Στο 2,9% ο πληθωρισμός Νοεμβρίου

Πέμπτη, 07 Δεκεμβρίου 2006 12:25
UPD:12:28

ΑΥΞΗΣΗ κατά 2,9% προκύπτει από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του μηνός Νοεμβρίου 2006 προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2005 έναντι αύξησης 3,5% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2005 προς το 2004.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΥΕ, ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Νοέμβριο 2006 σε σύγκριση με τον Οκτώβριο 2006 παρουσίασε μείωση 0,1%, έναντι μείωσης 0,2%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 05 – Νοεμβρίου 06, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 04 – Νοεμβρίου 05, παρουσίασε αύξηση 3,3% έναντι αύξησης 3,5%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

I. Σύγκριση Νοεμβρίου 2006, με Οκτώβριο 2006

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,1% το μήνα Νοέμβριο 2006, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2006, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών

α) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, στα είδη: ελαιόλαδο, ψάρια νωπά, φρούτα νωπά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη: ψωμί, λαχανικά νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά.

β) Κατά 1,2% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των ενοικίων κατοικιών και των υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών

α) Κατά 0,1% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών και οδοντιατρικών υπηρεσιών.

β) Κατά 1,1% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών της πρόσβασης στο διαδίκτυο.

γ) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του φαγητού εκτός οικίας.

ΙΙ. Σύγκριση Νοεμβρίου 2006, με Νοέμβριο 2005

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 2,9% το μήνα Νοέμβριο 2006, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2005, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 4,5% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά, ελαιόλαδο, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.

β) Κατά 10,6% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών και των τσιγάρων.

γ) Κατά 3,1% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ’’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 2,3% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης- αποχέτευσης, των δημοτικών τελών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του ηλεκτρικού ρεύματος και των στερεών καυσίμων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης.

ε) Κατά 2,3% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα είδη κλινοστρωμνής - λευκά είδη, στα είδη καθαρισμού, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης και στις οικιακές υπηρεσίες.

στ) Κατά 2,4% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.

ζ) Κατά 1,3% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων Ι.Χ.

η) Κατά 0,6% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών της πρόσβασης στο διαδίκτυο.

θ) Κατά 2,0% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: άνθη, βιβλία - εφημερίδες - περιοδικά –γραφικά, υπηρεσίες αναψυχής, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

ι) Κατά 4,0% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα, των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των τεχνικών σχολών / ΙΕΚ.

ια) Κατά 2,8% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά - γλυκά - καφές - ποτά (σερβιριζόμενα).

ιβ) Κατά 2,7% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των κοσμημάτων - ρολογιών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των άλλων υπηρεσιών.

Ο Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (Εν. ΔΤΚ) του μηνός Νοεμβρίου 2006, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2005, παρουσίασε αύξηση 3,2%, έναντι αύξησης 3,4%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2005 προς το 2004.

Ο Εν. ΔΤΚ κατά το μήνα Νοέμβριο 2006, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο 2006, παρουσίασε μείωση 0,2%, έναντι μείωσης, επίσης 0,2%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Εν. ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 05 – Νοεμβρίου 06, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 04 – Νοεμβρίου 05, παρουσίασε αύξηση 3,3%, έναντι αύξησης 3,5%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα