«Φρένο» πάτησε τον Απρίλιο, για όγδοο διαδοχικό μήνα, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, εν μέσω αδύναμης ζήτησης σε αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς οι καταναλωτές αναβάλλουν αναβάλλουν την απόφαση για σημαντικές αγορές, εν μέσω της αβεβαιότητας του Brexit. Η ελληνική αγορά συνέχισε να ανεβάζει ταχύτητα, με 17,2% αύξηση στις ταξινομήσεις νέων οχημάτων τον προηγούμενο μήνα και κατά 3,5% στο τετράμηνο Ιανουαρίου-Απριλίου.
Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις στην Ευρωπαϊκή Ενωση υποχώρησαν 0,4% τον Απρίλιο, στο 1,304 εκατ. οχήματα, σύμφωνα με την έκθεση της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA). Στο τετράμηνο έως τον Απρίλιο, οι πωλήσεις έκαναν «βουτιά» 2,6%, στα 5.337 εκατ. αυτοκίνητα, από 5,481 εκατ. στο αντίστοιχο τετράμηνο του 2018. Η πτώση ήταν μεγαλύτερη στο Ηνωμένο Βασίλειο, με πτώση των πωλήσεων κατά 4,1%. Αναλυτές της Goldman Sachs εκτιμούν ότι τα τρία χρόνια πολιτικής αβεβαιότητας έχουν οδηγήσει σε 2,4% συρρίκνωση του ΑΕΠ της Βρετανίας, με προβλέψεις για περαιτέρω επιβράδυνση της βρετανικής οικονομίας φέτος.
Για το τετράμηνο έως τον Απρίλιο, Ιταλία και Ισπανία σημείωσαν αρνητικό ρεκόρ πωλήσεων μεταξύ των πέντε μεγάλων αγορών της Ευρώπης, με πτώση 4,6% και 4,5% αντιστοίχως. Οριακή υποχώρηση 0,2% στη Γερμανία και 0,4% σε Γαλλία. Η ζήτηση για αυτοκίνητα στην Ευρώπη στηρίχθηκε κυρίως στις οικονομίες της Κεντρικής Ευρώπης, με τις πωλήσεις στη Ρουμανία να «απογειώνονται» 22,8% στο τετράμηνο.
Η σινο-αμερικανική εμπορική ένταση κρατάει σε εγρήγορση τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς ο Αμερικανός πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ, έχει δώσει προθεσμία 180 ημερών σε Ε.Ε. και Ιαπωνία να καταλήξουν σε συμφωνία που θα «περιορίζει» τις εισαγωγές αυτοκινήτων και ανταλλακτικών στις ΗΠΑ, σε αντάλλαγμα την καθυστέρηση επιβολής δασμών στα αυτοκίνητα, όπως μεταδίδει το Bloomberg, επικαλούμενο προσχέδιο εκτελεστικής εντολής του Λευκού Οίκου.