Διεκόπη μετά από έξι ώρες σύσκεψη «στρογγυλής τραπέζης» για τα λιμάνια που συγκάλεσε στις 2.30 μ.μ. η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε., με στόχο την άρση του αδιεξόδου στην αγορά.
Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, συνεχίζουν για τέταρτη εβδομάδα την αποχή από τις υπερωριακές εργασίες και την εργασία του Σαββατοκύριακου, εκδηλώνοντας με τον τρόπο αυτό την αντίθεσή τους στις αποφάσεις των δ.σ. των δύο εταιρειών για την παραχώρηση των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτες με διαγωνισμό.
Η σύσκεψη ανακοινώθηκε ότι θα συνεχιστεί αύριο, αλλά δεν ορίστηκε ώρα του ραντεβού των δύο πλευρών. Στόχος μας είναι συναίνεση και η συνέχιση του διαλόγου, δήλωσε μετά το πέρας της σημερινής μαραθώνιας συνάντησης ο υπουργός Μανώλης Κεφαλογιάννης ο οποίος εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι σύντομα θα υπάρξουν θετικά αποτελέσματα.
Το ΥΕΝ έδωσε απόψε στη δημοσιότητα ενημερωτικό σημείωμα με τα προτεινόμενα θέματα διαλόγου με τους λιμενεργάτες.
Τα θέματα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, Διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζόμενων και αναμενόμενα αποτελέσματα από τις παραχωρήσεις.
Η πρώτη ενότητα αφορά:
α1. Διασφάλιση θέσεων εργασίας.
α2. Διασφάλιση αμοιβών.
α3. Διασφάλιση ασφαλιστικών και Συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων.
α4. Εξέταση δυνατότητας πρόωρης συνταξιοδότησης για όσους το επιθυμούν ή/και πιθανών μετατάξεων.
α5. Εξέταση εφαρμογής ειδικού προγράμματος συμμετοχής των εργαζομένων στο κεφάλαιο του ΟΛΠ και ΟΛΘ, μέσω της παροχής δωρεάν μετοχών με φορολογικές απαλλαγές και χρηματοδοτικά κίνητρα (stock option plan).
Στην ενότητα αυτή θα αναλυθούν τα συναφή με το προσωπικό θέματα, καθώς και οι διασφαλίσεις και ο τρόπος που οι τελευταίες θα αναληφθούν. Εργοδότες θα παραμείνουν οι Οργανισμού Λιμένων. Θα συζητηθεί η διεθνής και κυρίως η ευρωπαϊκή εμπειρία από παρόμοιες παραχωρήσεις και θα βρεθούν οι βέλτιστες πρακτικές.
Η δεύτερη ενότητα αφορά:
- Επενδύσεις και χρονοδιάγραμμα και κατασκευές λιμενικών έργων.
- Επενδύσεις και χρονοδιάγραμμα σε νέο εξοπλισμό για τη λειτουργία επεκτάσεων, καθώς και αντικατάσταση παλαιού που παρουσιάζει λειτουργικά προβλήματα.
- Ευελιξία και άμεση προσαρμογή στις νέες απαιτήσεις και στις νέες τεχνολογίες με σκοπό τη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών.