EY: Οι πέντε προτεραιότητες των ασφαλιστικών εταιρειών για το 2020

Τρίτη, 28 Ιανουαρίου 2020 11:34
UPD:11:37
SHUTTERSTOCK

Η επίτευξη λειτουργικής αριστείας και αποδοτικότητας κόστους, η κατανόηση και εφαρμογή αναδυόμενων και καινοτόμων τεχνολογιών καθώς και η διαχείριση των κινδύνων και των ευκαιριών συγκαταλέγονται μεταξύ των προτεραιοτήτων για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Καθώς ο κλάδος της ασφάλισης παραμένει στάσιμος για ακόμη έναν χρόνο, λόγω των χαμηλών επιτοκίων, οι μεταβολές των δημογραφικών στοιχείων των καταναλωτών παγκοσμίως, σε συνδυασμό με τις αυξημένες προσδοκίες για ψηφιακές εμπειρίες, δημιουργούν νέους κινδύνους, αλλά και ευκαιρίες, για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Η έκθεση, «EY Insurance Outlook 2020» αναδεικνύει τις προτεραιότητες που θέτουν οι ασφαλιστικές εταιρείες για το 2020, ούτως ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται. Η έκθεση βασίζεται στα συμπεράσματα ομάδων εργασίας (workshops) με ανώτατα στελέχη του κλάδου, διεθνώς (Αμερική, περιοχή Ασίας-Ειρηνικού και Ευρώπη), καθώς και σε μια επίσημη έρευνα μεταξύ των επαγγελματιών του ασφαλιστικού κλάδου της EY και εξωτερικών αναλυτών.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες συμφωνούν ότι το ανθρώπινο δυναμικό είναι το «μυστικό συστατικό» για να μεγιστοποιηθούν οι αποδόσεις των επενδύσεων στην τεχνολογία, τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τα νέα επιχειρησιακά μοντέλα. Ωστόσο, καθώς ο κλάδος δυσκολεύεται να προσελκύσει ανθρώπινο δυναμικό με τις κατάλληλες δεξιότητες, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει είτε να επανατοποθετηθούν ως εταιρείες τεχνολογίας, είτε να επικοινωνήσουν δυναμικότερα τη σημασία του κλάδου, την αξία που προσθέτει στην κοινωνία, καθώς και τα γενικότερα πλεονεκτήματα μιας καριέρας στον ασφαλιστικό κλάδο.

Σύμφωνα με την έκθεση, επιπρόσθετες προτεραιότητες για τις ασφαλιστικές εταιρείες, είναι οι εξής:

  • Η επίτευξη λειτουργικής αριστείας και αποδοτικότητας κόστους
  • Η διαχείριση των ρυθμιστικών πιέσεων
  • Η ψηφιοποίηση της διανομής
  • Η κατανόηση και εφαρμογή των αναδυόμενων και καινοτόμων τεχνολογιών
  • Η διαχείριση των κινδύνων και των ευκαιριών που φέρνει η κλιματική αλλαγή

Οι προοπτικές για την Ευρώπη

Η αντιμετώπιση των κανονιστικών πιέσεων, όπως το Διεθνές Πρότυπο Χρηματοοικονομικής Αναφοράς 17, σε συνδυασμό με την επανακατάρτιση (re-skilling) του ανθρώπινου δυναμικού και την ενεργοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού, αναδεικνύεται σε μια δύσκολη άσκηση ισορροπίας για τις ευρωπαϊκές ασφαλιστικές εταιρείες, που αγωνίζονται να αναπτυχθούν. Οι ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται εκτός του κλάδου ασφαλειών ζωής, θα πρέπει να επιτύχουν τη σωστή ισορροπία μεταξύ φυσικής και ψηφιακής διανομής, να αντιμετωπίσουν το νέο ρυθμιστικό περιβάλλον και να εξερευνήσουν τις ευκαιρίες και τους κινδύνους που συνδέονται με τη βιωσιμότητα και την κλιματική αλλαγή. Παράλληλα, οι ασφαλιστικές εταιρείες ζωής θα πρέπει να ενισχύσουν την οικονομική αποδοτικότητά τους, εξερευνώντας νέες επιλογές μέσω διασυνδεδεμένων συσκευών και παροχών οικονομικής ευεξίας (financial wellness), για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που δημιουργούν τα εξαιρετικά χαμηλά επιτόκια.

Η έκθεση διαπιστώνει ότι οι βασικές προτεραιότητες για τις ευρωπαϊκές ασφαλιστικές εταιρείες για το 2020, περιλαμβάνουν: τη διαχείριση των συνεχών ρυθμιστικών πιέσεων, την ψηφιοποίηση των πωλήσεων και της διανομής, και την επίτευξη της αποδοτικότητας κόστους. Για τις ασφαλιστικές εταιρείες εκτός του κλάδου ασφαλειών ζωής, ο ανταγωνισμός για την προσέλκυση ταλέντου αποτελεί την κύρια προτεραιότητα, σε συνδυασμό με τη βιωσιμότητα και την προσαρμογή στις απαιτήσεις της κλιματικής αλλαγής. Παράλληλα, ο κλάδος ασφαλειών ζωής παραμένει εστιασμένος στα ζητήματα βιωσιμότητας και κλιματικής αλλαγής, καθώς και την αξιοποίηση του Internet of Things (IoT).

Ο Λάμπρος Γκόγκος, Εταίρος και Επικεφαλής Ασφαλιστικών Υπηρεσιών της EY Ελλάδος, σχολιάζει: «Ο ασφαλιστικός κλάδος στην Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα, παραμένει σε στασιμότητα, ενώ, την ίδια ώρα, εμφανίζονται νέες προκλήσεις και ευκαιρίες, καθώς το νέο ψηφιακό περιβάλλον απαιτεί μια πιο πελατοκεντρική προσέγγιση, με μεγαλύτερη έμφαση στην εμπειρία του πελάτη. Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να προχωρήσουν σε τολμηρές καινοτομίες, να ενισχύσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους με νέες δεξιότητες, και να δημιουργήσουν ολοκληρωμένες ψηφιακές εμπειρίες για τους πελάτες τους. Παράλληλα, καθώς το καθεστώς των χαμηλών επιτοκίων αναμένεται να συνεχιστεί, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να περιορίσουν την εξάρτησή τους από τα έσοδα από επενδύσεις και να μειώσουν το οικονομικό κόστος, βελτιώνοντας την επιχειρησιακή τους αποτελεσματικότητα».

Οι προοπτικές για την αμερικανική ήπειρο

Οι κορυφαίες τάσεις για τις ασφαλιστικές εταιρείες της αμερικανικής ηπείρου για το 2020, είναι ευθυγραμμισμένες με ορισμένες από τις παγκόσμιες προτεραιότητες: η επιτυχία στην αναζήτηση ανθρώπινου δυναμικού, η επίτευξη λειτουργικής αριστείας και η αποδοτικότητα του κόστους. Για τις ασφαλιστικές εταιρείες εκτός του κλάδου ασφαλειών ζωής, η ψηφιοποίηση της διανομής των προϊόντων και η ανάπτυξη των σωστών στρατηγικών για τη συνεργασία και τον ανταγωνισμό με τους νεοεισερχόμενους στον κλάδο (Insurtechs, big techs), εξακολουθούν να αποτελούν προτεραιότητα.

Οι προοπτικές για την περιοχή Ασίας–Ειρηνικού

Ενώ τα θεμελιώδη μεγέθη του κλάδου εμφανίζονται ισχυρά, οι ρυθμιστικές και οικονομικές αβεβαιότητες και τα επιμέρους προβλήματα κάθε χώρας, θολώνουν το τοπίο για την περιοχή Ασίας–Ειρηνικού, δημιουργώντας νέες προκλήσεις. Σύμφωνα με την έρευνα, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να εκμεταλλευτούν τη δυναμική που προσφέρει η ύπαρξη μιας σχετικά νεαρής και αναπτυσσόμενης μεσαίας τάξης, υιοθετώντας νέες τεχνολογίες. Αυτό με τη σειρά του, θα μειώσει την κοστολογική τους βάση και θα εκσυγχρονίσει τη διανομή, ενισχύοντας τις προτάσεις που απευθύνονται κατευθείαν στον καταναλωτή (direct-to-consumer) και αξιοποιώντας τις ρυθμιστικές αλλαγές προς όφελος του εξορθολογισμού των λειτουργικών τους δραστηριοτήτων.

naftemporiki.gr



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα