Στο 3,2% ο πληθωρισμός τον Ιούνιο

Πέμπτη, 06 Ιουλίου 2006 12:13
UPD:12:15

ΑΥΞΗΣΗ κατά 3,2% προκύπτει από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του μηνός Ιουνίου 2006 προς τον αντίστοιχο δείκτη του 2005, έναντι αυξήσεως 3,3% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2005 προς το 2004.

Όπως ανακοίνωσε η ΕΣΥΕ, ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Ιούνιο 2006, σε σύγκριση με το Μάιο 2006, παρουσίασε μείωση 0,1% έναντι μειώσεως 0,2%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουλίου 05 – Ιουνίου 06, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουλίου 04 – Ιουνίου 05, παρουσίασε αύξηση 3,5%, έναντι αυξήσεως 3,2% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Σύγκριση Ιουνίου 2006 με Μάïο 2006

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,1% το μήνα Ιούνιο 2006 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2006, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τη μείωση του δείκτη

- Κατά 1,7% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, στα είδη: φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, μοσχάρι νωπό, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, ελαιόλαδο, πατάτες νωπές.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών

α) Κατά 2,0% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των τσιγάρων.

β) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών.

γ) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών καθαρισμού και των οικιακών υπηρεσιών.

δ) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των εστιατορίων - ζαχαροπλαστείων - καφενείων.

ε) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών ατομικής φροντίδας.

Σύγκριση Ιουνίου 2006 με Ιούνιο 2005

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 3,2% το μήνα Ιούνιο 2006, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2005, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 3,5% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά, ελαιόλαδο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.

β) Κατά 4,9% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών και των τσιγάρων.

γ) Κατά 3,4% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ’’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 6,9% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης- αποχέτευσης, των δημοτικών τελών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του ηλεκτρικού ρεύματος και του πετρελαίου θέρμανσης.

ε) Κατά 2,1% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα είδη κλινοστρωμνής - λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.

στ) Κατά 2,2% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.

ζ) Κατά 3,0% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ’’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτου, των καυσίμων αυτοκινήτου

(βενζίνης), του κομίστρου των ταξί, των ναύλων των πλοίων, των εισιτηρίων των

υπεραστικών λεωφορείων και των αστικών συγκοινωνιών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων Ι.Χ.

η) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών, κυρίως, των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας.

θ) Κατά 1,6% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: άνθη, υπηρεσίες αναψυχής, βιβλία - εφημερίδες - περιοδικά – γραφικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

ι) Κατά 3,9 % της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα, των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των τεχνικών σχολών/ΙΕΚ

ια) Κατά 2,5% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά - γλυκά - καφές – ποτά (σερβιριζόμενα), κυλικεία.

ιβ) Κατά 2,2% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των κοσμημάτων - ρολογιών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των άλλων υπηρεσιών.

Στο 3,4% o εναρμονισμένος πληθωρισμός

Ο Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (Εν. ΔΤΚ) του μηνός Ιουνίου 2006, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2005, παρουσίασε αύξηση 3,4%, έναντι αυξήσεως 3,2% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2005 προς το 2004.

Ο Εν. ΔΤΚ κατά το μήνα Ιούνιο 2006, σε σύγκριση με το Μάïο 2006, παρουσίασε μείωση 0,1%, έναντι μειώσεως 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Εν. ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Ιουλίου 05 – Ιουνίου 06, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουλίου 04 - Ιουνίου 05, παρουσίασε αύξηση 3,5%, έναντι αυξήσεως 3,2% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα