Σε δύο δεξαμενόπλοια κι ένα φορτηγό πλοίο του εμπορικού Ναυτικού θα υψωθεί η ελληνική σημαία.
Πρόκειται για:
- Το δεξαμενόπλοιο «ARCTURUS VOYAGER», που θα νηολογηθεί με το όνομα «MARAN ARCTURUS». Ανήκει στην εταιρεία «AQUARIUM SHIPHOLDING INC» κι εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τη «MARAN TANKERS MANAGEMENT INC», η οποία καλύπτει ελληνικά συμφέροντα σε ποσοστό περισσότερο από το μισό του κεφαλαίου της.
- Δεξαμενόπλοιο που ναυπηγείται στην Ιαπωνία και πρόκειται να νηολογηθεί με το όνομα «PATRIOTIC». To πλοίο θα ανήκει στην εταιρεία «ADMIRAL MARINE CO.S.A», που εδρεύει στον Παναμά. Στην Ελλάδα εκπροσωπείται από τη «NEREUS SHIPPING S.A», η οποία εκπροσωπεί ελληνικά συμφέροντα σε ποσοστό μεγαλύτερο από το μισό του κεφαλαίου της.
- Το υπό σημαία Παναμά φορτηγό πλοίο «EVIACEMENT», που ανήκει στην εταιρεία «ΝΤΟΜΕΛΑΝΤ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ». Εκπροσωπεί ελληνικά συμφέροντα σε ποσοστό μεγαλύτερο από το μισό του κεφαλαίου της.
Τη σχετική απόφαση υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομίας και Ανάπτυξης Γιάννης Δραγασάκης, Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (ΥΝΑΝΠ), στρατηγική προτεραιότητά του αποτελεί η ενίσχυση της ποντοπόρου ναυτιλίας, η προσέλκυση πλοίων στο εθνικό νηολόγιο, καθώς επίσης και ναυτιλιακών επιχειρήσεων στη χώρα.
«Η ελληνική Πολιτεία, αναγνωρίζοντας τη συνεισφορά της ναυτιλίας στην εθνική οικονομία, αλλά και σε κοινωνικό επίπεδο, υποστηρίζει σε σταθερή βάση τις ναυτιλιακές δραστηριότητες μέσα από ένα συνεκτικό θεσμικό πλαίσιο θετικών μέτρων, που στοχεύει στη διασφάλιση της ανταγωνιστικής θέσης του ναυτιλιακού τομέα διεθνώς» αναφέρει το ΥΝΑΝΠ.
Όπως σημειώνει, το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο για την εγγραφή ποντοπόρων πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, λόγω της αυξημένης τυπικής ισχύος που απολαμβάνει από το Σύνταγμα, «εμπεδώνει το απαραίτητο κλίμα εμπιστοσύνης και αποτελεί τη βάση για την προσέλκυση και την εγγραφή πλοίων στο εθνικό νηολόγιο. Η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού πλοίου και της επιλεξιμότητας της ελληνικής σημαίας ενισχύεται μέσω της προώθησης διαπραγματεύσεων για τη σύναψη Διμερών Ναυτιλιακών Συμφωνιών με τρίτες χώρες, αλλά και εμπορικών συμφωνιών της Ε.Ε. με σημαντικούς εμπορικούς εταίρους, οι οποίες συμβάλουν ώστε τα ελληνικά πλοία να διαθέτουν ανεμπόδιστη πρόσβαση τις διεθνείς αγορές φορτίων, να τυγχάνουν ευνοϊκότερης μεταχείρισης στα λιμάνια, αλλά και να αποφεύγουν διπλή φορολογία των ναυτιλιακών κερδών».
Από την αρχή του 2018 έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο - σύμφωνα με τις διατάξεις άρθρου 13 του ν.δ. 2687/53 - 19 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 1.406.929 κοχ.