χαμηλής ή υψηλής ανάπτυξης, ο στόλος θα αποκλίνει με 19 πλοία από τη γραμμή βάσης 763 πλοίων το 2026.

Τα δεξαμενόπλοια

Ο τρίτος τομέας που αναμένεται να γνωρίσει μια σχετική ανάπτυξη τα επόμενα δύο με τρία χρόνια είναι ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων. Όπως σημειώνει η Bimco, ο στόλος των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού αποτελείται από 2.976 πλοία, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων IHS Markit, και το 34% αυτού του στόλου αποτελείται από πλοία μεταφορικής ικανότητας από 80.000-120.000 τόνους νεκρού βάρους (dwt). Ενώ τα πλοία μεταφοράς αργού αντιμετώπισαν ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, από την άλλη στη διάρκεια αυτής της χρόνιας τοποθετήθηκαν παραγγελίες για περισσότερα από 40 δεξαμενόπλοια. Επιπλέον, ο στόλος αναμένεται να επεκταθεί μακροπρόθεσμα κατά 2,8% κατά μέσο όρο κάθε χρόνο μέχρι το τέλος του 2025.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα