Tις προοπτικές της Alpha Bank για την περίοδο 2006-2008, καθώς και τους ευρύτερους στρατηγικούς στόχους μέχρι τέλους της δεκαετίας παρουσίασε σήμερα η Alpha Bank σε θεσμικούς επενδυτές και χρηματοοικονομικούς αναλυτές.
Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της τράπεζας, Δημήτριος Μαντζούνης, «το έτος 2006 σηματοδοτεί το ξεκίνημα μιας νέας εποχής για την Alpha Bank. Με βάση τις μέχρι σήμερα επιτυχίες μας, προχωρούμε σε μια νέα περίοδο επεκτάσεως και κερδοφορίας. Ο απώτερος στόχος μας είναι να αυξήσουμε την απόδοση των ιδίων κεφαλαίων στο 28% σε μόνιμη βάση μέχρι τέλους της δεκαετίας, με τον δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας πρώτης διαβαθμίσεως να διατηρείται άνω του 8%. Στο πλαίσιο αυτό και μετά την αύξηση των κερδών ανά μετοχή άνω του 20% το 2005, θέτουμε ως στόχο να αυξάνουμε τα κέρδη ανά μετοχή κατά 20% κατά μέσο όρο την περίοδο 2006-2008».
Η Alpha Bank φιλοδοξεί να γίνει τράπεζα αναφοράς στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, πρόσθεσε ο κ. Μαντζούνης. Για να το πετύχουμε αυτό, συνέχισε, «θα υπερδιπλασιάσουμε το δίκτυο καταστημάτων μας σε 1.200 μονάδες μέχρι το 2010, επιδιώκοντας να είμαστε μια από τις μεγαλύτερες περιφερειακές τράπεζες, διαθέτοντας μερίδιο αγοράς άνω του 10% στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και μερίδιο αγοράς 15% στην ευρύτερη περιοχή περιλαμβανομένης και της Ελλάδος. Μέχρι το 2010, προσδοκούμε τα κέρδη μας από την Νοτιοανατολική Ευρώπη να υπερβαίνουν το 25% των συνολικών μας κερδών».
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός 2006-2008
Η στρατηγική μας, όπως είπε ο κ. Μαντζούνης, δίνει έμφαση στη λιανική τραπεζική στην Ελλάδα και την επέκτασή στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. «Στην Ελλάδα, έχουμε στόχο να αυξήσουμε το συνολικό μας μερίδιο στις χορηγήσεις στο 16% έως το 2008. Αυτό προϋποθέτει αύξηση τριών ποσοστιαίων μονάδων στην καταναλωτική πίστη, μίας ποσοστιαίας μονάδας στα στεγαστικά δάνεια και περίπου μισής ποσοστιαίας μονάδας στα επιχειρηματικά δάνεια προερχόμενη κυρίως από τον τομέα των δανείων προς μικρές επιχειρήσεις. Στη Νοτιοανατολική Ευρώπη επιδιώκουμε, ανάλογα, να αυξήσουμε το μερίδιο μας στις χορηγήσεις κατά δύο περίπου ποσοστιαίες μονάδες έως το 2008 (από 5,5% σήμερα στο 7,5% το 2008) με απώτερο στόχο να φθάσουμε μερίδιο αγοράς 10% έως το 2010», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Alpha Bank, ο οποίος ανέφερε επίσης τα εξής:
«Στο διάστημα 2006-2008, αναμένουμε μέση ετήσια αύξηση στην καταναλωτική πίστη, τα στεγαστικά και τα επιχειρηματικά δάνεια στην Ελλάδα να φθάσει το 29%, 24% και 11% με την αγορά να αυξάνεται κατά 23%, 20% και 10% αντιστοίχως. Κατά την ίδια περίοδο, τα περιθώρια επιτοκίων θα μειωθούν σταδιακά. Επιπλέον, τα συνολικά κεφάλαια πελατών αναμένεται να αυξηθούν κατά μέσο όρο ετησίως με 13% μεταξύ 2006-2008, στους ίδιους ρυθμούς με την αγορά, με τα περιθώρια επιτοκίων να παραμένουν σχεδόν αμετάβλητα. Στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αναμένεται να επιτύχουμε αύξηση των χορηγήσεων και των καταθέσεων μεταξύ 30% και 40% ξεπερνώντας τον ρυθμό αυξήσεως της αγοράς. Τα περιθώρια επιτοκίων, παρότι αναμένεται να εξασθενήσουν ελαφρώς, θα παραμείνουν σε σχετικά υψηλά επίπεδα λόγω της συνεχιζόμενης διεισδύσεως στις χρηματοοικονομικές αγορές».
Για να επιτύχει τους στόχους αυτούς, όπως είπε ο κ. Μαντζούνης, «η Alpha Bank σχεδιάζει να επεκτείνει το δίκτυό της με 20 καταστήματα στην Ελλάδα και 260 Καταστήματα στην Νοτιοανατολική Ευρώπη. Θα δημιουργηθεί έτσι ένα δίκτυο Καταστημάτων στις χώρες εκτός Ελλάδος 436 μονάδων, περίπου όσα Καταστήματα θα έχουμε και στην Ελλάδα, αυξάνοντας το σύνολο των Καταστημάτων σε 840 μονάδες έως το 2008. Επιδίωξή μας είναι να λειτουργούμε με 1.200 καταστήματα έως το 2010».
»Η συνεχιζόμενη αναδιοργάνωση αναμένεται να μειώσει τις ανάγκες προσωπικού κατά τουλάχιστον 1 υπάλληλο ανά υπάρχον Κατάστημα από το 2006 και μετά, καθώς και να μας επιτρέψει να ανοίξουμε μικρότερα σε μέγεθος Καταστήματα στο μέλλον. Ως εκ τούτου, τα Καταστήματα που θα δημιουργηθούν τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Νοτιοανατολική Ευρώπη θα έχουν 3 έως 10 άτομα προσωπικό.
Ο αριθμός προσωπικού αναμένεται να φθάσει περίπου τα 12.600 άτομα έως το 2008. Αυτό σημαίνει μια καθαρή αύξηση 1.100 περίπου ατόμων. Ο δείκτης του συνολικού αριθμού υπαλλήλων ανά Κατάστημα θα διαμορφωθεί σε 13 το 2008 από 18 το 2005, με σημαντικά οφέλη να προκύπτουν για την κερδοφορία μας. Κατά συνέπεια, ο λόγος κόστους προς έσοδα αναμένεται να μειωθεί στο 42% το 2008 από 49% το 2005, παρά το γεγονός ότι στη Νοτιοανατολική Ευρώπη θα παραμείνει σχετικά υψηλός σε 52%.
Λαμβάνοντας υπ΄όψιν όλα τα παραπάνω, τα έσοδα αναμένεται να αυξάνονται κατά μέσο όρο 14% ετησίως στην περίοδο 2006-2008, με τα έξοδα να μην αυξάνονται περισσότερο από 7% έχοντας ως αποτέλεσμα σημαντική αύξηση στην κερδοφορία. Με το ενεργητικό σταθμισμένο για κίνδυνο να αυξάνεται κατά 14% και το ποσοστό των διανεμομένων κερδών να διαμορφώνεται σε 50%, αναμένεται να διατηρηθεί ο δείκτης επάρκειας κεφαλαίων πρώτης διαβαθμίσεως (Tier I) άνω του 8% επιτυγχάνοντας παράλληλα απόδοση ιδίων κεφαλαίων της τάξεως του 28%, με την επαναγορά ιδίων μετοχών να διαμορφώνεται στο 1% τον χρόνο κατά μέσο όρο.
»Συγκεκριμένα, το καθαρό περιθώριο τόκων αναμένεται να αυξηθεί σε 3,4% το 2008 από 3,2% το 2005 κυρίως λόγω της ισχυρής επεκτάσεως του όγκου των εργασιών με υψηλά περιθώρια ενώ τα περιθώρια τόκων ανά προϊόν αναμένεται συνολικά να εξασθενήσουν. Τα έσοδα από προμήθειες αναμένεται να αυξηθούν με τον ίδιο ρυθμό που θα αυξηθούν τα στοιχεία ενεργητικού, 11% περίπου, κυρίως λόγω της αυξήσεως των εργασιών στους τομείς διαχειρίσεως κεφαλαίων και της επενδυτικής τραπεζικής. Η ανάπτυξη στους τομείς αυτούς θα προέλθει από την συνεχιζόμενη στροφή κεφαλαίων πελατείας προς τα μετοχικά και ομολογιακά αμοιβαία κεφάλαια, την επιτάχυνση των ιδιωτικοποιήσεων και την αυξημένη ζήτηση συμβουλευτικών υπηρεσιών λόγω εταιρικών μετασχηματισμών, καθώς και της επεκτάσεως των Ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό. Τα λοιπά έσοδα, συμπεριλαμβανομένων και των εσόδων από χρηματοοικονομικές πράξεις, αναμένεται να κυμανθούν περίπου στο επίπεδο που διαμορφώνεται από την τάση. Τέλος, την περίοδο 2006-2008, η συνολική αύξηση των εξόδων αναμένεται να είναι γύρω στο 7%, γεγονός που αποδεικνύει την αποτελεσματικότητα της συνεχιζόμενης λειτουργικής αναδιαρθρώσεως παρά την σημαντική επίδραση που ασκεί στο κόστος η επέκτασή μας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη».