ΑΥΞΗΣΗ κατά 3,2% προκύπτει από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του μηνός Φεβρουαρίου 2006 προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2005 έναντι αυξήσεως 3,1% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2005 προς το 2004.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΥΕ, ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Φεβρουάριο 2006, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2006 παρουσίασε μείωση 1,2%, έναντι μειώσεως, επίσης 1,2%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 05 - Φεβρουαρίου 06, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 04 – Φεβρουαρίου 05, παρουσίασε αύξηση 3,5%, έναντι αυξήσεως 3,0% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, μηνός Φεβρουαρίου 2006
I. Σύγκριση Φεβρουαρίου 2006, με Ιανουάριο 2006
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 1,2% το μήνα Φεβρουάριο 2006, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2006, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών
α) Κατά 12,3% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση’’, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
β) Κατά 3,0% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
γ) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ’’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης), αλλά και της επαναφοράς του κομίστρου των ταξί στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Χριστουγέννων.
δ) Κατά 0,7% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω επαναφοράς των τιμών των σερβιριζόμενων ειδών στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Χριστουγέννων.
ε) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, αφενός, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων και αφετέρου, λόγω επαναφοράς των τιμών, στα κουρεία – κομμωτήρια, στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Χριστουγέννων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών
α) Κατά 1,8% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μοσχάρι νωπό, ψάρια νωπά, φρούτα νωπά, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, ελαιόλαδο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στο αρνί και κατσίκι (νωπά).
β) Κατά 0,4 % της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’ , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και του πετρελαίου θέρμανσης.
Σύγκριση Φεβρουαρίου 2006, με Φεβρουάριο 2005
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 3,2% το μήνα Φεβρουάριο 2006, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2005, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 2,0% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες νωπές, γλυκά-ζαχαρωτά, ελαιόλαδο, ξηροί καρποί. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών, κυρίως, στα είδη: ψάρια νωπά, λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά.
β) Κατά 3,3% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων και των μη σερβιριζόμενων αλκοολούχων ποτών.
γ) Κατά 1,0% της ομάδας ‘’Ένδυση και υπόδηση’’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 9,3% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης- αποχέτευσης, των δημοτικών τελών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του ηλεκτρικού ρεύματος, του πετρελαίου θέρμανσης, του υγραερίου και των στερεών καυσίμων.
ε) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
στ) Κατά 3,7% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης .
ζ) Κατά 3,2% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ’’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ανταλλακτικών αυτοκινήτου, των υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτου, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης), των διοδίων, του κομίστρου των ταξί και των ναύλων των πλοίων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων.
η) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
θ) Κατά 2,0% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: άνθη, υπηρεσίες αναψυχής, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά- γραφικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
ι) Κατά 3,7 % της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα, των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.
ια) Κατά 3,1% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα) , κυλικεία.
ιβ) Κατά 2,7% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των άλλων υπηρεσιών.
Εναρμονισμένος Δείκτης
Ο Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (Εν. ΔΤΚ) του μηνός Φεβρουαρίου 2006,σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2005, παρουσίασε αύξηση 3,2%, έναντι αυξήσεως 3,1% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2005 προς το 2004.
Ο Εν. ΔΤΚ κατά το μήνα Φεβρουάριο 2006, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2006, παρουσίασε μείωση 1,6%, έναντι μειώσεως 1,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Εν. ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαρτίου 05 - Φεβρουαρίου 06, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 04 - Φεβρουαρίου 05, παρουσίασε αύξηση 3,4%, έναντι αυξήσεως 3,2% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.