ΜΕΤΑΞΥ των τριών τουλάχιστον εταιρειών που ενδέχεται να προσφέρουν 1 δισ. δολ. για την Singapore Aircraft Leasing Enterprise, τη μεγαλύτερη εταιρεία leasing αεροσκαφών της Ασίας, συγκαταλέγεται η Bank of China Ltd. και η Dubai Aerospace Enterprise, σύμφωνα με τρεις ανθρώπους που γνωρίζουν καλά το θέμα της πώλησης, όπως μετέδωσε το Bloomberg.
Οι τελικές προσφορές θα κατατεθούν σήμερα, σύμφωνα με τους ίδιους ανθρώπους, που προτίμησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους μέχρι την επίσημη ανακοίνωση. Η Singapore Airlines Ltd., η δεύτερη σε μέγεθος αεροπορική εταιρεία στον κόσμο, από πλευράς χρηματιστηριακής αξίας και κατά 35,5% ιδιοκτήτρια της Singapore Aircraft, είπε τον περασμένο μήνα ότι υπάρχει λίστα αγοραστών της δραστηριότητας. Μια προσφορά από την Bank of China θα αποτελέσει την πρώτη ξένη αγορά εταιρείας εκτός του τραπεζικού κλάδου.
Η Singapore Aircraft μισθώνει αεροσκάφη σε 34 αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της WestJet του Καναδά, της Shandong Airlines της Κίνας και της Kenya Airways, εμφανίζοντας κέρδη κάθε χρήση από την έναρξη της λειτουργίας της το 1993. Τα κέρδη αυξάνονται, παρά το γεγονός ότι οι αεροπορικές εταιρείες της περιφέρειας Ασίας-Ειρηνικού, της ταχύτερα αναπτυσσόμενης αγοράς αεροπορικών ταξιδίων στον κόσμο, αντιμετωπίζουν προβλήματα με την αύξηση των τιμών του πετρελαίου.
Η Singapore Airlines, η πιο κερδοφόρα αεροπορική εταιρεία της Ασίας, ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα 15% χαμηλότερα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, εξ αιτίας του υψηλότερου κόστους των καυσίμων. Η μείωση ήταν η έκτη σε επτά τρίμηνα.
Η Bank of China, η δεύτερη σε μέγεθος τράπεζας της Κίνας, σχεδιάζει να επεκταθεί στον κλάδο της μίσθωσης αεροσκαφών, σύμφωνα με τους ίδιους ανθρώπους. Η Royal Bank of Scotland Plc., που κατέχει το 4,4% της κινεζικής τράπεζας έχει συμφωνία να βοηθήσει την περαιτέρω ανάπτυξη της χρηματοδότησης αεροσκαφών. Η τράπεζα δίνει εγγυήσεις σχεδόν σε όλα τα αεροσκάφη που μισθώνουν κινεζικές αεροπορικές εταιρείες από το 1980, όπως αναφέρεται στο Web site της.
Η Bank of China, αντιμετωπίζει την αύξηση του ανταγωνισμού από τις άλλες τράπεζες, συμπεριλαμβανομένης της Ιndustrial & Commercial Bank of China Corp. Η ICBC αύξησε περαιτέρω κατά 70 δισ. γιουάν τα δάνεια στον αεροπορικό κλάδο, καλύπτοντας τουλάχιστον 100 δάνεια για αεροσκάφη και 200 εγγυήσεις, όπως αναφέρεται στο Web site της τράπεζας.
Σύμβουλοι της Bank of China στην προσφορά, είναι η Morgan Stanley και η UBS AG.
H Dubai Aerospace ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 2006 και σχεδιάζει να επεκτείνει τη δραστηριότητα του leasing αεροσκαφών, DAE Capital, όπως αναφέρεται στο Web site της. Η Dubai Aerospace έχει σύμβουλο – σύμφωνα με τις πληροφορίες του Bloomberg – την Perella Weinberg.
Μεταξύ των άλλων ενδιαφερομένων, συγκαταλέγεται και η ιαπωνική Mitsubishi Corp., όπως αναφέρουν οι πληροφορίες.
Οι εκπρόσωποι των πλειοδοτών και οι σύμβουλοί τους, αρνήθηκαν να σχολιάσουν το θέμα ή δεν ήταν άμεσα διαθέσιμοι.
Οι ασιατικές αεροπορικές εταιρείες θα δαπανήσουν περίπου 1 τρισ. δολ. τις δύο επόμενες δεκαετίες για την αγορά αεροσκαφών, σύμφωνα με την Boeing Co. η Singapore Aircraft, η οποία ανακοίνωσε ότι τα καθαρά της κέρδη σημείωσαν σχεδόν επταπλάσια άνοδο, φθάνοντας στα 34,7 εκατ. δολ. τη χρήση που έληξε στις 31 Μαρτίου, σχεδιάζει να τετραπλασιάσει τον αριθμό των αεροσκαφών που έχει στην κυριότητά της και διαχειρίζεται, στα 300 αεροσκάφη σε πέντε χρόνια, σύμφωνα με τον ανώτατο εκτελεστικό της διευθυντή Robert Martin, σε συνέντευξη που παραχώρησε τον Σεπτέμβριο.
Ένα καινούργιο Α320 της Airbus SAS, που κόστιζε για ενοικίαση 250.000 δολ. το 2003 τον μήνα, τώρα κοστίζει 400.000 δολ., σύμφωνα με τον Martin.
H Singapore Airlines και η γερμανική τράπεζα WestLB AG κατέχουν η κάθε μία από 35,5% της Singapore Aircraft. Η κρατική εταιρεία επενδύσεων της Σιγκαπούρης, Temasek Holdings Pte, έχει το 14,%. Η GIC Special Investments σκέλος της Government of Singapore Investment Corp., κατέχει επίσης μερίδιο 14,5%.
Ο Sean Lee, εκπρόσωπος της Singapore Aircraft Leasing, με έδρα τη Σιγκαπούρη, είπε ότι η εμπορική συναλλαγή ενδέχεται να γίνει έως το τέλη του Μαρτίου. Ο ίδιος αρνήθηκε να αναφερθεί σε λεπτομέρειες.