Με στροφή στην ηλεκτροκίνηση επιχειρούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να αντεπεξέλθουν στα νέα δεδομένα, που δημιουργούνται στην παγκόσμια αγορά και τα οποία ασκούν ισχυρές πιέσεις σε παραδοσιακούς παίχτες. Μία γεύση των προκλήσεων έδωσε σήμερα η Ford, που ανακοίνωσε την κατάργηση χιλιάδων θέσεων στην Ευρώπη, αλλά και η Jaguar Land Rover που επιβεβαίωσε το σχέδιο για δραστικές περικοπές στη Βρετανία.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters οι αυτοκινητοβιομηχανίες διεθνώς σχεδιάζουν να δαπανήσουν μέσα στα επόμενα πέντε με δέκα χρόνια το ποσό των 300 δισ. δολαρίων για τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων. Σχεδόν το ήμισυ των κεφαλαίων αυτών θα κατευθυνθούν στην Κίνα, γεγονός που αποκαλύπτει ότι θα επιταχύνουν το βηματισμό τους στη μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα, αλλά και ότι εξακολουθούν να πιστεύουν στις προοπτικές της μεγαλύτερης αγοράς αυτοκινήτου, στην οποία πέρυσι οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση για πρώτη φορά εδώ και χρόνια.
Επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα
Τον δρόμο δείχνει η Volkswagen, της οποίας η στροφή σε καθαρές μορφές ενέργειας έχει εν πολλοίς να κάνει και με την απόφαση της Γερμανίας να αυστηροποιήσει αισθητά το πλαίσιο για τις εκπομπές ρύπων, στον απόηχο και του πολύκροτου σκανδάλου dieselgate.
Σε επίπεδο χωρών αν και η Κίνα επί δεκαετίες πάλευε να προλάβει τις εξελίξεις στις οποίες πρωταγωνιστούσαν Γερμανοί, Ιάπωνες και Αμερικανοί, σήμερα εμφανίζεται αποφασισμένοι να τεθεί επικεφαλής στην κούρσα για την ηλεκτροκίνηση. Αυτό το αναγνωρίζουν και οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
«Το μέλλον της Volkswagen θα αποφασιστεί στην κινεζική αγορά» είπε προ ημερών σε δημοσιογράφους ο Χέρμπερτ Ντις, διευθύνων σύμβουλος της VW, η οποία διαθέτει κοινοπραξίες με τις δύο μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας, SAIC και FAW Car. «Αυτό που βρίσκουμε στην Κίνα είναι ένα πραγματικά σωστό περιβάλλον για την ανάπτυξη των αυτοκινήτων νέας γενιάς. Βρίσκουμε τα σωστά προσόντα, που εν μέρει μόνο έχουμε στην Ευρώπη και άλλα μέρη» συμπλήρωσε.
naftemporiki.gr