Kantor: Κάμψη της αγοράς στελεχών το 2005

Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2006 18:14

Η συνολική ζήτηση στελεχών το 2005 κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα από το 2004 – χρονιά που χαρακτηρίστηκε από ισχυρή ζήτηση στελεχών λόγω της τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων – παρουσιάζοντας μείωση της τάξεως του 15% (3.375 αγγελίες έναντι 3.977 το 2004).

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την έρευνα ζήτησης στελεχών που στο εξής θα υπογράφεται από την BOYDEN Athens, θυγατρική εταιρεία της KANTOR Σύμβουλοι Επιχειρήσεων Α.Ε και μέλος του διεθνούς ομίλου της BOYDEN International.

Η έρευνα πραγματοποιείται από τον Όμιλο της ΚΑΝΤΟR από τον Ιούλιο του 2002 και η ανάλυσή της βασίζεται στο σύνολο των αγγελιών που κυκλοφόρησαν σε επιλεγμένα έντυπα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη καθώς και στις ιστοσελίδες μεγάλων επιχειρήσεων και εταιρειών εξεύρεσης στελεχών.

Παρατηρώντας διαχρονικά την κατανομή ζήτησης στελεχών στους τρεις κυριότερους οικονομικούς κλάδους κατά το 2005, διαπιστώνεται ότι οι Υπηρεσίες διατηρούν από το προηγούμενο έτος την πρώτη θέση στη ζήτηση στελεχών με 36% μερίδιο επί του συνόλου των αγγελιών και ακολουθούν το Εμπόριο με 26% και η Βιομηχανία με 22%. Συγκρίνοντας όμως τη ζήτηση στελεχών ανά κλάδο με αυτήν του 2004, παρατηρούμε ότι και οι τρεις κλάδοι σημείωσαν μείωση στη ζήτηση στελεχών, με τις Υπηρεσίες να σημειώνουν –7%, τη Βιομηχανία –12%, ενώ η σημαντικότερη μείωση παρουσιάστηκε στο Εμπόριο (-15%).

Οι πωλήσεις είναι η ειδικότητα που ξεχωρίζει με μεγάλη διαφορά στη ζήτηση στελεχών από τις υπόλοιπες ειδικότητες, τόσο το 2004 (39% Μερίδιο) όσο και το 2005 (35% Μερίδιο).

Είναι αξιοσημείωτο ότι οι τρεις επικρατέστεροι Επαγγελματικοί Κλάδοι - οι Πωλήσεις, η Παραγωγή και οι Οικονομικές Υπηρεσίες - παρουσιάζουν μείωση στη ζήτηση στελεχών σε σχέση με το 2004. Η μεγαλύτερη μείωση παρατηρείται στη ζήτηση στελεχών Παραγωγής (-39%), συγκεντρώνοντας πλέον μόλις το 9% επί του συνόλου των αγγελιών, έναντι του 13% που συγκέντρωνε το 2004.

Τέλος, το 2005 παρατηρείται μια σημαντική ποσοστιαία των αγγελιών που δημοσιεύονται στο διαδίκτυο, οι οποίες συγκεντρώνουν το 37% του συνόλου των αγγελιών, έναντι του 20% που συγκέντρωναν το 2004. Η τάση αυτή αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα