Japan Air: «O CEO πρέπει να καταβάλει μέρισμα ή να παραιτηθεί»

Λέει ο μεγαλύτερος μεμονωμένος μέτοχος Eitaro Itoyama
Πέμπτη, 02 Μαρτίου 2006 07:19

O δισεκατομμυριούχος Eitaro Itoyama, που χθες έδιωξε τον δεύτερο πρόεδρο της Japan Airlines Corp., είπε ότι η αντικατάσταση του Haruka Nishimatsu, ίσως πρέπει να παραιτηθεί σε ένα χρόνο, εκτός εάν δείξει αρχηγική ικανότητα και ανταμείψει τους μετόχους.

«Οταν ο Nishimatsu έρθει να με δει θα του πω ότι θέλω μερίσματα», είπε ο Itoyama, ο τέταρτος πλουσιότερος άνθρωπος της Ιαπωνίας σε συνέντευξη που παραχώρησε χθες στο Τόκυο, συμπληρώνοντας: «Ο Nishimatsu μπορεί να είναι καλός στα οικονομικά, αλλά υστερεί σε διοικητικές ικανότητες», οπότε το πιθανόν είναι να έχουμε ένα άλλο «πραξικόπημα».

Ο Nishimatsu, 58 ετών, πρέπει επιδιώξει την αποδοχή εννέα συνδικαλιστικών οργανώσεων της Japan Airlines να μειωθούν οι μισθοί έως το 12% και να επιταχύνει τις περικοπές θέσεων εργασίας, προκειμένου η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ασίας να επιστρέψει στην κερδοφορία.

Ο Itoyama, του οποίου το μερίδιο 4% είναι το μεγαλύτερο για μεμονωμένο επενδυτή, είπε ότι η ηλικίας 55 ετών αεροπορική εταιρεία χρειάζεται να ακολουθήσει τους ρυθμούς ανάπτυξης των ιαπωνικών εταιρειών, διαλέγοντας κάποιον, ο οποίος θα την οδηγήσει μέσω αλλαγών.

Οι μετοχές της Japan Airlines σημείωσαν άνοδο 1,8%, φθάνοντας στα 332 γιέν στις 11 π.μ. σήμερα στο Τόκυο. Η εταιρεία προβλέπει ζημίες 47 δισ. γιέν (404 εκατ. δολ.) τη χρήση που λήγει στις 31 Μαρτίου, εξ αιτίας της αύξησης της τιμής των καυσίμων, καθώς και των προβλημάτων σε θέματα ασφαλείας, που είχαν ως αποτέλεσμα τη μετακίνηση των επιβατών στην All Nippon Airways.

Σήμερα, ο εκπρόσωπος της Japan Airlines,Yoshiteru Suzuki, αρνήθηκε να σχολιάσει το θέματα για το μέρισμα της εταιρείας ή για την διάρκεια της θητείας του Nishimatsu.

Ο Itoyama, ένας 63χρονος πρώην βουλευτής, ανάγκασε το 1998 τον πρόεδρο της Japan Airlines, Akira Kondo να φύγει και είναι σύμβουλος της εταιρείας από τον Οκτώβριο του 2002. Εχει στην κυριότητά του γήπεδα γκολφ και θέρετρα, ενώ η προσωπική του περιουσία ανέρχεται, σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, σε 4,9 δισ. δολα΄ρια.

Η Japan Airlines, ιδρύθηκε το 1951 από τραπεζίτες που αγόρασαν την πρώην Japan Air System Co. το 2002. Η Japan Air απασχολεί 53.962 ανθρώπους έναντι 29.098 που εργάζονται στην All Nippon, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg. Η χρηματιστηριακή αξία της All Nippon ανέρχεται σε 702 δισ. γιέν, έναντι 658 δισ. γιέν, της χρηματιστηριακής αξίας της Japan Airlines.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα