ΣΧΕΔΙΑ για την πώληση μετοχών αξίας έως 16,1 δισ. δολ. Χονγκ Κονγκ (2,07 δισ. δολ. ΗΠΑ), κατά τη δημόσια εγγραφή, κάνει η China Communications Construction Co., η μεγαλύτερη κατασκευάστρια λιμένων της Κίνας, σύμφωνα με δύο ανθρώπους που γνωρίζουν καλά το σχέδιο, όπως μετέδωσε το Bloomberg.
Η κρατική εταιρεία θα πουλήσει 3,5 δισ. νέες μετοχές στο Χονγκ Κονγκ, που αντιπροσωπεύουν μερίδιο 24,5%, προς 3,40 έως 4,60 δολ. Χονγκ Κονγκ η μία, από αύριο, σύμφωνα με τους δύο ανθρώπους που προτίμησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, πριν από την επίσημη ανακοίνωση.
Η China Communications ελέγχει το 90% της αγοράς σχεδιασμού και κατασκευής λιμένων, στην τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, σε μία περίοδο που η κυβέρνηση σχεδιάζει να δαπανήσει 485 δισ. δολ. έως το 2010 για τη βελτίωση των μεταφορών. Η πώληση θα αυξήσει το ποσόν ρεκόρ των 42 δισ. δολ. που άντλησαν φέτος οι κινεζικές εταιρείες από την πώληση μετοχών.
Η China Communications με την BOC (International) Holdings Ltd., τη Merrill Lynch & Co. και την UBS AG, θα διαχειριστούν την πώληση.
Ο Ρομπ Στιούαρτ, εκπρόσωπος της Merrill Lynch στο Χονγκ Κονγκ και ο Μαρκ Πράντεϊ, εκπρόσωπος της UBS στο Χονγκ Κονγκ, αρνήθηκαν να σχολιάσουν το θέμα. Ο Νινγκ Ζία, εκπρόσωπος της BOCI στο Χονγκ Κονγκ, δεν βρέθηκε άμεσα για να σχολιάσει το θέμα.
Οι μετοχές της China Communications ενδέχεται να διαπραγματευθούν 16 έως 21 φορές των κερδών του 2007 μετά το ντεμπούτο τους στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ στις 15 Δεκεμβρίου, αξιολογώντας την εταιρεία στα 60,5 δισ. έως 80 δισ. γιουάν, σύμφωνα με έκθεση της UBS αυτόν τον μήνα.
Η China Communications προσφέρει τις μετοχές της περίπου 13 έως 18 φορές των κερδών του 2007, που προβλέπουν οι διαχειριστές, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες. Στην έκθεσή της η UBS εκτιμά ότι τα κέρδη της εταιρείας το 2007 θα ανέλθουν στα 3,79 δισ. γιουάν, 34% υψηλότερα της φετινής εκτίμησης για κέρδη 2,82 δισ. γιουάν.
Οι διαχειριστές της πώλησης μπορούν να αυξήσουν το μέγεθός της κατά 15%, στα 2,38 δισ. δολ., για να καλύψουν τη ζήτηση για μετοχές.
Η China Communications θα χρησιμοποιήσει τα κεφάλαια που θα αντλήσει στην αγορά εξοπλισμού για την κατασκευή δρόμων, λιμένων και σιδηροδρόμων, στη μείωση του χρέους και στην αύξηση της παραγωγής γερανών για κοντέϊνερ, στη Σαγκάη.
Η Κίνα θα προσθέσει 2,1 δισ. τόνους δυναμικότητα στα λιμάνια της μέχρι το 2010 μετά την αύξηση του όγκου μεταφοράς εμπορευμάτων μέσω θαλάσσης κατά 17% ετησίως από το 2001 έως πέρυσι και θα κατασκευάσει περισσότερα από 15.000 μίλια δρόμων για την επέκταση του εμπορίου της.