Τον έλεγχο της κοινοπραξίας της στην Κίνα θα αναλάβει η BMW, η οποία με τον τρόπο αυτό στοιχηματίζει στη δυναμική του «δράκου». Η γερμανική κατασκευάστρια πολυτελών αυτοκινήτων θέλει να ενισχύσει την παραγωγή της στη χώρα αισθητά, ανταποκρινόμενη στη ζήτηση και εκμεταλλευόμενη τη διάθεση του Πεκίνου να ανοίξει την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου του πλανήτη.
Η BMW ανακοίνωσε ότι θα δαπανήσει 3,6 δισ. ευρώ προκειμένου να αυξήσει το μερίδιό της στην Brilliance Automotive από το 50% στο 75%. Η κατασκευάστρια του Mini θα επενδύσει επιπλέον 3 δισ. ευρώ για να επεκτείνει την παραγωγική της δυνατότητα στην Κίνα.
Έως σήμερα οι ξένες εταιρείες δεν μπορούσαν να ελέγχουν πάνω από το 50% μίας κοινοπραξίας στη βιομηχανία αυτοκινήτου. Ο συγκεκριμένος κανόνας, που ήταν σε ισχύ από το 1994, είχε πυροδοτήσει έντονες αντιδράσεις. Πρόσφατα το Πεκίνο αποφάσισε να χαλαρώσει αισθητά τους περιορισμούς.
Στην κατεύθυνση αυτή έχει συμβάλλει και η αντιπαράθεσή του με τις ΗΠΑ, καθώς επιχειρεί να δείξει ότι η Κίνα ανταποκρίνεται στο αίτημα της διεθνούς κοινότητας να ανοίξει τις αγορές της, την ώρα που η αμερικανική πλευρά δρα μονομερώς και επιθετικά.
naftemporiki.gr